Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:32

CK88 schreef:
Lezen, !

Als jij dat dan ook doet en eens de vraag beantwoord van een richtprijs..............

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:33

Haha, heb je soms aandelen in deze trailer TS? :D
IK vind m ook een beetje te, wat teveel star wars achtig :P

xDebora

Re: Nieuwe trailer komt op de markt! Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:36

Mijn eerste indruk was; bah, het lijkt wel een mini caravan. Ik zou zoiets nooit kopen...

Maar nu ik er wat meer naar kijk, vind ik hem toch best leuk! En dat mensen de plaats van de zadelkamer niet snappen; met een kofferbak is het toch net zo? Dan staat dat trailerdraaiding (kom niet op de naam, de draaihendel van het wieltje) toch ook in de weg?
Ik vind hem erg leuk! Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk op de markt komt!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:37

Hoe werkt de automatische drinkbak als de auto stil staat? Trekt hij dan de accu van de auto leeg?

Ik vind zelf de disselbak onhandig lijken met de klep die naar boven klapt en dan recht naar voren steekt. Je moet je (zo ziet het uit) enigszins bukken om in de bak te kunnen. Zelfs bij de meeste caravans gaat de klep van de disselbak verder open/omhoog. Lijkt me niet handig als je met een zwaar zadel hier elke keer onderlangs moet "kruipen", ook omdat je al moet rijken over de dissel heen.
Ik zou gekozen hebben voor een systeem wat ik op vakantie bij een caravan gezien heb: een disselbak met een klep die naar boven schuift. De klep komt dan voor het voorraam te zitten. Hierdoor zit hij niet in de weg, hoef je je niet te bukken en stoot je je nergens aan.

Verder vind ik hem er erg mooi en bijdetijd uitzien. Alleen die ramen...daar heb ik ook mijn bedenkingen over.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:38

vuurneon schreef:
In de VS heb je trailers die gewoon aardig open zijn aan de zijkant en paarden gewoon alles kunnen zien. Dat levert ook geen problemen op. Dus het zal wel meevallen denk ik :)

Precies! Heeft Westfalia ook geen trailer met zo een voorraam?

Denkt dat veel lich in een trailer het wel fijner maakt voor een paard.

Ik vind het wel een mooie trailer en zo een drinkbakje is bij langere trailerritten en warm weer best fijn.

Bereikbaarheid van de zadelkamer vind ik ook niet zo zo voor op de trailer, handiger is een zij-ingang.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:40

Isabonny schreef:
Hoe werkt de automatische drinkbak als de auto stil staat? Trekt hij dan de accu van de auto leeg?

Ik vind zelf de disselbak onhandig lijken met de klep die naar boven klapt en dan recht naar voren steekt. Je moet je (zo ziet het uit) enigszins bukken om in de bak te kunnen. Zelfs bij de meeste caravans gaat de klep van de disselbak verder open/omhoog. Lijkt me niet handig als je met een zwaar zadel hier elke keer onderlangs moet "kruipen", ook omdat je al moet rijken over de dissel heen.
Ik zou gekozen hebben voor een systeem wat ik op vakantie bij een caravan gezien heb: een disselbak met een klep die naar boven schuift. De klep komt dan voor het voorraam te zitten. Hierdoor zit hij niet in de weg, hoef je je niet te bukken en stoot je je nergens aan.

Verder vind ik hem er erg mooi en bijdetijd uitzien. Alleen die ramen...daar heb ik ook mijn bedenkingen over.

Je hoeft echt niet te kruipen of moeilijk te doen, je hebt erg veel ruimte om er spul in de pakken doordat hij erg breed is en de dissel best smal (ookal lijkt dat niet zo) :) Waterbak is een paar volt dus nee hoor hij trekt niks leeg.
Prijs weet ik zo niet meer, weet wel dat ik erg verrast was toen ik het hoorde.

Jullie mogen een gok doen?

