Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:43

Op zich begrijp ik wel dat ze zich niet vastlegt op 1 persoon.
Ik heb zelf eens een shetlander verkocht.
Op een gegeven moment had ik haar al 4 keer verkocht (niet gelijktijdig uiteraard), waarvan er drie nooit zijn komen opdagen.
Met alle drie waren afspraken gemaakt, welke dag en tijd ze zou worden opgehaald.
Drie keer dus niemand gekomen, en zelfs niet eens afgebeld.

Waar ik overigens dan zelf al wel mijn twijfels bij zou hebben, is dat ze moet worden voorgereden door een ander.
Aangezien je zelf ook een betrouwbaar paard zoekt, en de eigenaar zelf ook angstig is, dan zou ik zelf me afvragen of het paard werkelijk wel zo betrouwbaar is.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:43

pmarena schreef:
En hoezo "rust" ? is het beestje kreupel ofzo en moet de pijnstilling nog inwerken zodat je er niks van ziet als je komt kijken :P

Ik heb weleens een paard gehad die wat "in de war" raakte van al die verschillende ruiters die allemaal iets anders wilde en daardoor "rust" ingebouwd, maar als ik het zo lees zou dat in dit geval niet nodig moeten zijn. En als het wel zo is, is het niet het dier wat je dacht dat het was toch?

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:44

Jullie hebben helemaal gelijk. Ik moet ook niet zo snel toegeven! Dat heb ik ook gestuurd, dat ik juist graag bij haar les kwam kijken. Maar heb nog niks terug. Waarom moet het trouwens ook via sms, dan bel je toch ff denk ik dan...

Ik denk eerder dat ze zelf rust nodig heeft :+

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:45

Nou toen ik mn paard te koop had gezet, waren er ook meerdere mensen komen kijken. Had ook meerdere afspraken in gepland.
Maar ik had wel al van te voren tegen iedereen gezgd, dater meer mensen kwamen en dat ik graag wou kijken waar ik haar het lieft terrecht wou hebben.
Daar ging iedereen mee akkoord, en ik zou dan aan het einde van de week mijn beslissing maken.

Uiteindelijk heb ik haar helemaal niet verkocht :o had een andere oplossing gevonden dus had iedereen weer afgezegd, waar ze ook begrip voor hadden.

Dus ik begrijp best dat ze dr paard alleen aan de juiste persoon wilt verkopen.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:45

Ts je kunt het ook anders zien. Dat de verkoopster wellicht bij jouw een beter gevoel heeft dan bij degene die sneller kon beslissen. Als ze geen goed gevoel had bij jouw vraagt ze natuurlijk niet om zaterdag nog te komen.

Als ik een afspraak heb met iemand die komt kijken en er belt iemand die ook wil komen kijken wacht ik altijd eerst de eerste afspraak af en zeg dit ook tegen de 2e geïnteresseerde.
Nu had ik laatst wel een telefoontje gekregen van iemand die interesse had in mijn pony. Ik stond net met de dierenarts bij een pony en had dus eigenlijk geen tijd om langdurig aan de telefoon te hangen. Diegene zou de volgende dag terug bellen. Savonds kreeg ik een pm van een andere geïnteresseerde en hebben we gelijk een afspraak gemaakt om te komen kijken. In dit geval is bij mij de 2e geïnteresseerde voor gegaan, omdat ik daar gelijk een afspraak mee heb kunnen maken. Bij de eerste had ik nog aangeboden om zelf te bellen zodra de dierenarts weg was maar dat kwam niet uit ofzo.
Inmiddels is de pony gelijk meegenomen en bij de eerst geïnteresseerde zou ze nog 2 maanden bij mij moeten blijven staan.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:46

Hebben jullie het al over bedragen gehad en zat dit een beetje op 1 lijn?

