Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
superwoman schreef:Esmeralda schreef:Als je nu al geen geld heb om je paard te betalen, wie zegt dat je dadelijk wel genoeg heb om je schuld weer af te betalen. Dan blijf je altijd in zo,n cirkeltje zitten
Tuurlijk,
maar er zijn een hoop verschillende redenen te bedenken waarom je ineens (tijdelijk) zonder geld zit, zelfs als je daarvoor een spaarpotje voor nood had..
Wanneer je het vooraf aan kan zien komen (reserves gaan op bijv) ja dan moet je niet lenen maar direct het paard weg doen.
Ik zie het dus minder zwart-wit.
Al ben ik natuurlijk wel van mening dat een paard een bodemloze put is en je daar beter niet voor kunt gaan lenen

liedje89 schreef:Maar dat is voor sommige ook makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ken verschillende paarden die echt langere tijd (maanden) te koop hebben gestaan voordat zij een tehuis vonden.
Aprils_joke schreef:ja maar als je die al niet kan betalen . dan moet je geen paarden nemen
superwoman schreef:Esmeralda schreef:Als je nu al geen geld heb om je paard te betalen, wie zegt dat je dadelijk wel genoeg heb om je schuld weer af te betalen. Dan blijf je altijd in zo,n cirkeltje zitten
Tuurlijk,
maar er zijn een hoop verschillende redenen te bedenken waarom je ineens (tijdelijk) zonder geld zit, zelfs als je daarvoor een spaarpotje voor nood had..
Wanneer je het vooraf aan kan zien komen (reserves gaan op bijv) ja dan moet je niet lenen maar direct het paard weg doen.
Ik zie het dus minder zwart-wit.
Al ben ik natuurlijk wel van mening dat een paard een bodemloze put is en je daar beter niet voor kunt gaan lenen
Esmeralda schreef:tijdelijk zonder geld, is anders, dan dat je geld gaat lenen om een paard te kopen
je leent geld voor het paard, betaald stalling en alles wat erbij plus nog eens extra voor de aflossing van je paard.
Spaar dan ff verder tot je een paard kan kopen, en nog beetje meer voor onverziene kosten
superwoman schreef:Esmeralda schreef:tijdelijk zonder geld, is anders, dan dat je geld gaat lenen om een paard te kopen
je leent geld voor het paard, betaald stalling en alles wat erbij plus nog eens extra voor de aflossing van je paard.
Spaar dan ff verder tot je een paard kan kopen, en nog beetje meer voor onverziene kosten
eh, waar staat iets over lenen voor de aankoop van een paard?
MRIIIS schreef:Ik heb het idd over het onderhoud

Cassidy schreef:Sommige paardeneigenaren zien paarden als hun kinderen. En aangezien sommige mensen bereid zijn om net zo ver te gaan, of zelfs verder te gaan voor hun dieren dan hun kinderen, dan kun je, heel misschien, als je genoeg IQ hebt , misschien begrijpen wat een persoon ertoe drijft om voor een dier net zover te gaan dan voor een mens...