Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:55

Toevallig, ik ben van de week ook gebeld door hun, zij hadden interesse in de ruin die ik te koop heb staan vanwege zijn maat en karakter.
Ik heb besloten geen afspraak te maken omdat ik geen paard op proef meegeef. Niet aan een particulier en ook niet aan hun.
Je zal net zien dat je die pech hebt dat er wel iets gebeurt en dan kom je in een getouwtrek terecht waar ik op voorhand al geen zin in heb. Iedereen mag mijn paard komen bekijken en rijden, zelfs meerdere malen, maar hij verlaat het erf pas als hij betaald is en niet onder voorwaarden.
Een goed thuis is wel op meer plaatsen te vinden.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:48

Sythaa schreef:
Toevallig, ik ben van de week ook gebeld door hun, zij hadden interesse in de ruin die ik te koop heb staan vanwege zijn maat en karakter.
Ik heb besloten geen afspraak te maken omdat ik geen paard op proef meegeef. Niet aan een particulier en ook niet aan hun.
Je zal net zien dat je die pech hebt dat er wel iets gebeurt en dan kom je in een getouwtrek terecht waar ik op voorhand al geen zin in heb. Iedereen mag mijn paard komen bekijken en rijden, zelfs meerdere malen, maar hij verlaat het erf pas als hij betaald is en niet onder voorwaarden.
Een goed thuis is wel op meer plaatsen te vinden.

En ook jij hebt een punt. Buiten dat wil ik dat hij gekeurd word als hij gaat. En ook als hij terug komt. Schijnt dat ze er erg zuinig op zijn en voorzichtig in de proef periode.
Ik ga hem even wit maken haha! En dan maar weer afwachten...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:00

Hij is geweest. Reageerde niet op de testen haha! Ik laat hem nog beslaan, dan word hij donderdag opgehaald! Spannend!

Ra_chel

Re: Paard verkopen aan de bereden politie/M-E Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:08

spannend hoor!!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:11

Spannend hoor! Maar ik denk ook dat je geen beter plekje voor je paard kunt vinden, om dezelfde redenen die een heeeleboel anderen voor mij al genoemd hebben.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:17

Spannend TS!

De politiepaarden die ook ken hebben het ook heel goed!! Worden top verzorgd en krijgen veel aandacht.
Ik hoop dat je een goede keus voor jou en je paard maakt :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:19

pmarena schreef:
Maar vooral de inrichting van de vrije tijd die tegenover het harde werken staat, zou voor mij dus de doorslag geven of ik het echt een goed leven voor m'n paard zou vinden. Een solarium vind ik niet zo interessant, weidegang wel en daar twijfel ik toch een beetje aan of het gemiddelde politiepaard niet èrg veel opgehokt staat en erg weinig vrije beweging heeft tussen het werken door :=

Waar ik stage liep kwamen ze toen wel degelijk ook in de wei hoor.. en vrije tijd genoeg, net als de paarden op een pension. :)

Spannend, dus hij is iig door de 1e testen heen.. Ik zou mijn paard (als ik geen haflingers had :') ) zo verkopen aan de politie :j

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:25

Toen het financieel bij mij niet zo goed ging heb ik ook overwogen om mijn paard aan mijn collega's te verkopen. Nu gaat het beter gelukkig en kan ze blijven, maar anders weet ik zeker dat ze er gestaan had.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:27

Heel erg spannend!

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:33

welke locatie gaat hij heen? nunspeet? daar ga ik donderdag ook heen voor een proefperiode van mijn paard misschien!!spannend

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:38

Wij hebben ook een paard gehad waar de Politie voor is wezen kijken, helaas hebben ze die toen niet genomen. Maar mensen hier uit de omgeving daar heb ik goede verhalen van gehoord die hun pard daar wel aan verkochten en alles is perfect geregeld, ze worden netjes opgehaald en zijn volgen mij tijdens de proefperiode verzekerd ook, keuringen e.d betalen hun allemaal en ze worden super goed verzorgd. En als ze je paard niet nemen brengen ze hem netjes weer terug en heeft ie in ieder geval wat geleerd. Ook ik geef niet zomaar een paard mee op proef, maar bij de politie hoef je daar volgens mij niet aan te twijvelen en zou ik het zo doen, ook om de reden dat als e m niet nemen dat ie dan wel wat geleerd heeft.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 14:52

alexandravdl schreef:
welke locatie gaat hij heen? nunspeet? daar ga ik donderdag ook heen voor een proefperiode v. an mijn paard misschien!!spannend

Hij gaat idd naar nunspeet. Maar heb afgesproken dat er een rustig persoon met ervaring geduld en overtuigings kracht op komt. Net als ik zelf. En dan mogen ze m van mij apart overal mee heen nemen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:22

Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar komen de politiepaarden wel in de wei, of staan ze naast het werk uitsluitend op stal? Dat zou ik ook in mijn overwegingen meenemen om wel of niet een paard aan hen te verkopen.

FloortjeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:32

Wij hebben ooit ook een paard 2 weken op proef weg gebracht naar Apeldoorn.
Maar achteraf hebben we er zo'n spijt van gehad!
Thuis was het een imponerend paard, nergens bang voor, ging echt voor je door het vuur, nooit rare fratsen uithalen!
Na die 2 weken werd hij weer thuis gebracht, bleek niet geschikt te zijn voor politiewerk.
Paardlief was totaal veranderd na die 2 weken, schrok opeens overal van, ging bokkend door de bak terwijl hij dit nooit gedaan heeft en ga zo maar door. Mijn ervaring is dus totaal niet positief!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:43

Sammyoo schreef:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar komen de politiepaarden wel in de wei, of staan ze naast het werk uitsluitend op stal? Dat zou ik ook in mijn overwegingen meenemen om wel of niet een paard aan hen te verkopen.

