Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:27

Manon262 schreef:
Heb even zitten spieken bij sporthorses, is het die knappe zwarte merrie van 4 jaar ?

dat vroeg ik me ook af..

(ik ken het niet maar kan het niet zo zijn dat ze wel weer goed is...)

op de foto's zie je toch dat ze gewoon gereden word...

volgens mij kan het ook overdreven zijn... filmpje is weggehaald omdat er bij het commentaar van alles stond..

in het algemeen :(niet over dit paard)

het is wel vervelend als je een paard nadat die bijvoobeeld verpest is... weer helemaal goed hebt.. een slechte naam krijgt via internet...
bijv bokt verwijderd niet snel topics..

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:33

In_Black schreef:
Jullie roepen nu allemaal wel heel hard dat je hoopt dat dit paard goed terecht komt. Maar topics als dit helpen daar niet aan mee, die werken eerder tegen.
En bedenk goed dat paarden met een dergelijke afstamming gewoon niet geschikt zijn voor de meeste basisruiters, dus jij en ik en zij. In handen van een prof zijn dit vaak de beste maar in handen van iemand die wat in de basis rijdt, een scheermes.

helemaal mee eens en een waarheid als een koe. Gelukkig nemen de profs bokt niet echt serieus Dus dit topic zal het paard niet gauw nadelig zijn en voorkomt Hooguit dat deze niet gauw bij een minder vaardige ruiter terecht komt. Wat een goede zaak is.

In_Black

Re: Gevaarlijk paard te koop via sporthorses wat kan ik doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:38

Dat is waar, Trennie.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:43

Ik zou willen dat ik er het geld voor had om er nog een te stallen. Het lijkt me een paard wat toe is aan duidelijkheid en een THUIS. Lijkt me een schitterende uitdaging om aan te gaan.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:45

Trennie schreef:
In_Black schreef:
Jullie roepen nu allemaal wel heel hard dat je hoopt dat dit paard goed terecht komt. Maar topics als dit helpen daar niet aan mee, die werken eerder tegen.
En bedenk goed dat paarden met een dergelijke afstamming gewoon niet geschikt zijn voor de meeste basisruiters, dus jij en ik en zij. In handen van een prof zijn dit vaak de beste maar in handen van iemand die wat in de basis rijdt, een scheermes.

helemaal mee eens en een waarheid als een koe. Gelukkig nemen de profs bokt niet echt serieus Dus dit topic zal het paard niet gauw nadelig zijn en voorkomt Hooguit dat deze niet gauw bij een minder vaardige ruiter terecht komt. Wat een goede zaak is.

Ja... en een paard als dit voor 3500,- euro zit ook echt in het profcircuit. :')
Laatst bijgewerkt door Embe op 18-01-12 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:46

Het filmpje op youtube doet ht wel en ziet eruit als een heel braaf jong paard, maar schijn bedriegt blijkbaar..

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:57

@embe: een goede basisruiter kan hem ook naar een prof brengen. Niet zo letterlijk lezen.... :) Daarbij zijn er genoeg prof's die dergelijke paarden lopen en opnieuw opleiden om door te handelde. Zo vreemd is dat niet. Die verdienen vaak hun geld met handel naast de sport.

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:03

Embe, sommige paarden zijn in de opleiding lastig als ze in ondeskundige handen vallen en dat kan de prijs behoorlijk drukken.
Net als Trennie vind ik er niets vreemd aan.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 01:34

Trennie schreef:
sorry Maar dit is jouw zaak niet meer. Je hebt de keuze gemaakt om hem terug te doen voor geld en daarmee weer terug de handel in te brengen. Als je daadwerkelijk zo bezorgd en overtuigd was geweest had je hem af moeten laten maken toen je eigenaar was als je erger had willen voorkomen. Ook jij vond geld toch belangrijker? Die handelaar denkt exact hetzelfde Dus je kunt hem dat slechts kwalijk nemen. Laat het gaan en bemoei je er verder niet meer mee. Daarvoor Ben je nu te laat. Met een beetje mazzel komt hij bij iemand die er wel mee overweg kan of komt hij bij een professional die het weet op te lossen.

Ik weet niet hoor maar ik was opzoek naar een braaf wedstrijdpaard om weer in het Z te komen en niet om in de wei te zetten of af te maken :+ :+ heb het geld verdorie niet op mijn rug groeien en moet al mijn best doen om mijn hobby te kunnen doen :+ :+
De handelaar die haar weer terug heeft genomen zei dat het ook beter was dat ze niet meer bereden werd, omdat hij achteraf gewoon wist waar het paard toe in staat was...

Paard heeft op twee goede (bekende) stallen gestaan, maar ook die hebben het risico niet genomen. Ik wilde het toen ook professional oplossen, maar ze gaven mij het advies om het paard terug te brengen, omdat het niet waard was...

