Paardenstalling zonder contract

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:28

Marion71 schreef:
En wie zegt dat TS de waarheid schrijft? Een paard dat binnen geen vreten krijgt, maar er al wel 3 weken staat, vermagerd niet zienderogen. Die is op een haar na dood.
TS heeft nergens bewijzen van. Geen getuigen, geen pinbon, geen niks. Dan kun je onervaren zijn, maar je kunt als volwassene toch op je blote voeten aanvoelen dat dit niet slim is?

Adviezen als betonschaar meenemen, grote stoere mannen optrommelen en dat soort zaken,is het domste wat je kunt doen. De enige die dan strafbaar is, ben jij. Dan is er namelijk wel sprake van een strafbaar feit (vernieling, huisvredebreuk e.d.).

Ik heb niet gezegd dat hij helemaal geen eten meer krijgt, binnen geven ze korrel met pulp.

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:32

Bedankt voor de reacties al allemaal. Maar wil toch even zeggen voor degenen die reactie geven, aub lees dit topic helemaal vooraleer er verkeerde reacties ontstaan.

En bij degenen die twijfelen of dit echt waar is.. Wat voor een nut of voordeel haal ik eruit om erover te liegen of dit te verzinnen, heb wel wat beters te doen dan dat.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:32

skippy1 schreef:
Aangifte doen van diefstal van geld door de mede-eigenaar! Is zou toch eens mijn licht opsteken bij de politie over deze praktijken!

Die heeft het geld gekregen van ts dus hoe zo, aangifte doen van diefstal????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:33

Albert schreef:
skippy1 schreef:
Aangifte doen van diefstal van geld door de mede-eigenaar! Is zou toch eens mijn licht opsteken bij de politie over deze praktijken!

Die heeft het geld gekregen van ts dus hoe zo, aangifte doen van diefstal????

Da's waar. Iig wel even informeren bij de politie wat je ze zou kunnen doen. T is toch op zijn minst verduistering?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:36

Het is niet zozeer dat ik het niet geloof maar dat ik verbijsterd ben dat je paard daar nog steeds staat. dat betekend dus ook dat ie al 3 weken z'n stal niet uit is geweest?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:37

Skippy, nee, dat is het ook niet.
TS heeft het geld betaald aan haar stalhouder en die is er op dat moment vrij om te doen en te laten wat hij/zij wil.
Dat ze later beweert het niet gehad te hebben maakt het nog geen diefstal of verduistering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:39

Zij kan net zo min bewijzen dat jij niet betaald hebt, als dat jij kan bewijzen dat je wel betaald hebt.
Het is een vervelenden kwestie, want kennelijk heb je het niet zien aankomen.

maar ik zou toch wel mijn paard gaan halen, desnoods met een koevoet...laten ze er maar een zaak van maken en als ze dat willen ze ook even vertellen dat de fiscus het ook wel leuk vind 3 paarden in pension elke maand....als ze het opgeven aan de belasting, dan zal jouw geld er ook bij zitten?? ;)

Als ik mag raden, is het handje kontantje en die vriendin??? Is die eigenaar uit zelfde hout gesneden???

Tegenwoordig hebben we ook nog 114....als je paard echt zo vermagerd is....dan zal zou ik hun ook even op de dak sturen, zij vervelend, jij vervelend...schikking?? is paard geven en wegwezen..

Caira

Re: Paardenstalling zonder contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:42

144.... Mensen kom op, zullen we het bij feiten houden en alleen iets vermelden als je WEET waar je het over hebt, TS heeft niets aan indianenverhalen van bodybuilders en mokerhamers.

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:43

Millanka schreef:
Het is niet zozeer dat ik het niet geloof maar dat ik verbijsterd ben dat je paard daar nog steeds staat. dat betekend dus ook dat ie al 3 weken z'n stal niet uit is geweest?

Alleen voor zijn stal te kuisen blijkbaar in de stapmolen, maar niet op de weide. Ik probeer me zo goed mogelijk te informeren
heb al genoeg ruzie gemaakt. Wil echt niet een 2e keer al dat geld betalen. Ik ben woedend want heb al een andere weide gevonden
voor mijn paard, maar ik krijg hem niet weg, staat achter slot en grendel.

anais96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:45

je hebt geen contract, dus zodra je je paard van het slot hebt kun je gelijk vertrekken ;)
En sowieso, stel dat er brand uitbreekt? En ze maken alle stallen open maar hebben per ongeluk de sleutel van jouw stal vergeten! Dat is toch een grootse nachtmerrie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:45

Wat betaal je per maand?

