Pensionhouders: Niet betalende klant

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imker

Re: Pensionhouders: Niet betalende klant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:56

Heeft je vader idd geen telebankieren?
Dan kun je gelijk zien of ze betaald hebben.
Over een periode van hoeveel maanden gaat het?

Indien je de mogelijkheid hebt tot het afsluiten van je terrein (poort/hekwerk) zou ik dat hermetisch op slot doen tot er betaald is. Paarden horen nu eenmaal wel buiten te komen, maar ze horen ze niet weg te kunnen halen als jij er niet bent.
Verder ga ik mee met de voorgaande reacties: schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen, daarna deurwaarder/incassobureau erachteraan zetten.

Heel naar. Heb het ook eens gehad en nu ben ik dus zover dat ik geen pensionklanten meer wil hebben.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:56

Heb je toevallig een hek naar het land die je op slot kan doen? Eventueel met cijferslot zodat anderen er wel in kunnen..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:34

loulou schreef:
shilady schreef:
Ja bij mijn telefoon privider sturen ze een aantal weken later gewoon een herinnering en meestal wanneer het betalingstermijn van die herinnering is verstreken heb je dan meestal wel weer je volgende loon of inkomsten erop staan dus die van mij is wel begripvol ja ... en zo heb ik nog wellis een paar dingetjes meegemaakt met providers of maatschappijen als je even belt en zegt van ja ik heb het nu even niet maar die of die datum heb ik het zeker kan je zo meestal wel een deurwaarder ontwijken en krijg je vaak wat uitstelling of begrip... :)

Had laatst een rekening van een of ander lab in belgie die ik met iban moest betalen maar ik kwam er helaas geen wijs uit toen heb ik gebelt van ja ik doe mn best heb in princiepe het geld maar er zijn wat probleempjes kan je in de computer invoeren dat ik ermee bezeg ben en uitstelling geven en dat was allemaal goed en uiteindelijk maar naar de bank zelf gegaan en hun het voor mij laten doen ..

Iedereen kan een financiele tegenslag krijgen dus vind dat helemaal niet zo makkelijk gedacht
als ik hier op bokt lees van ja we kregen even een belasting aanslag van over de 1000 dan denk ik tja je moet het maar hebben liggen en dan kan het ook ineens moeilijk worden voor sommige mensen wat betaal je eerst je belasting aanslag of je paard ..

dat je hier zoveel ervaring mee hebt betekend volgens mij dat er iets mis is met je uitgaven patroon. ik vind het persoonlijk belachelijk dat je andere opzadelt met je problemen en daar zo makkelijk over praat.

Welk uitgave petroon? ik koop zelden iets voor mezelf...
betaal elke maand mn verplichte dingetjes als eerste en heb nog nooit schulden gehad dus vind dat ik het vrij goed doe :D
En nu betaal ik zelfs mn stalling voordat het officieel bij ons betaaldag is *D

Alleen kan ik me wel voorstellen dat je soms onverwachte lasten kan krijgen zoals bv een hele hoge belasting aanslag of een andere rekening waar je niet op hebt gerekend...
het zal maar net iets meer dan je spaargeld zijn of je kan van niemand wat lenen... Niet iedereen heeft paps en mams die dan even kan bijspringen voor de paarden . En de een krijgt zn geld op het einde vd maand en de ander erges begin vd maand
wat als er dan een rekening komt die je begin vd maand krijgt en hij binnen 14 dagen betaald moet worden terwijl jij pas einde vd maand je centjes binnen krijgt? Juist gewoon telefoontje plegen voor uitstel zo kan je deurwaarders vermijden en zo weet de instelling die geld van je krijgt ook dat het heus wel komt maar ietsje later :j

Elco en jesito stal op slot doen vind ik idd niet goed
er zal maar brand komen dan moet er in alle paniek nog de sleutel van het slot gevonden worden....

