Wie is aansprakelijk? ik of de eigenaresse zelf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Wie is aansprakelijk? ik of de eigenaresse zelf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:33

Maar heb je überhaupt wel je excuses aangeboden ?

Zoals het er nu staat is de eigenaresse zich rot geschrokken dat die mestvork daar in de stal lag (en terecht !! Welke oen vergeet zoiets gevaarlijks nu ook !!) , stuurde jou een berichtje om dit te vertellen / hier naar te vragen.... en jij reageerde er maar heel magertjes op waardoor de eigenaresse de indruk heeft gekregen dat het je niks kan schelen en ze pas echt pissig is geworden dat je blijkbaar zo weinig om haar paard geeft dat je zulke fouten maakt en dan ook nauwelijks reageert op dit nieuws.

Ik kan me voorstellen dat ze dan zoiets heeft van : jij komt niet meer in de buurt van mijn paard.

Op dat moment van het mestvork-berichtje had het een fatsoenlijke reactie geweest om direct terug te bellen , je ogen uit je kop te schamen , veel oprechte excuses aan te bieden , te vragen of het paard er door beschadigd was , en eigenlijk had je ook direct je verantwoordelijkheid moeten nemen : als het paard verwondingen oploopt doordat jij een mestvork in de stal laat slingeren (!) dan is het niks meer dan normaal goed fatsoen dat jij beseft dat jij verantwoordelijk bent voor die verwondingen....en dus ook de kosten draagt om het weer goed te maken. Of je dat nu van de verzekering terug krijgt of niet , dat is jouw probleem verder.

Je kunt niet iemands paard kapot maken en vervolgens je handen er vanaf trekken :n

Het lijkt nu net alsof je heel weinig interesse hebt getoond in het paard / in het nemen van je verantwoordelijkheid en als dat ook echt zo is gegaan is het niet meer dan logisch dat de eigenaresse ENORM teleurgesteld in je is en ook gewoon heel erg boos is op je , dat je je zo gedraagt tegenover haar en haar paard.

Een betere les die je hier van kan leren is dan : juist WEL vriendschappelijk omgaan met de eigenaar van je bijrijdpaard , en niet jezelf afsluiten als er zulke dingen gebeuren.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 10:42

Mocht jij de D.A. rekening niet betalen dan is de eigenaar van het dier ten alle tijden verantwoordelijk voor die rekening van de D.A.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:35

Heb je wel eens geinformeerd hoe het nu met het paard gaat ?

janineskolla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:27

Weet je nu hoe het met het paard gaat? Zo nee, dan zou je eens bij de eigenaresse kunnen informeren. Is wel zo netjes en ook voor de verdere afhandeling.
Kan me goed voorstellen dat ze boos is, zulke verwondingen kunnen ernstige onstekingen gaan veroorzaken. Bovendien is een paard een kostbaar bezit (niet alleen in geld maar ook emotioneel)

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:33

Of je wel of niet aansprakelijk bent kan ik je niet vertellen. Als je verantwoordelijk bent voor hetgeen is gebeurd dan is het wel zo fatsoenlijk om het te betalen. Is het nu niet helemaal duidelijk of de kreupelheid door de vork is gebeurt dan zou ik toch met de dierenarts erbij willen overleggen voor ik het ging betalen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:35

Ik vind dat jij het moet betalen

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 13:58

Heb haar gisteravond nog even gebeld, er werd opgenomen er klonk geruis en werd weggedrukt...
10 min nog een keer geprobeerd en haar mobiel stond uit (denk ik kreeg gelijk voice-mail)

ik heb mn excuus echt wel aangeboden hoor! (ja per sms ik zat in mn les, heb haar daarna meerdere keren geprobeerd te bellen, maar ik kreeg geen gehoor) op sms werd wel gereageerd

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:00

pmarena schreef:
Maar heb je überhaupt wel je excuses aangeboden ?

Zoals het er nu staat is de eigenaresse zich rot geschrokken dat die mestvork daar in de stal lag (en terecht !! Welke oen vergeet zoiets gevaarlijks nu ook !!) , stuurde jou een berichtje om dit te vertellen / hier naar te vragen.... en jij reageerde er maar heel magertjes op waardoor de eigenaresse de indruk heeft gekregen dat het je niks kan schelen en ze pas echt pissig is geworden dat je blijkbaar zo weinig om haar paard geeft dat je zulke fouten maakt en dan ook nauwelijks reageert op dit nieuws.

