Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en anders kan jij een heel mooi kleedje aanleggen op de vrijmarkt
Hermelientje schreef:Ik heb ooit een verhaal gelezen over een stalhouder in Duitsland die niet toestond dat mensen met een slofteugel reden en ook eiste dat ze op een medisch verantwoorde wijze met hun paard omgingen (dus eerst warming-up en niet helemaal heet en bezweet op stal terugzetten enz). Hij zei dat hij vele malen gelukkiger was sinds hij gewoon eiste van zijn klanten dat ze op "zijn" manier met hun paard omgingen en de sfeer op stal was beter dan hij ooit geweest was. Die klanten die zich niet wilden aanpassen toen hij ermee begon heeft hij de tijd gegeven om iets anders te zoeken.
Gewoon niet over je eigen grenzen laten lopen, dat geeft alleen maar ergernis. Weten wat je wilt en dat gewoon zo meedelen. Je klanten hoeven het er niet mee eens te zijn, als jij achter je eigen regels staat is het voor iedereen duidelijk. Het gesprek zou bijv. zo kunnen gaan. Ik heb gemerkt dat ik helemaal niet gelukkig ben met de bijrijdsters die hier komen. Het past niet in de opzet die ik voor ogen had met mijn stal. Daarom heb ik besloten om het niet meer toe te staan vanaf ....
Sterkte ermee!
Nachtlampje schreef:En je hoeft niet per sé bijrijdsters te verbieden, je kunt gewoon uitleggen dat je een klik met zulke mensen wilt hebben als ze op jouw erf komen, dat is heel redelijk.
LindyH schreef:Kun je het niet gewoon eerlijk zeggen? Zo van: "Ik heb het even aangekeken maar ik heb gemerkt dat ik het niet prettig vind dat er bijrijders zijn. Ik wil iedereen persoonlijk kennen die hier komt. Daarom wil ik bijrijders vanaf nu gaan verbieden. Je bijrijders zijn dus niet meer welkom en als je ze wilt houden dan zul je naar een andere stal moeten uitkijken."
Geef ze wel een redelijke termijn om naar alternatieven te zoeken.
De regel geldt dan natuurlijk wel voor iedereen, maar begrijp ik goed dat de andere klanten geen bijrijders hebben?
In de toekomst kun je best wel weer een keer van deze regel afwijken, maar dan is het voor iedereen wel duidelijk dat je niet zomaar iedereen op je erf wilt hebben. Als mensen dan een bijrijder willen, dan zullen ze wel wat meer moeite doen om dat met jou te bespreken en ze netjes te introduceren etc.
!
(dit is járen geleden trouwens) stef schreef:Je mocht geen anderen op je paard laten (ook niet om uit te stappen ofzo), en als je wilde dat je paard door iemand gereden werd als je op vakantie was ofzo, kon je zijn dochter in schakelen (á € 20 per uur).
Paan schreef:stef schreef:Je mocht geen anderen op je paard laten (ook niet om uit te stappen ofzo), en als je wilde dat je paard door iemand gereden werd als je op vakantie was ofzo, kon je zijn dochter in schakelen (á € 20 per uur).
Dit is toch belachelijk. Je mag zelf bepalen wie je op jouw paard laat. Net als het feit dat er op sommige stallen maar 1 persoon les mag komen geven.
stef schreef:Ik ben een keer ergens op stal geweest, bij een kennisje. Kennisje stond daar net en had dus geen idee.
Nadat ze gereden had vroeg ze of ik er even op wilde. ja hoor, leuk!
Komt de pensionhouder of ik heel snel van dat paard af wilde gaan. Je mocht geen anderen op je paard laten (ook niet om uit te stappen ofzo), en als je wilde dat je paard door iemand gereden werd als je op vakantie was ofzo, kon je zijn dochter in schakelen (á € 20 per uur). Kennis heeft er niet lang gestaan(dit is járen geleden trouwens)