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:40

Ik zag deze laatst rijden bij Mariaparochie, kan dat kloppen??? Ik zat zo ongeveer achterstevoren in de auto *niet handig als je aan het rijden bent :)) * Maar hij valt wel op!!

Wat een mooie trailer, wel heel futuristisch..

Ben ook wel benieuwd naar de richtprijs!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:41

Casca schreef:
Ik zag deze laatst rijden bij Mariaparochie, kan dat kloppen??? Ik zat zo ongeveer achterstevoren in de auto *niet handig als je aan het rijden bent :)) * Maar hij valt wel op!!

Wat een mooie trailer, wel heel futuristisch..

Ben ook wel benieuwd naar de richtprijs!

Jup dat was um, best mooi in het echt hé :D

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:41

CK88 schreef:
Je hoeft echt niet te kruipen of moeilijk te doen, je hebt erg veel ruimte om er spul in de pakken doordat hij erg breed is en de dissel best smal (ookal lijkt dat niet zo) :) Waterbak is een paar volt dus nee hoor hij trekt niks leeg.
Prijs weet ik zo niet meer, weet wel dat ik erg verrast was toen ik het hoorde.

Jullie mogen een gok doen?

Kan je dat niet even navragen voor ons :D ?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:42

Hmmm, voordeel is veel licht in de trailer en lage instap. Heb zelf een trailer met groot raam aan de voorzijde (Westfalia) en dat lijkt juist minder stress op te leveren, dus dat vind ik fijn :j. Zijramen kan ik geen oordeel over geven, wellicht dat dit wat onrust kan veroorzaken maar lijkt me dat ze dit in de praktijk wel onderzocht hebben.

Nadeel is wel dat je zelf bijzonder weinig ruimte hebt tussen de voorstangen en de zadelkamer, dat vind ik absolúút niet prettig en zou daarom ook niet voor een trailer met zadelkamer kiezen (of het moet zo'n joekel zijn dat je alsnog prima kan bewegen zoals in de bijv. de grote Mustangs of Brenderup). Ook vind ik het een knullig klein verzorgingsdeurtje voor zo'n trailer, zorg dan ook voor een deur waar je normaal naar binnen kunt. En zadelkamer is lastig te bereiken, die dissel is helemaal 'omgebouwd' met polyester en haalt ook weer ruimte weg om normaal in de zadelkamer te komen (er zal maar halverwege de zadelkamer iets op het vloertje liggen, zie het maar te pakken :Y) ). De waterbak is leuk maar voor mij geen meerwaarde.

Al met al denk ik dat ik 'm links zou laten liggen, vind met het design niet zo veel mis maar praktisch zou er voor mij een en ander níet werken!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:43

Remember schreef:
Hmmm, voordeel is veel licht in de trailer en lage instap. Heb zelf een trailer met groot raam aan de voorzijde (Westfalia) en dat lijkt juist minder stress op te leveren, dus dat vind ik fijn :j. Zijramen kan ik geen oordeel over geven, wellicht dat dit wat onrust kan veroorzaken maar lijkt me dat ze dit in de praktijk wel onderzocht hebben.

Nadeel is wel dat je zelf bijzonder weinig ruimte hebt tussen de voorstangen en de zadelkamer, dat vind ik absolúút niet prettig en zou daarom ook niet voor een trailer met zadelkamer kiezen (of het moet zo'n joekel zijn dat je alsnog prima kan bewegen zoals in de bijv. de grote Mustangs of Brenderup). Ook vind ik het een knullig klein verzorgingsdeurtje voor zo'n trailer, zorg dan ook voor een deur waar je normaal naar binnen kunt. En zadelkamer is lastig te bereiken, die dissel is helemaal 'omgebouwd' met polyester en haalt ook weer ruimte weg om normaal in de zadelkamer te komen (er zal maar halverwege de zadelkamer iets op het vloertje liggen, zie het maar te pakken :Y) ). De waterbak is leuk maar voor mij geen meerwaarde.

