Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:Voor keuringen moet het paard op naam staan en je moet lid zijn.
Blon_D schreef:Ik moet Fedor nog op mijn naam over zetten. Heb dit 5 jaar geleden met Laukje ook gedaan maar ik schrok van de huidige prijs. 75 euro voor niet leden. Als ik besluit lid te worden ben ik nog 100 euro kwijt en krijg ik allemaal info die ik niet nodig heb. Die 75 euro slaat imo echt nergens op. Het enige dat er gebeurt is in de databank een wijzing maken en in mijn paspoort een sticker plakken met mijn gegevens. Tuurlijk paardensport is duur maar zijn dit niet onnodige hoge bedragen?
.Sjolvir schreef:Blon_D schreef:Ik moet Fedor nog op mijn naam over zetten. Heb dit 5 jaar geleden met Laukje ook gedaan maar ik schrok van de huidige prijs. 75 euro voor niet leden. Als ik besluit lid te worden ben ik nog 100 euro kwijt en krijg ik allemaal info die ik niet nodig heb. Die 75 euro slaat imo echt nergens op. Het enige dat er gebeurt is in de databank een wijzing maken en in mijn paspoort een sticker plakken met mijn gegevens. Tuurlijk paardensport is duur maar zijn dit niet onnodige hoge bedragen?
Gaat om een fjord meen ik uit alle posts te halen?
En om een Nederlands fjorden paarden stamboek paspoort?
Dan is het niet en 75 + 100 euro,
dan is het
lidmaatschap 55 euro (Bij automatische overschrijving), entree geld 12 euro, overschrijvings kosten 25 euro.
Dat is samen 92 euro.
Ben je geen lid, dan kost het: 75 euro.
Dat hebben ze zo gedaan, om zoveel mogelijk mensen lid te laten worden.
Mijn fjord heeft ook jaren op naam van de vorige eigenaar gestaan, pas over laten schrijven en lid geworden toen ik er mee ging fokken
(toen had overschrijven pas meerwaarde en uiteraard toen ook lid geworden vanwege de kosten, ook met dekken).