Ts ik zou proberen om bij de mensen langs te gaan en proberen rustig te praten over het plan met de paarden
Om hoeveel maanden achterstand gaat dit?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 15:59

Niet alleen voor brand, ik vind het gewoon niet kunnen dat voor geld ineens een paard daar de dupe van wordt.
Ik zou zo'n paard liever op een afgesloten weiland zetten, minder kosten dan op stal en voor het paard is het fijner.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:38

Ik hou er ook niet van om dieren op te sluiten maar als je als staleigenaar al alles hebt geprobeerd en de wanbetalers alleen het paard bij je hebben staan en alle spullen al mee naar huis hebben genomen zal je toch iets moeten doen.
Als je je stalling niet betaald ben je ook in overtreding dus de opmerking dat het niet mag van de brandweer oid vindt ik onzin.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:11

jesito schreef:
Niet alleen voor brand, ik vind het gewoon niet kunnen dat voor geld ineens een paard daar de dupe van wordt.
Ik zou zo'n paard liever op een afgesloten weiland zetten, minder kosten dan op stal en voor het paard is het fijner.

Dat je een slot op de stal doet wil niet zeggen dat je de dagelijkse verzorging niet doet? Paard kan dan nog steeds naar buiten toch?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:12

ruitje schreef:
jesito schreef:

Dat je een slot op de stal doet wil niet zeggen dat je de dagelijkse verzorging niet doet? Paard kan dan nog steeds naar buiten toch?

Dan heeft dat slot weinig zin denk ik.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:23

Je doet een slot toch op de stal zodat ze a: niet weggaan zonder te betalen b: geen gebruik kunnen maken van hun paard. Dat kan je prima realiseren zonder 24/7 opsluiting lijkt mij :)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:47

Marijkjuh schreef:
Bedankt voor de tips :) Meerdere zijn er bruikbaar. Ondertussen heb ik weer contact met de klant opgenomen en deze zegt het stalgeld betaald te hebben, dus nu is het even wachten op een bankafschrift (betaling gaat via mijn vader) Mocht het niet zo zijn, dan heb ik nu iig genoeg ideeën over wat onze volgende actie kan zijn. Zadelkast op slot zal weinig helpen, aangezien de paarden niet bereden worden. De betreffende mensen komen ook niet veel op stal.

Hebben ze geen internet bankieren? Dan hoef je geen bankafschrift af te wachten maar kun je ze uitnodigen om bij jou in te loggen en hun overboeking te tonen en als die niet gedaan is, kun je het hun ter plekke over laten maken en zien dat het afgeboekt is...
Ben je gelijk van het gedoe af.

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 19:55

TS, hoe is de situatie nu? aangezien je al even niet gereageerd hebt ;)

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:07

Even een kleine update. De klant heeft betaald, dus hopelijk gaat het vanaf nu aan verder goed met maandelijks betalen. Iedereen bedankt voor de tips en reacties :)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:42

dat is mooi :) en nu strak houden qua betalingen....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:48

Marijkjuh schreef:
Even een kleine update. De klant heeft betaald, dus hopelijk gaat het vanaf nu aan verder goed met maandelijks betalen. Iedereen bedankt voor de tips en reacties :)

Super dat er betaald is. Maar wil je werkelij zo'n onbetrouwbaar iemand op stal hebben staan? Die had ik er na betaling direct uitgeflikkerd. Ga een ander maar naaien.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-12 15:53

Normaal gesproken zouden wij dat ook doen (is al eerder gebeurt) Maar deze mensen staan er sowieso maar tijdelijk ivm emigreren. Mochten ze weer achter raken met betalen gaat er gewoon geen paard het erf af tot dat alles betaald is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 15:59

Marijkjuh schreef:

Wees daar maar blij om... bij mij zijn er ooit 2 geweest met 3 paarden die als een dief in de nacht vertrokken zonder de maand te betalen die ze al hadden gestaan! En die stonden al 9 jaar bij mij op stal!
Het kan dus nog gekker!!!
Ook is er een merrie achtergelaten na een schuld van 2 maanden. Paardje staat trouwens nog steeds bij mij op stal, ik heb haar weer weggegeven aan iemand anders.
Deze mensen kwamen keurig het stamboek papier brengen en de schuld was opgelost.
Breek me de bek dus niet open over dit soort mensen, maar gelukkig zijn de meeste ( bijna allemaal eigenlijk) op tijd met betalen, en lukt het een keer niet, dan is er toch geen man overboord en betaal je de maand erop. Maar dan wel even netjes melden vind ik.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-12 16:22

Ik zou wanbetalers ook direct de laan uitsturen.

Een stalhouder hier in de buurt had een andere oplossing voor haar wanbetaler: paard op de trailer en is bij ons op stal gedumpt. Probleem opgelost toch :x