Pensiongeld: minder betalen bij uitval faciliteiten ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Is het reeël geld terug te vragen bij het niet kunnen gebruiken van pensionfaciliteiten ?

Ja, als ik geen gebruik kan maken van alle faciliteiten waarvoor ik stallings/pensiongeld betaal, moet ik geld terug kunnen vragen aan de pensionhouder.
14 (5%)
Nee, dat is het risico van onvoorziene omstandigheden.
140 (54%)
Misschien, het ligt eraan welke faciliteit uitvalt en voor hoe lang
105 (40%)

Totaal aantal stemmen: 259

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:33

O op die manier. Ja dan zou een slot en/of bord bij de rijbak de beste oplossing zijn. :)
Hier is de bak nu redelijk te doen, er wordt nog gewoon in gelongeerd en los gegooid, paarden maken er soms wel aardig sprongen op maar hebben prima grip.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:33

Cassidy schreef:
Wat is het probleem met de binnenbak?
Daar kan een lading zout in waar je stil van wordt.
Sterkter nog, dat had gesleept kunnen worden zodat er een gladde ondergrond was ontstaan.
Daar valt op te stappen en zeer zeker op te draven....

Die is hard.
Zout had volgens de leverancier van de bodem geen zin dan zou de bodem zelf stuk gaan. Zo heb ik het iig van de pensionhouder begrepen.

Cassidy

Re: Pensiongeld: minder betalen bij uitval faciliteiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:34

Aha.
De pensionhouder....
Maakt veel duidelijk.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:35

Onze binnenbak is ook bevroren,naast de buitenbak en longeersingels..
En ik blijf er ook bij dat de stalhouder er meer aan had mogen doen om
dat te voorkomen. Dan heb ik het nu álleen over de binnenbak..
En betaal toch wel meer dan €150..

Edit; heb op een stal gewerkt waar gewoon zout gestrooid(+Gesleept) werd in de half open binnebak én buiten
bak en die waren ook niet goedkoop. En het werkte toch wel ..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:36

Caira schreef:
Joh ik denk dat we allemaal bij Cassidy gaan rijden want die heeft een perfecte bak!

Cassidy heeft idd de perfecte bak. Binnen- en buitenbak. Staat op een stal met mensen met IQ van meer dan een garnaal die A) kunnen lezen en B) begrijpen dat een bak niet meer betreden kan worden als het hek met een strotouwtje is vastgezet.
Kan op andere stallen anders zijn natuurlijk :D

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:38

ik vraag me werkelijk af hoeveel strooizout je niet in een bak van 40x20 moet gooien om die vorstvrij te houden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:39

zout kost geld, dat is waarschijnlijk voor de meeste stalhouders de reden om geen zout te strooien.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:40

bij ons bevriest de overdekte bak ondertussen aardig, steeds harder, onwijs stoffig omdat natmaken nu geen zin heeft... Je kunt er mits jij en je paard tegen de extreme stof kunnen er nog wel in stappen/draven maar de galop is toch niet helemaal zonder risico's

de longeerbak word nu vaker gebruikt als padockje, want longeren kan er met veel regen of nu de sneeuw gewoon niet meer in.
Paarden mogen ten alle tijden naar buiten ongeacht de staat van de wei, iedereen heeft een eigen stuk dat je ook zelf dient in te zaaien dus dat is je eigen keus.

Ik vind dat het er inderdaad aan ligt waarom iets uitvalt. Als het onvoorziene dingen zijn zoals nu de vrieskou tja...
Als het nu bewust is omdat ze gewoon vervelend willen doen dan is het weer wat anders. Als je zekerheid wilt hebben wat betreft bv rijden dan moet je een stal kiezen met een binnenbak.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:40

Aprils_joke schreef:
ik vraag me werkelijk af hoeveel strooizout je niet in een bak van 40x20 moet gooien om die vorstvrij te houden

veel.
Maar in een mooi glad getrokken bak is ook goed te rijden.
Mits er geen imbeciel voor de vorstperiode beslist om zijn paard los te gooien
en er goed gevlakt is voor de vorst

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:41

ik sta op een stal waar ik behoorlijk wat centen betaal buiten het voer van mijn paard om.
Hiervoor heb ik alles wat ik mij wensen kan maar nu valt er helemaal ook gebruik te maken van de longeerbakken en buitenbak en de leidingen zijn bevroren (rijden kan ik enkele jaren al niet meer dus ben afhankelijk van de longeerbakken) jammer maar helaas.
Sterker nog wij delen 5 paddocks met meer dan 60 paarden. Het is behelpen maar lukt echt wel.
Sterker nog ben nu elke dag een half uur tot drie kwartier bezig met water geven aan 1 hal met paardjes.

Zou er niet aan denken om naar mijn stalhouder te lopen zeg luister eens ik vind dat wij met zijn alle wel 50 euro korting mogen krijgen.