En hoeveel mensen willen een paard die zich uit het niets achter over laat vallen of je moet levensmoe zijn :D

Nou was ook niet alleen het probleem rijden maar ze kon in de omgang ook in ene veranderen.. Ze heeft toen een meisje bij ons op stal tot bloedens toe gebeten die haar alleen een aai gaf.. Ook iets wat uit het niets kwam..

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 01:59

Ja niet elk paard houdt van aaien. Zo ken ik er meer. Vooral merries.
Je had zelf wel al kunnen bedenken dat een brááf wedstrijdpaard om weer in het Z te komen net wat meer kost. Kortom, ga nu niet de verkoper de schuld geven, op elk potje past een dekseltje.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 02:08

In_Black schreef:
Je had zelf wel al kunnen bedenken dat een brááf wedstrijdpaard om weer in het Z te komen net wat meer kost. Kortom, ga nu niet de verkoper de schuld geven, op elk potje past een dekseltje.

Waarom zou een paard iets meer kosten om in de Z te komen?
Een drie of vier jarige die net is ingereden en gekeurd is heb je in deze tijd echt wel voor dat geld.
Mijn instructrice zegt zelf elk gezond en normaal gebouwt paard kan een Z proefje lopen en daarbij heb ik mijn andere merrie voor nog minder gekocht en daar ook gekomen...

Hoe bedoel je de verkoper de schuld geven?

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 02:14

Geef maar toe dat het ene paard meer talent heeft dan het andere ;) maar niet elk paard haalt Z, al is Z nog maar basis. De combinatie moet ook kloppen. Maar de heksenjacht op de verkoper, ook van jouw kant, klopt voor geen meter.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 02:20

Askim schreef:
In_Black schreef:

Waarom zou een paard iets meer kosten om in de Z te komen?
Een drie of vier jarige die net is ingereden en gekeurd is heb je in deze tijd echt wel voor dat geld.
Mijn instructrice zegt zelf elk gezond en normaal gebouwt paard kan een Z proefje lopen en daarbij heb ik mijn andere merrie voor nog minder gekocht en daar ook gekomen...

Hoe bedoel je de verkoper de schuld geven?

Volledig offtopic.. Maar OMYGOD ik ben raaaaaaazend jaloers op je setjes :))

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 02:31

IK ben het er mee eens dat je des tijds de beslissing hebt genomen om voor het geld te gaan je nu niet deze eigenaar zo tegen moet werken. IK heb ooit ook 2 jaar een pony gehad, waar ik ziels veel van hield en hou, weg gedaan om een soort gelijk reden. DEze heeft behoorlijk wat eigenaren gehad na mij en hun beweerde geen probleem met de pony te hebben uiteindelijk hebben ze dr stuk voor stuk weggedaan en geef ze gelijk.

Mijn huidige pony is net zo een darm, op zelfde stal gekocht komt dus nooit meer een paard van mij vandaan, en heb met mijzelf afgesproken dat deze alleen weg gaat met dr benen in de lucht en zonder hartslag.

MOcht daarna mijn vorige pony weer te koop opduiken dan haal ik haar ook terug tot de laatste adem.
Toen zij verkocht werd was ik te jong om deze beslissing te nemen.
Overgens heb ik wel blijvende schade over gehouden aan deze pony en is rijden met huidige paarden toch niet meer aan de orde.

IK vind dus nogmaals dat je des tijds of een andere keuze had moeten maken , of deze keuze nog herstellen nu het nog kan, of je er buiten moet houden.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 02:31

:wow: Voor het geld van die setjes had je er zo een paard bij kunnen kopen _O- :')

De rest heeft hier wel een punt, je hebt je kans gehad en vond je geld terug belangrijker dan je tijd en evt geld in haar te steken, dan moet je achteraf ook niet piepen, dit had je namelijk kunnen voorkomen, zo simpel is het. Even tussendoor, in je profiel zit je zonder cap op haar, als ze zo staatsgevaarlijk was dan stap je toch niet zonder cap op? Begin me een beetje af te vragen hoe gevaarlijk ze daadwerkelijk was. Weet dat de meeste gedragsproblemen bij dieren gecreëerd worden door mensen die niet weten ermee om te gaan...