Zie je dit paard zitten dan zou ik even geduld hebben en lekker zaterdag gaan.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:46

@ Dakotah, dat heb ik me ook afgevraagd. Hieruit heb ik geconcludeerd dat zij eigenlijk te bang is om nog te rijden. Ze wordt gek van haar onzekerheid waardoor ze het plezier in het rijden verliest. Om haar paard toch nog de nodige beweging te geven, rijdt ze wel op m om te lessen. Dit is ook de reden van verkoop omdat ze het niet eerlijk vindt tegenover hem.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:47

Dakotah schreef:
Waar ik overigens dan zelf al wel mijn twijfels bij zou hebben, is dat ze moet worden voorgereden door een ander.
Aangezien je zelf ook een betrouwbaar paard zoekt, en de eigenaar zelf ook angstig is, dan zou ik zelf me afvragen of het paard werkelijk wel zo betrouwbaar is.

Inderdaad.. Dat geeft wel twijfels. Zou het paard nu even weer doorgepakt moeten worden? Is hij te brutaal? Ik baalde ervan dat mensen bij mij afhaakten toen bij mij iedereen argwanend werd terwijl de koop zonder reden niet door ging, maar het is wel zo idd.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:48

Ja over het bedrag, dat vond ik ook een beetje vreemd. Het was bieden vanaf X,- Meestal heb je een vraagprijs toch.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:50

Sammy_xxs schreef:
Nou toen ik mn paard te koop had gezet, waren er ook meerdere mensen komen kijken. Had ook meerdere afspraken in gepland.
Maar ik had wel al van te voren tegen iedereen gezgd, dater meer mensen kwamen en dat ik graag wou kijken waar ik haar het lieft terrecht wou hebben.
Daar ging iedereen mee akkoord, en ik zou dan aan het einde van de week mijn beslissing maken.

Uiteindelijk heb ik haar helemaal niet verkocht :o had een andere oplossing gevonden dus had iedereen weer afgezegd, waar ze ook begrip voor hadden.

Dus ik begrijp best dat ze dr paard alleen aan de juiste persoon wilt verkopen.

Bij mij is het precies hetzelfde gegaan, behalve dat iedereen goed reageerde (blij dat ze niet daarheen is gegaan).

Ik ben zelf van het principe 'wie het eerst komt wie het eerst maalt' en dan bedoel ik niet het kijken. Je kunt er gewoon echt niet vanuit gaan op dit moment dat iemand met interesse het paard ook daadwerkelijk gaat kopen. Dus diegene die er zeker genoeg van is om er al een aanbetaling voor te doen oid zou voorrang hebben. In mijn situatie was thuis echter belangrijker. Vindt het overigens niet netjes dat ze niet heeft laten weten dat er anderen kwamen kijken.

Gelukkig ben ik in dezelfde positie als sammy en kwam er een veel mooiere oplossing op mijn pad.

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:50

Ik ben namelijk ook erg onzeker door een val, maar durf wel op een paard waarvan ik zeker weet dat ie geen gekke dingen uithaalt.
Dan ben ik ook niet bang ofzo.
Daarom vraag ik me af of ie werkelijk zo braaf is..
Als ze dat paard al een poos heeft en hij doet dan nooit iets verkeerd, zou ze er dan ook niet bang voor moeten zijn om te rijden, lijkt mij.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:51

Heb je aangegeven of je het vanaf bedrag wil betalen of zit je iets hoger/lager?

Het kan allemaal: vraagprijs, bieden vanaf, etc... vul maar in.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:51

Ibbel schreef:
Met zo iemand zou ik geen zaken doen. Als jij als eerste komt kijken, is het netjes (en gebruikelijk, ook bijvoorbeeld in de makelaardij) om dáár de zaken mee af te handelen. Wil die niet kopen, dan komt de tweede geinteresseerde aan de beurt.

Dat is niet helemaal waar.
Pas als mensen een bod hebben gedaan (en de verkoper een tegenbod heeft gedaan) ben je met elkaar in onderhandeling en moeten andere wachten (met een bod).
Maar zolang je geen bod hebt, mag ieder ander tussendoor komen kijken en een bod doen.