Dat verschilt per locatie denk ik. Maar naar wat ik hier lees is er zeker weidegang :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 13:52

Ik denk dat ze van mij toch een dikke nee zouden krijgen :o

Als ik zie hoe er vaak word omgesprongen met de paarden vd politie denk sorry maar gebruik die paarden aub niet meer
ze krijgen vaak veel voor hun kiezen als het om rellen gaat denk aan bakstenen ,takken ,flessen...
Wil ik mijn paard daar ooit aan blootstellen of gun ik hem dat leven ? Nee
5000 is een leuke prijs om hem te verkopen maar ik ken mezelf en bij mij is die 5000 binnen een jaar op en wat heb ik dan?

Dan kan hij op stal nog zo goed verzorgt worden en weet ik het allemaal
maar in geen 5000 jaar dat ik mijn paard aan de politie zou verkopen en hem zou willen blootstellen aan de bovenstaande dingen

Nou heb ik een haflinger dus bij mij zouden ze zoiezo niet aankloppen
maar alsnog :+

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:05

@shilady En aan welke particulier/manege/ander.. zou je 'm wel willen verkopen dan?

Er vanuitgaande dat je je paard om wat voor reden zou moeten verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:13

TS, bij twijfel niet inhalen....jij gunt je paard een goede ruiter die past bij jouw paard, dus verkoop hem aan een ander....je moet er in het begin al meteen een goed gevoel over hebben.

Bij de beredenen zitten ook helel goede ruiters/amazones die zelf ook paarden hebben en gehad hebben, met veel wedstrijdervaring, maar niet allemaal. Ze hebben ook vaak gewone surveillances en dat is relaxed, maar bij rellen worden ze idd ook ingezet....als dat is wat je tegenhoudt, gewoon niet doen...kan je rustig slapen als je op tv weer iets ziet of hoort en dan dus niet hoeft te piekeren of jouw paard er wellicht bij is geweest. Relschoppers richten zich makkelijk naar de paarden, want dat is iets om over na te denken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:24

Paarden die worden blootgesteld aan rellen ed, zijn paarden die dat kunnen handelen. Plus heb je wel eens gezien hoeveel plaatwerk er om die paarden heen hangt? Die beestjes zijn echt wel goed beschermd.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:14

HolyPope schreef:
@shilady En aan welke particulier/manege/ander.. zou je 'm wel willen verkopen dan?

Er vanuitgaande dat je je paard om wat voor reden zou moeten verkopen.

Ik had er nog een en die heb ik verkocht aan een leuke meid
die ervaring heeft met het ras en er later zo nu en dan is een wedstrijdje mee wilt rijden :)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 16:53

De paarden die moeten werken tijdens rellen worden inderdaad goed beschermd, daarnaast worden ze uitgekozen op wat ze aankunnen.
En hoe vaak moeten ze werken tijdens rellen?Echt niet elke week of elke maand hoor, het meeste werk is simpel de straat op zonder al te gekke dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:43

Hoe goed bescherd? Klappen vangen ze altijd op, het zijn de paarden de de mankracht op de grond moeten beschermen door menigten uit elkaar te drijven, stenen vangen ze dan altijd op en het ogenscherm is dan niet toerijkend, maar gelukkig gaat alles allemaal nog goed, maar de krakersrellen tijdens de kroning van ons Bea zitten er bij mij nog stevig in, zie nog de beelden van die schimmel.......misschien daarom wel dat schimmels niet meer worden gebruikt....die agent op de grond ging kapot toen hij moest aanzien dat zijn paard met stokken werd bewerkt, ook toen hij al op de grond lag....nu heeft politie daarvan geleerd en zover zal nooit meer uit de hand lopen, maar de gekken worden steeds gekker en meer in getal, zit nu te wachten op iemand die even snel uithaalt met een mes....

Ik zou nl mijn paard ook nooit bij de beredenen doen, ook al is de verzorging beter dan bij menigeen...

Overigens zijn er met grote regelmaat overal voetbalwedstrijden en de ME zijn pelotons, die worden uitgeleend, zo bv leent Adam pelotons uit naar Brabant voor voetbalwedstrijden en daa gaan ook de de paarden naar toe, maar dat is dat meestal de KLPD, die heeft ook ruiters, die daar bij zijn....het korps in amsterdam bv heeft stads surveillances, bv op zaterdag, op koopavond, denhaag bv op het strand, de duinen...maar ze worden wel met grote regelmaat ingezet en ook uitgeleend buiten hun werkgebied

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:52

Magrathea schreef:
Paarden die worden blootgesteld aan rellen ed, zijn paarden die dat kunnen handelen. Plus heb je wel eens gezien hoeveel plaatwerk er om die paarden heen hangt? Die beestjes zijn echt wel goed beschermd.

Het plaatwerk valt wel mee, dat dacht ik ook altijd..en zo stevig is het niet, het is niet de riddertijd, ze gasn ook niet altijd zo de straat op...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:29

Ik zou het ook nooit doen. Mensen mogen het een hele eer vinden dat hun paard voor dat werk geschikt is en de normale diensturen zijn ook prima. Maar het geweld dat gebruikt wordt als er wel uit de hand gelopen demonstraties, rellen zijn ik vind het verschrikkelijk om die paarden dan te zien. Neem niet weg dat ze goed werk doen, misschien wel onmisbaar zijn, maar voor mijn paard echt niet :n

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:48

Ze kwamen altijd bij ons op stal met de paarden en trailers en gingen dan een strandrit maken.
Ik vond altijd dat ze top met de paarden omgingen

5000 op in 1 jaar! ik doe daar helaas veel korter mee hoor. :+