ik hoop van niet want dit is zwaar belachelijk.
niet meer in een bos rijden aub want is niet verantwoord voor julie dat zie je maar weer.
het lijkt wel amerika
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
keona schreef:is dit echt serieus
ik hoop van niet want dit is zwaar belachelijk.
niet meer in een bos rijden aub want is niet verantwoord voor julie dat zie je maar weer.
het lijkt wel amerika![]()
joyce B schreef:Gelukkig is dat bij ons wel geregeld. Maar goed het gaat hier denk ik om een tiener en dan ben je afhankelijk van je ouders.
Maar ik verbaas me wel over de claimbehoefte. Zeker bij zo iets. Zelfs als er een flinke boom bovenop je valt in een bos bij flinke wind zou het niet in me opkomen. Alleen als iemand bezig was hem om te zagen zonder een ruim stuk af te zetten en te waarschuwen dat ze bomen aan het omzagen zijn, dan zou je misschiennog kunnen spreken vanonverantwoord handelen van iemand. Als er met storm een boom over de weg ligt (of erger... Op je valt...), wordt hij natuurlijk zo snel mogelijk weer weggehaald, maar dan wordt de eigenaar van de weg toch ook niet gelijk aansprakelijk gesteld? Bij onze auto konden we de schade bij de eigen autoverzekering claimen gelukkig, maar dan moet je wel voldoende dekking hebben, en daar kies en betaal je dan ook voor.
nanjaluna schreef:Zondag midag zijn we uitrijden geweest met de paarden .met ze drieen ,
We liepen rustig over het ruiterpad .
1 van de paarden strukeld over een boom die over het ruiterpad ligt raakt de 2e pony .in paniek rent ze weg me vriendin valt er ad en breekt haar ARM in drie stukken. Ze wordt nou geopereed.
Maar mij vraag is kan ik de gemeente of natuurmonumenten aansprakelijk stellen of is het ons ligen schuld ????
Marita schreef:Is je vriendin eigenaar van de pony waar ze op reed? Zoniet (en ook haar ouders of familie niet), dan kan daar nog een mogelijkheid liggen. De pony schrok. Dat is zijn eigen energie. De aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van eigen energie van een huisdier kan dan wellicht bij de eigenaar liggen. Als ze zelf eigenaar is, gaat dit niet op.
Marita schreef:Is je vriendin eigenaar van de pony waar ze op reed? Zoniet (en ook haar ouders of familie niet), dan kan daar nog een mogelijkheid liggen. De pony schrok. Dat is zijn eigen energie. De aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van eigen energie van een huisdier kan dan wellicht bij de eigenaar liggen. Als ze zelf eigenaar is, gaat dit niet op.
Rhodos schreef:Het spijt me wel maar als je mij vraagt vind ik het nogal schandalig dat je er überhaupt al over nadenkt dat je hiervoor iemand aansprakelijk wilt stellen.. Ongelukjes gebeuren. Moet je daar altijd iemand verantwoordelijk voor houden?
Heb ik het toch gezegd Rhodos schreef:Ja, Ikke als je op je strepen gaat staan kan je maar zo iemand aansprakelijk stellen en een vergoeding eisen.. maar eerlijk gezegd ben ik daar wel een beetje wars van. Ik wil de discussie helemaal niet voeren wie wel of niet waarvoor verantwoordelijk is en of je wel of niet ergens recht op hebt.
MarvanTom schreef:Marita schreef:Is je vriendin eigenaar van de pony waar ze op reed? Zoniet (en ook haar ouders of familie niet), dan kan daar nog een mogelijkheid liggen. De pony schrok. Dat is zijn eigen energie. De aansprakelijkheid voor schade ten gevolge van eigen energie van een huisdier kan dan wellicht bij de eigenaar liggen. Als ze zelf eigenaar is, gaat dit niet op.
Ja, dit zijn leuke voorbeelden voor verzekeringsrecht.![]()
Maar de complete schade-afdeling zal, na in de broek gepiest te hebben van het lachen, nieuwe onderbroek en broek gekocht in de stad, nieuwe aanwinsten showen op de afdeling, een dergelijke claim afwijzen.
En ik heb het niet over de ziektekostenverzekeraar, die betaalt gewoon.
Maar hier zal geen letselschade uitbetaald gaan worden; zou wel nieuwsgierig zijn wat de reden van afwijzing zou zijn.
* waar is hier de smiley die met een bak popcorn verder afwacht?*
.
.
LDRD schreef:Marita zit er niet zover naast hoor MarvanTom.
Je zou bij TAO FAQ het verhaal aansprakelijkheid, paarden en verzekeren eens kunnen lezen. Dan kan je zelf gaan bedenken hoe men daar bij een verzekeraar over zal denken.