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:41

Ja dat zal de voornaamste reden zijn maar ik sponsor niet, dus mag best wat aanschaffen..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:42

Cassidy, je laat zoals gewoonlijk weer eens zien dat je behebt bent met een groot stel oogkleppen en een onrealistisch wereldbeeld. We leven niet allemaal in een ideale wereld, en soms komt het dus voor dat er fouten gemaakt worden of dat bakken met dit soort temperaturen niet meer gebruikt kunnen worden. Dat heeft daadwerkelijk niets maar dan ook NIETS met IQ te maken. Maar ik heb niet de illusie dat je dit in je op gaat nemen.... ;)

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:45

even niet vergeten dat het ook nog eens flink heeft gegoten voor de vorst periode. en dat daardoor de meeste bakken zeiknat waren
en dan is gladtrekken ook niet echt een optie omdat dan alles dicht slipt.

Cassidy

@Caira

Fouten maken is idd menselijk.
Op het moment dat fouten meer dan eens voorkomen, noem ik het echter geen fout meer.
Dus ik vraag me af wat jou ertoe brengt om mensen het voordeel van de twijfel te geven als fouten meer dan eens voorkomen?
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 08-02-12 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprils_joke

Caira schreef:
Cassidy, je laat zoals gewoonlijk weer eens zien dat je behebt bent met een groot stel oogkleppen en een onrealistisch wereldbeeld. We leven niet allemaal in een ideale wereld, en soms komt het dus voor dat er fouten gemaakt worden of dat bakken met dit soort temperaturen niet meer gebruikt kunnen worden. Dat heeft daadwerkelijk niets maar dan ook NIETS met IQ te maken. Maar ik heb niet de illusie dat je dit in je op gaat nemen.... ;)

_/-\o_

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:47

Bij mijn instructrice op stal is in de winter nauwelijks te rijden. Maar dat wisten ze bij aanvang al en daar is de prijs ook naar. Dan ga je dus niet lopen klagen.
Als je een fiks bedrag betaald voor een binnenbak dan zou ik wel verwachten dat dat ding ook berijdbaar is, dat is technisch mogelijk. Korting vragen zou ik dan nog niet doen denk ik maar als het maanden duurt en de pensionhouder is gewoon laks, dan wel :)
Laatst bijgewerkt door Waves op 08-02-12 00:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:47

Cassidy schreef:
@Caira

Op het moment dat fouten meer dan eens voorkomen, noem ik het echter geen fout meer.
Dus ik vraag me af wat jou ertoe brengt om mensen het voordeel van de twijfel te geven als fouten meer dan eens voorkomen?

Misschien omdat ik ervan uitga dat mensen geen fouten maken om mij dwars te zitten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:48

Ik zou in een keiharde bak persoonlijk niet gaan rijden ook niet als die helemaal vlak is :n

Cassidy

Aprils_joke schreef:
Caira schreef:

_/-\o_

Zie antwoord aan Caira.
Onze binnenbak EN onze buitenbakken zijn met deze temperaturen goed te gebruiken.

doei

Ik ken stallen die 4 a 450 euro per maand kosten.
Geen binnenbak hebben, overdekte roundpen of overdekte stapmolen...

Mensen kunnen geen kant op met hun paarden.
:j Ik vind dat je dan wel minder mag gaan betalen (Maar dat is eigenlijk niet reeel :+ ).

Ik betaal een kwart van die absurde prijzen en heb met liefde mijn paddock 2 uur lang ijsvrij geharkt voor paardlief.
Ook ik kan niet fanatiek trainen nu, maar paardje kan tenminste naar buiten en dat is mij alles waard!
Ik ga morgen eens beginnen om de bak ijsvrij en glad te harken :+ :z Ik zoek overigens nog vrijwilligers? :Y)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:49

Yvank_ schreef:
Ik zou in een keiharde bak persoonlijk niet gaan rijden ook niet als die helemaal vlak is :n

Dat is je eigen keuze. Het zegt niets over het feit dat het niet KAN

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:50

Caira schreef:
Cassidy schreef:
@Caira

Misschien omdat ik ervan uitga dat mensen geen fouten maken om mij dwars te zitten....

Het feit dat je er van uitgaat dat fouten per definitie gemaakt worden om je dwars te zitten zegt al heel veel over jezelf....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:53

Cassidy schreef:
Caira schreef:

Het feit dat je er van uitgaat dat fouten per definitie gemaakt worden om je dwars te zitten zegt al heel veel over jezelf....

Het is al laat Cassidy, maar ik zou iets beter lezen ;)

Fijn dat jouw bak goed is, maar stellen dat dat te maken heeft met het IQ van je stalgenoten is ietwat onrealistisch, vind je ook niet?
Laatst bijgewerkt door Caira op 08-02-12 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:53

Had ik maar een vlakke bak, kan ik teminste iets rijden.
Maar de binnenbak is een en al hobbel de bobbel..
Maar daar is iedereen anders in natuurlijk..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:54

buiten het feit om dat mijn paard ijzers heeft en het gesneeuwd heeft lijkt het me al helemaal een gevaarlijke optie