Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
NicoleBritt schreef:Mijn haflinger wilde ook nooit de trailer in, voor geen goud! Geweld maakte de afkeer alleen maar erger, dus daar zijn we meteen met gestopt. We hebben toen gewoon de trailer af en toe (niet te lang natuurlijk) in de weide gezet en mijn paarden erbij. (mijn haflinger heeft overigens ook verlatingsangst, dus dat maakt het nog wat moeilijker) Zelf ben ik gewoon steeds om de trailer gaan lopen, afentoe erin gaan zitten en alle deurtjes opengezet. Na verloop van tijd kwam ze steeds dichterbij en uiteindelijk liep ze er zonder aarzelen in, zonder enkele druk of aanmoediging!
Nu loopt ze rustig met me mee, zelfs zonder halster of hoofdstel en blijft rustig staan wachten tot ze er weer uit mag.
dagmach schreef:Gewoon afspraak maken met xxxxxxxxxxx, leert je de methode om zonder strijd te laden.
Inmiddels een bekend gezicht bij omroep Gelderland, heeft voor elk probleem een fijne oplossing.
Mijn haflinger loopt als een mak schaap de trailer nu in, en dat is echt wel anders geweest

VeraZZZ schreef:@Liempje. Wat een onzin schrijf jij over Doreen. Ik ben ook bij clinics geweest en ze heeft helemaal geen verhaal over rijlaarzen, ze haalt ze er zelfs helemaal niet bij. Dat zuig je uit je duim Liempje!!
En je kletst ook over "dat geprik"!! Ik denk dat jij nooit bij Doreen bent geweest en gewoon anomien zit te banketstaaf!!!
Citaat:liempje schreef: Ik ben twee keer bij haar geweest en dit waren mijn ervaringen met haar

VeraZZZ schreef:Citaat:liempje schreef: Ik ben twee keer bij haar geweest en dit waren mijn ervaringen met haar
Ik blijf erbij dat je ter plekke dingen verzin: kletskoek en zwartmakerij - makkelijk zat als je anoniem kunt schrijven! Kwam je ervoor uit wie je bent dan weet ik zeker dat heel veel mensen niets met jou hebben!
ijssnuiver schreef:brownhorse schreef:Ik zou net zo lang proberen tot hij er in staat D.m.v. druk blijven houden op het touw.
Dan hem wat biks geven en ham er weer uithalen en op 't land/ op stal zetten.
Iedere dag herhalen tot hij makkelijker gaat.
Omdat een paard tegen elke vorm van druk in komt zal dit je echt niet gaan helpen..
TS waar woon je? Wellicht dat ik nog iemand in je omgeving weet die je goed kan helpen.