Roxybie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 19:50

russel schreef:
Wat betaal je per maand?

300euro/maand

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:52

idinn schreef:
Dat is dus niet zo ... wij hadden huurders die niet betaalden. Toen die paarden stonden in te laden (en om de trailer daar te krijgen een hek hebben moeten slopen) en we de politie erbij haalde konden die niks doen. Diegene heeft papieren, de paarden horen daarbij? Dan mag je ze gewoon meenemen. Het niet betalen aspect moet je aangifte van doen met alle gevolgen en kosten van dien. En hoe zeer de politie aan onze kant stond, konden ze niks tegenhouden. Je hebt gewoon het recht om je eigen paard te verhuizen. Ook als je op de huidige plek nooit stalling hebt betaald.

bij ons werden ze wel het erf afgezet.. door de politie. omdat ze gingen dreigen geloof ik, na 3 keer gevraagd te hebben zijn ze het erf afgezet. later is er eindelijk betaald door een kennis van hun, en die is het paard komen ophalen. ze waren uiteraard niet meer zelf welkom. paard stond in een box achter de tractor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:52

Zo dat in nog al wat....

Tja groepje mensen mee, kniptang en opladen die handel, ondertussen even belastingdienst bellen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:55

nogmaals Russel WAAROM de belastingdienst bellen? Weet jij dan zeker dat het om zwartgeld gaat?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:57

Christiene schreef:
idinn schreef:
Dat is dus niet zo ... wij hadden huurders die niet betaalden. Toen die paarden stonden in te laden (en om de trailer daar te krijgen een hek hebben moeten slopen) en we de politie erbij haalde konden die niks doen. Diegene heeft papieren, de paarden horen daarbij? Dan mag je ze gewoon meenemen. Het niet betalen aspect moet je aangifte van doen met alle gevolgen en kosten van dien. En hoe zeer de politie aan onze kant stond, konden ze niks tegenhouden. Je hebt gewoon het recht om je eigen paard te verhuizen. Ook als je op de huidige plek nooit stalling hebt betaald.

bij ons werden ze wel het erf afgezet.. door de politie. omdat ze gingen dreigen geloof ik, na 3 keer gevraagd te hebben zijn ze het erf afgezet. later is er eindelijk betaald door een kennis van hun, en die is het paard komen ophalen. ze waren uiteraard niet meer zelf welkom. paard stond in een box achter de tractor.

Je hebt nooit het recht om zomaar je paard weg te halen volgens mij. Je hebt soweiso al een maand opzegtermijn als je ook per maand betaalt, wat in de meeste gevallen zo is.
Ik laat hier ook zeker geen paard het erf af gaan als ie niet tot de laatste cent betaald is.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 19:59

Wat ik dan weer niet snap is dat je zelf je paard niet gaat bijvoeren...ik zou nog liever sterven dan dt mijn paard vermagert door een onwerkwillige man

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:01

Covergirl:
Dus jij vind het normaal dat een paard op stal wordt opgesloten, hij niet genoeg eten krijgt, hij bijna niet buiten komt en als chantagemiddel gebruikt wordt?

Heel diervriendelijk!
Als zo iemand dat bij mijn pony zou doen, zou het kot te klein zijn, hun moeten zich ook aan regels houden en het paard niet verwaarlozen.

Heb dit zelf meegemaakt (niet het opgesloten worden) maar te weinig eten geven, pony was bijna dood gegaan aan koliek, ze was er rap weg hoor, maand tevoren opzeg of niet , zij hielden zich niet aan de voorwaarden terwijl ik wel elke maand de volle pot betaald en nog zelf bijvoerden ook.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 27-02-12 20:04, in het totaal 2 keer bewerkt

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:01

De meeste stallingen geven mar heel weinig aan, maar i kzou sowieso de politie bellen, je kunt altijd informeren. Bel naar de stalling en vertel dat je van plan bent om stappen te ondernemen als ze dan n iet luisteren moet je het doen of als je liever dat geld betaalt...

