Colway schreef:Jess_vH schreef:Volgens de regels ja. Het is al gezegd maar ga dan toch je E achter B halen. Het is een levend wezen en je hebt er maar 1 van. Bij je e examen leer je zoveel vaardigheden. Als je daar al niet meer hoef na te denken en het vanzelf gaat dan komt ook je gevoel en inzicht nog kijken omdat je je allerliefste dier vervoert.
Ik ga m'n E ook niet halen hoor, heb genoeg ervaring met alleen B. Zoveel anders vind ik B + trailer niet rijden hoor, alleen het achteruit steken van de trailer kost me nu nog wat (on)handigheid, maar dat is een kwestie van oefenen. Ik zou niet weten wat ik bij mijn E rijbewijs extra leer. Vader en schoonvader raden het verder ook af tenzij je met een zwaardere combinatie wil gaan rijden
Dan heb je in mijn ogen niet genoeg ervaring om goed met een trailer en paard er in op pad te kunnen.
Die zwaardere combinatie is ook niets anders dan een luxe wagen met trailer er achter, alleen kom je dan in een andere wetgeving/regel te vallen dus zal je dan wel moeten.
Ik rij zelf regelmatig met een combi van over de 5 ton en ook nog eens bijna 13 meter lang, je hebt dan echt wel profijt er van dat je ooit geleerd hebt om op de juiste manier er mee om te gaan.
en een pony van 200 kilo
Dus zit nog prima de marges