verzekering hippozorg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amy77

Re: verzekering hippozorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:30

Ik heb het de eerste keren niet binnen 24 uur gemeld..daar werd ik laatst toch wel op aangesproken door Hippo..iets dus om rekening mee te houden
Ze hebben echter altijd keurig uitbetaald, zelfs toen ik iets na 3 maanden pas claimde (omdat de VA die 3 maanden om de dag moest komen, dus alle rekeningen in eens gestuurd)..

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:40

Dank je wel voor je antwoord! Moet eerlijk zeggen dat ik pas van de week bedacht dat ik een verzekering had, bij mijn andere paarden nooit gehad. Vandaar dat ik nog in de modus stond van 'eerst even op rust en afspuiten', zullen we maar zeggen. Dit wordt de eerste keer in 2,5 jaar sinds het afsluiten van de verzekering dat mijn huidige paard iets heeft. Ik gok het maar en hoop dat ze idd niet moeilijk doen...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:49

Oh sorry, ik heb je verkeerd gelezen..je moet 24 uur een melding maken als de VA komt. Althans, zo heb ik het van die dame begrepen.
Ik haal nl ook niet altijd meteen een VA erbij..op moment dat ik weet dat die komt, dan meld ik het.
Wellicht dat ik het van die dame verkeerd heb begrepen? Maar bij een kreupelheid(je) kijk ik het vaak even een dag of wat aan..gevoel zegt vaak goed wanneer het verstandig is meteen iemand te laten komen.

Dus dat moet je dan nog even goed navragen..sorry dat ik je verkeerd begreep ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:54

Goede ervaringen mee in tegenstelling tot Bierum!
Dus prijsverschil is het me wel waard!

heidi73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:59

Geen punt hoor! Ik stuur het gewoon in en hoop dat ze het vergoeden. Maar als ik jouw verhaal zo lees, zijn ze niet al te lastig. Bel ze wel even op en leg ik ze mijn onwetendheid qua verzekeringsregels uit. Komt vast goed!

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:40

Hier ook een zeer slechte ervaring. Heeeeel veel betaald en niks gekregen. Ondanks meerdere malen overleg met DA en tussenpersoon. Tussenpersoon deed niks en ondernam ook totaal geen actie. Ik heb een spaarrekening voor mijn paard en ga nooit meer een verzekeringsmaatschappij sponseren!

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:43

Ik zit al 9 jaar bij hippo zorg, en geen slecht woord! Ze zijn altijd bereid voor een advies als er wat is. Altijd alles gewoon vergoed gekregen en bij een declaratie indienen staat het bedrag altijd met 2-3 dagen op mijn rekening

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:55

momenteel geen problemen met hippo,alleen ik vraag me af hoe declareer je de rekening van bv een kliniek,ik betaal geloof ik iets van 35 euro per maand hoeveel krijg je vergoed hoeveel procent ,volgens mij heb ik een basisverzekering,weet iemand het.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:22

ShadowFax schreef:
Hier ook een zeer slechte ervaring. Heeeeel veel betaald en niks gekregen. Ondanks meerdere malen overleg met DA en tussenpersoon. Tussenpersoon deed niks en ondernam ook totaal geen actie. Ik heb een spaarrekening voor mijn paard en ga nooit meer een verzekeringsmaatschappij sponseren!

ja, maar jouw situatie is echt afschuwelijk en ik snap werkelijk war nog steeds niet hoe het mogelijk is dat ze niets uitbetalen..snap dat werkelijk niet...geloof zelfs dat we dezelfde verzekering hebben? Zoiets herinner ik mij?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:42

Helaas geen goede ervaring.

Het is al bijna 20 jaar geleden maar toch.

Paard in mei kreupel, meteen uitgebreid kreupelheidsonderzoek laten doen. Met verdoven van het gebied van het straal been, meteen rad.
Foto's gemaakt, HKO klasse 3-4 in combinatie met de mate van kreupelheid en de voorgeschiedenis van vage kreupelheden, einde verhaal vlg. mijn DA.
Verklaring + foto's opgestuurd naar Hippo, hun DA beoordeelde anders klasse 1-2 met advies aangepast beslag, dit zonder het paard te hebben gezien. Uitkeren wilden ze niet, dus hoefsmid laten komen, egg-bar eronder en op rust tot hij weer rad was.
Voorzichtig weer gaan rijden, ging best goed, tot 4 weken later hij op 3 benen in de wei stond.
DA erbij, die is in overleg gegaan met de DA van Hippo, uiteindelijk wel paard opgehaald en uitgekeerd.

Inmiddels was het half juli en per 1 juli moest ik mijn jaar premie, dik 400 gulden, betalen. Ik kreeg half juni een brief met de rekening dat ik geen enkele aanspraak meer kon doen als ik niet zou betalen. Onder protest betaald, omdat ik van mening was dat de schade al in mei ontstaan was.
Toen mijn paard in juli opgehaald werd kreeg ik een formulier onder mijn neus dat ik moest tekenen waarin stond dat ik na uitkering geen enkele claim of aanspraak meer kon doen. Met tranen in mijn ogen omdat ik mijn geliefde paard af moest geven, niet goed opgelet en getekend.
Mijn ten onrechte betaalde premie kon ik naar fluiten.

De man die mijn paard kwam halen, een bekende hengstenhouder waarvan ik de naam niet zal noemen, vroeg mij om de papieren van mijn paard(paspoort bestond toen nog niet) deze had ik niet dus kon ik niet afgeven. Verder werd hij boos omdat ik de staart van mijn paard afgeknipt had.
Paard stond toen al in de vrachtwagen, klep was al dicht.
Terwijl ik in tranen uitbarstte, had me groot gehouden voor mijn paard, kreeg ik een opmerking, "oh, je vindt het dus toch wel erg" alsof ik voor mijn lol mijn paard mee gaf voor de slacht.

Nog jaren heb ik er last van gehad dat ik hem niet dood heb gezien. Ik weet nog niet zeker dat hij geslacht is zoals afgesproken.

Nooit gaat er meer een paard van mij met een handelaar/ophaler van de verzekering mee.
Mijn paarden zijn nog wel verzekerd, maar bij een onderlinge verzekering waarbij ik de keuze heb om mijn paard in Nijkerk te laten slachten en zelf weg te brengen.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:48

je mag nu bij hippo je paard wel houden,wordt afgekeurt voor de verzekering en je kunt nu zelf de keuze maken,bij geen pijn paard laten lopen bij pijn laten inslapen,kunt het zelf aan kijken wat je doet word geloof ik iets van 80% uitgekeerd van de verzekerde waarde.daarom heb ik voor hippo gekozen mijn paard wordt niet afgestaan aan de verzekering.