Paard op afbetaling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avalon87

Re: Paard op afbetaling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 15:10

Ik ga het ook niet doen.
Mijn eerste reactie was ook: nee.
Ik was benieuwd hoe de meningen hier over waren.

Ik verkoop/koop niet wekelijks een paard, dus ik wist niet zo goed wat 'gangbaar' was tegenwoordig.
Gelukkig heeft mijn gezonde verstand me nog niet in de steek gelaten :)
Ze gaat niet naar deze mensen als de zaakjes nog niet op orde zijn

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:56

Ik heb mijn paard ook op afbetaling gekocht, eerst een aanbetaling en dan moest ik het binnen 2 maanden afbetalen, het hele bedrag bij ophalen of tussentijds delen betalen. Ik heb het rest bedrag uiteindelijk gewoon betaald toen ik haar ging ophalen. Ze bleef wel gewoon daar staan inderdaad. En we hadden gewoon een contractje opgesteld, en de eigenaresse hield me tussentijds op de hoogte met foto's enzo heel leuk gegaan :)

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 09:33

Tja op afbetaling, als het nu de helft is en de andere helft in mei (vakantiegeld) maar dan wel bij jouw op stal laten:)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 19:25

Goed dat je het niet doet. En als het echt hun droompaard is, lenen ze het maar bij een bank of zo. Niet jouw probleem hoe ze het betalen, wel jouw ellende als het mis gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:14

Silly1972 schreef:
Ze hebben geen geld voor de aanschaf hebben ze dan wel geld voor het onderhoud?

Juist als je het paard goed wil kunnen onderhouden heb je dat geld misschien juist daarvoor nodig ipv voor de aanschaf. Nieuw paard = nieuw zadel, hoop andere nieuwe spullen, DA erbij enz enz enz.

Ik heb mijn paard op afbetaling gekocht. Paar jaar geleden wilde ik zo langzaamaan op zoek naar een paard, dus advertenties kijken enzo, jeweetwel. En ineens was hij daar: paar maanden eerder dan ik verwacht had dus het bedrag dat ik aan een paard wilde uitgeven was nog niet bij elkaar gespaard, ik had 2000 euro liggen. En het paard diende zich al wel aan. Omdat ik een goede baan had heb ik toen gevraagd of ik 'm op afbetaling mocht kopen en dat was akkoord, goede afspraken over gemaakt, 2000 euro aanbetaald en alles vastgelegd in contractje.

En ik ben heel blij dat de verkopers dat vertrouwen in mij gehad hebben. Ik heb mijn droompaard, en zij hebben een heel geschikt iemand voor hun vriendje gevonden :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:38

Ik zou het ook zeker niet doen, teveel slechte ervaringen gelezen. En eerlijk gezegd, ik zou mijn paard niet graag verkopen aan mensen die blijkbaar niet voldoende geld hebben voor een paard. Wat als er eens wat gebeurt en er moeten medische kosten gemaakt worden? Ik zou wel graag willen weten dat er altijd goed voor het paard gezorgd kan worden. Voor zover je dat vooraf kunt vaststellen uiteraard.

Ramzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:40

Sammy_xxs schreef:
Ik heb mijn paard ook op afbetaling gekocht, eerst een aanbetaling en dan moest ik het binnen 2 maanden afbetalen, het hele bedrag bij ophalen of tussentijds delen betalen. Ik heb het rest bedrag uiteindelijk gewoon betaald toen ik haar ging ophalen. Ze bleef wel gewoon daar staan inderdaad. En we hadden gewoon een contractje opgesteld, en de eigenaresse hield me tussentijds op de hoogte met foto's enzo heel leuk gegaan :)

Tja, zo'n verhalen lezen we maar weinig, dat het goed gaat. Ik ben ook niet van de afbetaling.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:54

Ramzi schreef:
Sammy_xxs schreef:

Tja, zo'n verhalen lezen we maar weinig, dat het goed gaat. Ik ben ook niet van de afbetaling.

als het gewoon goed gaat zullen mensen het ook niet in het rond schreeuwen denk ik zo :Y) .

Ik zou er denk ik ook niet zo gauw aan beginnen om het paard al mee te geven voordat het betaald is. Een aanbetaling om het paard aan te houden en later de rest van het bedrag betalen zou ik nog wel overwegen, maar dan blijft het paard gewoon bij jou.

spookjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:55

Ik zal het niet doen!, als het het paard niet kan betalen... hoe wilt ze het normaal kunnen onderhouden?
lijkt mij een slecht idee!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 13:58

Je hoort zo veel van mensen dat de veearts niet hoeft te komen, maar dan hebben ze gewoon het geld er niet voor.Moet er toch niet aan denken dat ik de veearts niet kan betalen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:13

Ramzi schreef:
Sammy_xxs schreef:

Het hangt imo ook wel een beetje af van de aankoopprijs van het paard. Als je een toppaard van pakweg 7000 euro misschien niet in een keer kan betalen, kan ik me wel voorstellen dat je wèl genoeg geld hebt voor DA-kosten en onderhoud. Maar in dit verhaal gaat het over een pony, en ik verwacht niet dat die een klein fortuin waard is? Wat kost dat? Misschien 1000 euro? 2000 als we het over een topper hebben? Als dat al een te grote kost is, zou ik niet riskeren.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:16

Maris89 schreef:
Silly1972 schreef:
Ze hebben geen geld voor de aanschaf hebben ze dan wel geld voor het onderhoud?

Precies mijn gedachte Silly!

ja mijn gedachte ookal :)

je kan het op afbetaling laten doen en dat de pony tot dat het is afbetaalt bij jou blijft staan,
dan ben je er zeker van dat het betaald word en je kan het paspoort wel houden maar dat is geen eigendoms- bewijs,
dus kunnen ze zo met de noorderzon vertrekken met die pony ;)

Twinkelsstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:20

Ik denk dat het aankoopbedrag ook wel een rol speelt. Mijn dochter heeft een pony die ik in 1x heb betaald maar zou ik een FEI pony willen kopen dan kan ik dat echt niet in 1x betalen hoor.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:41

Als ik de koper zou zijn: ik zou niet eens een paard op afbetaling willen. Ik koop alleen iets als ik het betalen kan, of dat nou een paard is, of een auto, of een wasmachine, alleen kopen als je de centen er voor hebt.. Nooit op afbetaling.. Wat nou als je je baan ineens kwijt raakt, of er ineens vanalles kapot gaat, of weet ik veel wat, en je kan het niet meer betalen.. Wat een stress moet dat geven.. Voor mij in ieder geval wel.

Alles wat ik heb, dat is van mij. Niets geleend, niets op afbetaling. Gewoon gelijk volledig betaald. Dan weet je wat je hebt, en kom je niet voor verrassingen te staan. Zeker een levend dier zou niet op afbetaling moeten, komt niets geen goed van.