Wel vind ik het met andere zaken, zoals een paard, wel netjes dat er gewacht wordt... mits daar afspraken over zijn.
Zodat je beide weet waar je aan toe bent. Maar zolang je geen "optie" hebt genomen (dus duidelijk gevraagd hebt of ze het paard voor je willen vasthouden) is de verkoper niet verplicht te wachten. Wel zou het netjes zijn als de verkoper zelf even gebeld had, dat er andere zijn wezen kijken die ook interesse hebben.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:52

Ik vind niet dat je iedereen op de hoogte hoeft te stellen als er iemand komt kijken. Soms is daar geen beginnen aan maar je kan het wel vermelden in het algemeen. Maar in dit geval vond ik het vreemd omdat we al een afspraak hadden staan. Prima als ze m aan die andere had verkocht dat is haar keuze, maar in mijn optiek had ze dit kunnen laten weten.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 14:54

Ze durft ook op m te rijden. Zelfs naar buiten als er iemand bij is. Maar ze heeft er geen plezier meer in en gunt haar paard iemand die meer met hem aan de slag gaat.

Je kan het van twee kanten zien. Tijdens de eerste keer rijden was hij zo braaf en rustig. Ook heb ik haar opgezocht op fb, en daar staat ook bij foto's dat hij rustig is en kalm. Toen stond hij nog niet eens te koop.

Maar ik snap jullie twijfels.

Edit; het bedrag wat zij noemde, bieden vanaf vond ik een prima prijs! Maar ik bied alleen meer als er meerdere geïnteresseerde zijn. Hoezo moet ik anders meer bieden? Ik snap dit principe niet helemaal.
Laatst bijgewerkt door _aussi op 26-04-12 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:55

Sommige mensen zijn gewoonweg al bang als een paard een oor beweegt, dus op zich vind ik dat niet zo gek hoor.

TS : kun je het beestje niet gewoon eens laten rijden door een ruiter die je zelf meeneemt, of het gewoon wagen en het dier op proef nemen ?

Dan hoeft de verkoper verder geen dingetjes te regelen, ik kan me voorstellen dat het aanlokkelijker is als iemand het dier gewoon meeneemt en ze er niet meer op hoeft / niet te veel gedoe mee heeft.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 14:58

toen ik bij mijn paard ging kijken , vertelde de man na afloop ook dat er die week nog iemand kwam en omdat die afspraak al stond ging dat gewoon door en had die persoon eerste keus.
diegene is het dus niet geworden :+

ben nog een keer wezen rijden en hebben toen een prijs rond gemaakt die het zou worden als hij door de keuring kwam

hij heeft mij dus ook laten komen,was op zondag de eerste keer ,die andere op dinsdag ,en ik weer op donderdag en op vrijdag keuren en zaterdags opgehaald.

_aussi

Re: Paard kopen maar meerdere geinteresseerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 15:39

Ik heb gestuurd dat het zaterdag voor mij toch niet uitkomt i.v.m. werk met daarbij de vraag of morgen haar les ook niet door gaat ...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:54

Ellie_F schreef:
Mijn gedachte zou zijn dat de verkoopster alle lijntjes op wil houden. Op deze manier krijgt ze nog wat extra tijd zonder zichzelf vast te leggen.

Mijn idee...

Ik vind het een beetje raar hoor.. waarom zou er "rust" moeten zijn... maar goed, je kunt niet anders dan je schikken naar de verkoper als je het paard wilt kopen..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:56

Maar andersom: zij wil het beest toch verkopen? Jammer dan dat ze rust nodig heeft, die instructrice zou er toch op gaan? Als ze zich luxe gaat veroorloven tijdens de verkoop, en het komt je eigenlijk niet zo goed uit, dan zou ik lekker verder kijken. Er zijn zóveel leuke, brave paarden te koop...

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:14

ik zou ook verder kijken

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:19

Ik heb me voorgenomen om haar om 17.00 uur te bellen. Als ze alles kan verklaren even goede vrienden, anders zie ik er vanaf. Jammer voor het paardje. Had hem een goed tehuis kunnen bieden.

@ GamblersCup, kun je me vertellen waar die leuke en brave paarden staan? :) Heb er nu 10 gezien en elke keer was het niks. Heb ook al een heleboel km gemaakt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:21

wat zoek je voor iets ras/schofthoogte/prijs/nivo

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:22

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:22

MP staat vol. Hier staan de advertentiesites vol. Ik weet niet in welk deel van Holland je zit?

Edit: ja, als je maar binnen 75 km blijft is het logisch dat je ze niet voor het oprapen hebt ;)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 26-04-12 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt