belachelijke prijs voor het overschrijven op naam van paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 07:09

handelsstallen zullen de paarden echt niet op eigen naam hebben staan en dit ook niet doen.

Julez

Re: belachelijke prijs voor het overschrijven op naam van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:33

Mijn paard staat ook nog op naam van de vorige eigenaren, ivm de kosten. Echt belachelijk, en dan nog dat lidmaatschap erbij! Alleen nu wil ik misschien met mijn paard meedoen aan de keuring. Kan dat wel als hij niet op mijn naam staat?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:20

Voor keuringen moet het paard op naam staan en je moet lid zijn.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:22

oke, bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:37

Ariebren schreef:
Voor keuringen moet het paard op naam staan en je moet lid zijn.

dat hangt er maar net van af wat voor soort keuring je wilt gaan doen.
Als je een stamboekkeuring bedoelt dan heb je gelijk maar als je een plaatselijke paardenmakrt keuring mee wilt doen dan maakt het geen bal uit op wiens naam het paard staat en of je lid bent van het stamboek.

Agnes73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:22

Hallo ik volg dit ff want mijn paard was nog niet gechipt, nu hij van mij is heb ik dat meteen gedaan. Ik heb een formulier van de DA gekregen om hem ook op mijn naam te zetten, want dat wil ik natuurlijk wel.. Het is een formulier van de KNHS die ik moet invullen (naam, kenmerken paard enz) en dan samen met het paspoort naar de KNHS toesturen (evt aangetekend) De DA heeft het één en ander ook ingevuld en ondertekend met een stempel van de kliniek en moet binnen 7 dagen ingevuld zijn. Best officieel dus.. Stickertje van het chipnummer heeft hij er ook op geplakt. Op de site van de KNHS staat een tarievenlijst, ik wil eigenlijk wel vooraf weten wat dit gaat kosten. Er staan alleen zoveel bedragen wat dit kan zijn, weet niet welke hier nu onder gaat vallen. Kan iemand mij dat vertellen? Alvast bedankt, groetjes Agnes

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:32

Blon_D schreef:
Ik moet Fedor nog op mijn naam over zetten. Heb dit 5 jaar geleden met Laukje ook gedaan maar ik schrok van de huidige prijs. 75 euro voor niet leden. Als ik besluit lid te worden ben ik nog 100 euro kwijt en krijg ik allemaal info die ik niet nodig heb. Die 75 euro slaat imo echt nergens op. Het enige dat er gebeurt is in de databank een wijzing maken en in mijn paspoort een sticker plakken met mijn gegevens. Tuurlijk paardensport is duur maar zijn dit niet onnodige hoge bedragen?

Gaat om een fjord meen ik uit alle posts te halen?
En om een Nederlands fjorden paarden stamboek paspoort?

Dan is het niet en 75 + 100 euro,
dan is het

lidmaatschap 55 euro (Bij automatische overschrijving), entree geld 12 euro, overschrijvings kosten 25 euro.
Dat is samen 92 euro.

Ben je geen lid, dan kost het: 75 euro.

Dat hebben ze zo gedaan, om zoveel mogelijk mensen lid te laten worden ;) .

Mijn fjord heeft ook jaren op naam van de vorige eigenaar gestaan, pas over laten schrijven en lid geworden toen ik er mee ging fokken
(toen had overschrijven pas meerwaarde en uiteraard toen ook lid geworden vanwege de kosten, ook met dekken).

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 19:43

Sjolvir schreef:
Blon_D schreef:
Ik moet Fedor nog op mijn naam over zetten. Heb dit 5 jaar geleden met Laukje ook gedaan maar ik schrok van de huidige prijs. 75 euro voor niet leden. Als ik besluit lid te worden ben ik nog 100 euro kwijt en krijg ik allemaal info die ik niet nodig heb. Die 75 euro slaat imo echt nergens op. Het enige dat er gebeurt is in de databank een wijzing maken en in mijn paspoort een sticker plakken met mijn gegevens. Tuurlijk paardensport is duur maar zijn dit niet onnodige hoge bedragen?

Gaat om een fjord meen ik uit alle posts te halen?
En om een Nederlands fjorden paarden stamboek paspoort?

Dan is het niet en 75 + 100 euro,
dan is het

lidmaatschap 55 euro (Bij automatische overschrijving), entree geld 12 euro, overschrijvings kosten 25 euro.
Dat is samen 92 euro.