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:02

Covergirl,als er geen contract is dan zit je toch ook niet met een maand opzegtermijn?Toch?
Iedere stal heeft daar zo z'n eigen regels in,waar ik vroeger stond was het opzeggen en evt gelijk weggaan.

In dit verhaal zou ik betonschaar mee,stel broers,ooms etc mee. Slot door knippen
10,- neer leggen voor een nieuw slot en een knappe die mij dan tegenhoud.
Dan maar even een woordenwisseling maar het is welles tegen nietus en als je daar weg bent,ben je al een stuk verder.
(hoe cowboy dit ook klinkt) ;)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:03

betadine schreef:
De meeste stallingen geven mar heel weinig aan, maar i kzou sowieso de politie bellen, je kunt altijd informeren. Bel naar de stalling en vertel dat je van plan bent om stappen te ondernemen als ze dan n iet luisteren moet je het doen of als je liever dat geld betaalt...

Ts haar paard staat in NL. Hier doet toch zeker wel de meerderheid van de stallingen dat geloof ik. :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:09

Lastig verhaal. Van een stal waar je 300 euro betaald zou ik wel een contract willen. Ik betaal zelf ook cash, geen contract, maar dat zijn wel andere bedragen. Boendien staan daar meer mensen in pension en gaat het daar al een jaar of 15 goed op deze manier. Goede, betrouwbare stal.

Ergens vraag ik me af wat je met de politie kan. Je hebt geen bewijs dat je de kosten voor dit paard draagt. Voor de wet is het toch zo dat de persoon die meer dan 50% van de kosten draagt de rechtmatige eigenaar is? In dat geval ben jij dus wettelijk niet de eigenaar.
Als ik het mis heb zou ik als de wiedeweerga mijn paard daar weghalen. Slot of niet. Dan kan je gewoon de politie meenemen. Iemand mag je je eigen paard niet ontzeggen, bovendien is deze situatie gelijk aan dierenmishandeling.
Daar komt nog bij dat het paard nu geen ruwvoer krijgt, maar alleen korrels? Dan is het een kwestie van tijd tot je met serieuze gezondheids problemen te kampen krijgt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:10

Robijntjah schreef:
Een vriendin van mij heeft dit hetzelfde meegemaakt!

Politie bellen, aangifte doen van diefstal van je paard en wegwezen daar!

zou ik ook doen zijn ze nou helemaal !!!!!!!!!!!!!!!!!

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:12

Dav schreef:
Covergirl,als er geen contract is dan zit je toch ook niet met een maand opzegtermijn?Toch?
Iedere stal heeft daar zo z'n eigen regels in,waar ik vroeger stond was het opzeggen en evt gelijk weggaan.

In dit verhaal zou ik betonschaar mee,stel broers,ooms etc mee. Slot door knippen
10,- neer leggen voor een nieuw slot en een knappe die mij dan tegenhoud.
Dan maar even een woordenwisseling maar het is welles tegen nietus en als je daar weg bent,ben je al een stuk verder.
(hoe cowboy dit ook klinkt) ;)

Mondelinge overeenkomst telt net zo goed.
Oké, ik bleef het betreffende dier wel goed verzorgen, kwam ook gewoon buiten enzo. Hij kon er ook niks aan doen, maar stond wel opgesloten als ik er es even niet was.
Dat is je goed recht als er betalingsachterstand is. Maar dit geval van de TS ligt natuurlijk veel ingewikkelder.
Zij zegt wel betaald, stalhouder zegt niet betaald. Geen idee wie daarin z'n gelijk moet bewijzen.
Maar volgens mij mag je dus niet zomaar je paard weghalen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:15

Je mag je paard sowieso gewoon weghalen, maar hoe het met de betaling zit weet ik niet. Ik mag ook zomaar mijn huurwoning verlaten (met contract) maar dan moet ik de maand opzegtermijn wel betalen.
Maar als het paard daar weg is, is er geen bewijs dat TS daar pensionklant is geweest. Dat zal de pensionhouder zich ook wel realiseren.
Pas maar op dat je paard niet ineens verdwenen is daar! Rare praktijken dit...