Ik kan me voorstellen dat ze dan zoiets heeft van : jij komt niet meer in de buurt van mijn paard.

Op dat moment van het mestvork-berichtje had het een fatsoenlijke reactie geweest om direct terug te bellen , je ogen uit je kop te schamen , veel oprechte excuses aan te bieden , te vragen of het paard er door beschadigd was , en eigenlijk had je ook direct je verantwoordelijkheid moeten nemen : als het paard verwondingen oploopt doordat jij een mestvork in de stal laat slingeren (!) dan is het niks meer dan normaal goed fatsoen dat jij beseft dat jij verantwoordelijk bent voor die verwondingen....en dus ook de kosten draagt om het weer goed te maken. Of je dat nu van de verzekering terug krijgt of niet , dat is jouw probleem verder.

Je kunt niet iemands paard kapot maken en vervolgens je handen er vanaf trekken :n

Het lijkt nu net alsof je heel weinig interesse hebt getoond in het paard / in het nemen van je verantwoordelijkheid en als dat ook echt zo is gegaan is het niet meer dan logisch dat de eigenaresse ENORM teleurgesteld in je is en ook gewoon heel erg boos is op je , dat je je zo gedraagt tegenover haar en haar paard.

Een betere les die je hier van kan leren is dan : juist WEL vriendschappelijk omgaan met de eigenaar van je bijrijdpaard , en niet jezelf afsluiten als er zulke dingen gebeuren.

Helemaal mee eens!!
Had je aan mij een goeie gehad }>

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 14:50

lijkt mij logisch dat jij voor de kosten opdraait....zonder jouw toedoen had het paard toch niets gemankeerd nu?

Mariindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:13

Als het myn paard was had ik ook duizend maal een excuus verwacht! De telefoon niet opnemen, maar wel reageren op sms is dan wel weer een beetje zwak van haar kant. Ze moet je wel de kans geven om je excuus aan te bieden, en te praten over de gevolgen, wie wat betaald enz. Maargoed dat jy het er vervolgens maar by laat liggen.. beetje beide schuld zo aan dit verhaal!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 15:26

Lillian__ schreef:
Heb haar gisteravond nog even gebeld, er werd opgenomen er klonk geruis en werd weggedrukt...
10 min nog een keer geprobeerd en haar mobiel stond uit (denk ik kreeg gelijk voice-mail)

ik heb mn excuus echt wel aangeboden hoor! (ja per sms ik zat in mn les, heb haar daarna meerdere keren geprobeerd te bellen, maar ik kreeg geen gehoor) op sms werd wel gereageerd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me wel voor kan stellen dat ze je even niet wou spreken. Kan ook gewoon een kwestie zijn dat ze niet kwaad wilde worden, denk dat menig paardeneigenaar woedend zou zijn en dan kun je weleens dingen zeggen die je niet wilt misschien dat ze daarom jouw even niet wilde spreken.
Kijk je doet zoiets nooit expres dat weten we allemaal wel, maar toch ik weet niet ik weet niet of ik je dan nog bij mijn paard zou willen hebben dus ik kan me best indenken dat ze er gewoon geen vertrouwen meer in heeft.
Ook dat is geen excuus om zo bod te doen, maar ja het blijft wel je beestje.

Verder kennen wij het hele verhaal niet en kennen we maar 1 kant.
Maar betalen zou ik wel doen eerst via verzekering natuurlijk.
Je moet weten dat in de paardenwereld en zeker op een pensionstal zo iets snel rond gaat wat jouw weer moeilijker maakt om een paard te vinden om te verzorgen/rijden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:17

geerke schreef:
lijkt mij logisch dat jij voor de kosten opdraait....zonder jouw toedoen had het paard toch niets gemankeerd nu?

Tja dat is een aanname en imo niet vastgesteld door een dierenarts.
Blijft dat het wel netjes is om je als bijrijder bezorgd en verantwoordelijk op te stellen, maar in deze situatie is er zoveel ruis al om het gesprek heen, dat komt niet meer goed.