Ben je geen lid, dan kost het: 75 euro.

Dat hebben ze zo gedaan, om zoveel mogelijk mensen lid te laten worden ;) .

Mijn fjord heeft ook jaren op naam van de vorige eigenaar gestaan, pas over laten schrijven en lid geworden toen ik er mee ging fokken
(toen had overschrijven pas meerwaarde en uiteraard toen ook lid geworden vanwege de kosten, ook met dekken).

Als je aangetekend verzenden mee rekent zit je dus toch wel aan de 100 euro ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:14

Agnes: is het paard bij een stamboek ingeschreven?

Agnes73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:07

Ja met stamboek

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:11

Dan moet je het bij het stamboek waar hij ingeschreven staat regelen, en niet bij de knhs volgens mij

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:30

dat klopt overschrijven dient altijd te gebeuren bij de instantie waar het paspoort uitgegeven is...

Agnes73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:39

Nou dat was mijn vraag niet :-) de vraag was wat het kost.. Moet wel bij de KNHS zijn, maar bel ze morgen wel ff. Bedankt voor het meedenken iig. Groetjes

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 23:02

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 08:58

bij het NAS kost het ook maar €20,-

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:13

Welsh pony stamboek had een actie die liep tot 1 mei waarbij je je pony voor 15 euro op naam kon laten zetten zonder lid te hoeven worden van het stamboek. Dat vond ik een goede actie. Als de andere stamboeken deze nu eens zouden volgen zouden er een hoop paarden en pony's eindelijk op naam gezet worden.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:18

Jee wat duur! Ik heb daar bijna 11 jaar geleden 25 gulden voor betaald. Kreeg ik ook nog een nummer van het zangersheide magazine en een vernieuwd paspoort. Kreeg dus niet mijn naam op het oude, nee gewoon een nieuwe met mijn naam erin en alles uitgewerkt. De chip overschrijven is daar ook gedaan. Was duidelijk een koopje!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:25

Mijn kwpn'er zijn paspoort staat ook nog steeds op de fokker hoor. Het kwpn stamboek klopt er echt teveel geld uit.
Zijn chip heb ik wel laten overschrijven naar België en zijn chip staat dus wel op mijn naam. Dit geldt hier normaal als voldoende bewijs van eigenaar. Kosten = € 45

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:47

@kozie: dat mag tegenwoordig niet meer, paspoorten mogen niet uit elkaar gehaald worden!

@blue-sky: het welsh is een redelijk klein stamboek, als kwpn of fries stamboek hieraan beginnen, is het niet meer bij te benen! Het is zorgvuldig werk, want hier kun je echt geen fouten mee maken...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:50

vandango schreef:
@kozie: dat mag tegenwoordig niet meer, paspoorten mogen niet uit elkaar gehaald worden!

Hoe bedoel je uit elkaar gehaald worden? Ik heb gewoon een helemaal nieuw paspoort gekregen op naam.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:13

Maar wat ik tot nu toe het meest vreemde vind.

Een (vrijwilligers) vereniging moet het eigenaarsschap van paarden gaan bijhouden.
Het wordt tijd dat de stamboeken hier over in protest gaan.
De stamboeken moeten gewoon weigeren om een naam en adres met stempeltje in het paspoort te zetten.

Laat Brussel maar komen met een sluitend systeem.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:29

vandango schreef:
@blue-sky: het welsh is een redelijk klein stamboek, als kwpn of fries stamboek hieraan beginnen, is het niet meer bij te benen! Het is zorgvuldig werk, want hier kun je echt geen fouten mee maken...

Mwah, ik gok dat het welsh stamboek groter is dan het fps

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:34

Ik heb bewust mijn paard niet op mijn naam laten zetten; hij heeft een buitenlands paspoort... Dus dat werd nog duurder!
Echt absurd!

vandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:56

uit elkaar halen/ nieuw paspoort mag gewoon helemaal niet meer. Als er eenmaal paspoort uitgegeven is, blijft deze gehandhaafd en worden weizigingen in dat eerste paspoort aangebracht.

Een vervangend paspoort mag alleen nog maar wanneer het oude paspoort kwijt is, of vernietigt e.d. Daar gaat tegenwoordig ook al een hele procedure vanaf...

@ stef: was het dan bij wpcv of het welsh stamboek?

diegomexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:19

En hoe doen ze het dan met je paspoort als er geen plaats meer is voor het noteren van de entingen?
Krijg je dan wel een nieuw paspoort?