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 02:43

Ik snap je gevoel, je weet iets en je wilt een ander er voor behouden of in elk geval voor waarschuwen.
Zelf was je blij geweest als je vooraf die info had gehad.
Het hoeft niet persé zo te zijn dat dit paard enkel en alleen door dit topic niet meer verkocht gaat worden, er zijn nog genoeg mensen die het willen proberen en hopen dat ze dit goed krijgen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 03:43

Hoor eens, ik snap TS wel hoor. Als ik zwanger zou zijn zou ik ook niet zomaar op een paard kruipen waar ik (nog) niet 100% op kan vertrouwen. En TS geeft zelf ook al aan niet gebukt te gaan onder het geld, dan kan ze maar beter zo snel mogelijk bij iemand terecht komen die het wél aankan. Al had ik haar niet naar de handelaar teruggebracht denk ik..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 04:37

oh my god!! kop hem er direct maar even goed in als newbie hier op bokt.nl; maar waar is het gezonde verstand mensen???
paard levensgevaarlijk, bladiebla...
heb je ook maar enige moeite gedaan om te achterhalen wat er het paard is aangedaan? of dacht je alleen maar aan je centjes?
wanneer gaan de "paardenmensen" eerst weer eens de schuld bij zichzelf zoeken ipv ; paard is gevaarlijk, kan niet lopen, etc. etc.?
het is net als bij kinderen hoor; staat bij geboorte totaal onbezonnen in de wereld en een paard is een vluchtdier, krijg het koud om het hart als ik bedenk
wat het arme beest moet zijn aangedaan om zo in het leven te moeten staan en jij brengt het doodleuk terug naar zijn "slager".... :( :( :( :( :(

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:34

Aan de ene kant vind ik het goed dat je je zorgen maakt om de toekomstige eigenaar van het paard.
Aan de andere kant is het jammer dat jij niet direct je eigen verantwoording genomen hebt en geen maatregelen hebt getroffen dat dit paard niet meer in de handel terecht was gekomen. Dat had dan financieel wellicht (nog) meer geld gekost maar dan had je wel zeker geweten dat het paard niet meer slachtoffers zou maken.

Eigenlijk doet die handelaar nu ook niet minder dan zijn financieel verlies tot een minimum te beperken (heel zakelijk bekeken maar dat doen handelaren nu eenmaal(. Jammer dat het karakter/kuren normaal gesproken niet open gecommuniceerd worden met de potentiële koper. Dan weet men tenminste waar je aan begint.

De oplossing zoals in dit topic al eerder genoemd wordt nl. een professionele ruiter is alleen mogelijk als het paard ook professionele kwaliteiten heeft. En meestal is dat helaas niet het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 08:50

In_Black schreef:

sorry hoor maar wat een onzin zeg! in principe kan elk gezond paard tot het Z komen , ligt eerder aan de kwaliteit van de ruiter hoe lang dat dit gaat duren en of het zowiezo gebeuren gaat; kijk eens naar anky en bonfire... bonfire was een scheet en 3 knikkers waard toen anky er mee ging beginnen, nou hoef de rest niet te vertellen toch??? wat de merries betreft heb je wel gelijk; het is niet voor niets dat het bijna altijd ruinen en hengsten zijn op wedstrijdniveau; die mannen zijn zo makkelijk,... geef ze een aai over hun bol en het is al gauw goed; wij vrouwen gooien toch altijd eerst de kont tegen de krib; maar als een merrie het gaat doen voor je, spettert ze vaak zoals een hengst nooit evenaren zal...hihi chicks rule in alle soorten en maten...

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 12:44

Topic kan gesloten worden :D
de stal die haar verkocht voor de handelaar was er zelf al achter en het paard is terug gegaan naar de handelaar.
ben erg blij dat de stal ook geen risico wilde lopen *\o/*

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:50

leuk voor het paardje lijkt me :s

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:51

Wat is nu het gevolg voor het paard? Staat weer bij de handelaar en is het doel dan weer verkopen?

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

minimelona schreef:
oh my god!! kop hem er direct maar even goed in als newbie hier op bokt.nl; maar waar is het gezonde verstand mensen???
paard levensgevaarlijk, bladiebla...
heb je ook maar enige moeite gedaan om te achterhalen wat er het paard is aangedaan? of dacht je alleen maar aan je centjes?
wanneer gaan de "paardenmensen" eerst weer eens de schuld bij zichzelf zoeken ipv ; paard is gevaarlijk, kan niet lopen, etc. etc.?
het is net als bij kinderen hoor; staat bij geboorte totaal onbezonnen in de wereld en een paard is een vluchtdier, krijg het koud om het hart als ik bedenk
wat het arme beest moet zijn aangedaan om zo in het leven te moeten staan en jij brengt het doodleuk terug naar zijn "slager".... :( :( :( :( :(

Dan mag jij voortaan alle paarden met problemen kopen en er iets aan doen..... Je lijkt wel een penny, die een wilde hengst wel even zal temmen :+

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:53

waarschijnlijk wel hé, moet wel een paard uit voortkomen wat niet stabiel is en wanhopig inmiddels op zoek naar een leuk baasje die haar wél begrijpt en eindelijk een thuisje vinden, wat wordt er toch gesjold van hier naar daar met sommige paardjes :(