Al met al denk ik dat ik 'm links zou laten liggen, vind met het design niet zo veel mis maar praktisch zou er voor mij een en ander níet werken!

Haha, dat is niet waar hoor daar hebben ze dus over nadacht ze hebt ontzettend veel ruimte tussen de voorstangen en de zadelkamer :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:44

Zal t ook nog een keertje vragen;
Wat weegt ie?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:46

Supergave trailer!
Mooi en erg licht van binnen. Zou alleen zelf niet die ramen aan de zijkant willen. Tenminste, wel die ramen, maar dan minder groot. Mijn paard is zelf heel braaf op de trailer, maar vrachtwagens in de buurt vind hij doodeng. Persoonlijk denk ik dat hij ze nog enger vind als ze langs hem heenkomen. Of ik hun nou inhaal, of zij mij. Voorraam vind ik zelf fijn. Dat ik vanuit de auto een beetje kan toezien hoe hij erbij staat.

Het is wel net een caravan. Maar eigenlijk vind ik dat wel wat hebben :P Mensen luxueus onderweg, maar paard ook!

Waterbak opzich vind ik niet zo erg. Zeker niet als hij meerdere uren op de trailer staat. Paard gaat redelijk vaak 2.5 uur de trailer op. Tuurlijk kan hij makkelijk zonder, maar als we dan lang stil staan. (heb een aantal keer ruim een uur file gehad onderweg, nou dat is echt niks) Sowieso drinkt hij veel, gaat ook direct naar zijn drinkbak toe als we terug zijn op stal. Alleen vraag ik me wel af hoe ze dat doen? Watertank erin en dan via de accu van je auto de stroom??

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:47

tones schreef:
Wat weegt ie?

Sorry!! leeg 900 kilo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:47

Hoeveel mag erin? Wat is het max gewicht?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:48

CK88 schreef:
Haha, dat is niet waar hoor daar hebben ze dus over nadacht ze hebt ontzettend veel ruimte tussen de voorstangen en de zadelkamer :)

Is niet van de foto's af te zien en ik denk dat wij een andere definitie van 'veel ruimte' hebben ;) . Wellicht dat jij het vergelijkt met de gemiddelde trailer mét zadelkamer, waar ik bijna claustrofobisch van zou worden. Vind dat zó niet praktisch :n

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:49

vuurneon schreef:
Hoeveel mag erin? Wat is het max gewicht?

2700 max beladen geloof ik but shot me of i'm wrong!

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:51

das best veel ofniet dan?

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:52

ik ben ook wel enorm benieuwd naar de prijs.. hij ziet er luxe uit, en is het ook mogelijk om de zijramen aante passen? of om nog eigenwensen toe te passen?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 22:54

Ja hoor alles is mogelijk zover ik weet. Wat wil je aanpassen dan, donker glas zodat de paarden aan de zijkant minder zien zijn ze al mee bezig geloof ik.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:55

CK88 schreef:
tones schreef:
Wat weegt ie?

Sorry!! leeg 900 kilo

Helaas moet je dan een flinke auto hebben, wij hebben een dodge caliber en die mag onze trailer (met paard :D)trekken, maar met deze trailer niet. Ik denk dan ook dat voor veel mensen het gewicht van deze trailer een struikelblok gaat worden (wanneer ze zich aan de verkeersregels willen houden). Nier iedereen heeft een grote/zware auto voor de trailer dan zou je al naar een dodge Ram oid moeten.

ikke_draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:58

WOW gave trailer !

gaat deze trailer er ook komen in 1,5 paards ?
en wat is de prijs voor deze trailer ?

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 22:59

Ik zou hem dan terug laten keuren. Maarja, ik hoef er dan maar 1 paard mee te trekken. Paard kan namelijk niet samen met een ander op de trailer.

CharazJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:01

Nou ik ben benieuwd wat de prijs ongeveer is een gok durf ik niet te doen

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 23:01

Ben ook wel erg benieuwd naar de richtprijs!!