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:23

heb zelf mijn paard verleasd en ik rij nu een paard van iemand anders.

Mocht je hem losgooien en hij zich aantikken dan zeg ik verantwoording voor de eigenaar, dit zijn dingen die kunnen gebeuren.
Maar een vork laten slingeren, dat vindt ik duidelijk jou verantwoordelijkheid.
Zou op ze minst bij de eigenaar aangebeld hebben, maar als ze niet opneemt ja dan is het ook lastig.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:26

had jij de vork zelf laten staan?! ja? dan vind ik dat je zonder blikken of blozen "schuldig" bent en je verzekering in moet lichten. of hun er net zo over denken vechten ze dan maar uit

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:36

oeiii mestvorken best gevaarlijk .
helemaal in de buurt van je paard
had nog erger af kunnen lopen.
ga ik weer terug in de tijd .
kan wel weer janken .
paard sprong over de onder deur zo in een hooi vork dwars door zijn hart .
op slag dood wat een ellende was dat .
in een flits gebeurt .
maar goed ik zou aan bieden mee te betalen in de kosten .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:37

Pauline schreef:
geerke schreef:

Tja dat is een aanname en imo niet vastgesteld door een dierenarts.
Blijft dat het wel netjes is om je als bijrijder bezorgd en verantwoordelijk op te stellen, maar in deze situatie is er zoveel ruis al om het gesprek heen, dat komt niet meer goed.

ik begreep dat ts een greep in de stal had laten staan en het paard zich daaraan verwond had?
Hoezo aanname dan?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:46

Oh ik begreep dat dat paard pas een dag later die greep gevonden is in de stal en de dag dáárna is geconstateerd dat het dier kreupel is. Kán zijn dat het van een verwonding is, maar dat kun je niet zomaar aannemen imo.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:16

Je had gewoon eerder ballen moeten tonen en gelijk moeten bellen en niet nu ineens nu wij allemaal aangeven dat je als een slappe zak hooi dit heb afgehandeld je ineens wel kan bellen.
Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen ik ga volledig mee met pmarena.

Als je het bij mijn paard zou flikken zou ik ook woest zijn en helemaal als je een lauwe reactie krijg dan zou je van mij ook een schop onder je kont krijgen
En ik vind je een lafbek ... je had gewoon de eigenaar onder ogen moeten komen en geen smoesjes en excuses moeten zoeken waarom je dat niet heb gedaan.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:20

Mando schreef:
Je had gewoon eerder ballen moeten tonen en gelijk moeten bellen en niet nu ineens nu wij allemaal aangeven dat je als een slappe zak hooi dit heb afgehandeld je ineens wel kan bellen.
Ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen ik ga volledig mee met pmarena.

Als je het bij mijn paard zou flikken zou ik ook woest zijn en helemaal als je een lauwe reactie krijg dan zou je van mij ook een schop onder je kont krijgen
En ik vind je een lafbek ... je had gewoon de eigenaar onder ogen moeten komen en geen smoesjes en excuses moeten zoeken waarom je dat niet heb gedaan.

ik zei het iets netter maar bedoel hetzelfde :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:23

Maar zoals ik eerder las communiceert de eigenaresse van het paard via sms en facebook? Vind ik ook niet echt normaal zeg maar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:28

ik ga hier in mee
C_arola schreef:
Wanneer je nalatig bent en dat was je in deze situatie dan ben jij aansprakelijk voor de kosten, je kan dit als ik het goed heb op je WA-verzekering verhalen.
Ik zou dan wel alle kosten vergoeden aangezien de eigenaresse nu met een kreupel paard zit.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:31

Ik praat niet goed dat de eigenaresse via social media zulke dingen plaatst, maar ik vind wel dat de TS van dit topic zichzich wel erg zielig vind en erg in de slachtoferrol kruipt.
TS keurt af wat de eigenaresse doen via o.a facebook, maar stapt er zelf ook niet op af en stuurt excuses via een sms. Hoe gemeend zijn ze dan?
Je bent misschien niet eerlijk behandeld TS, maar zoals jij jezelf opstelt naar de eigenaresse toe vind ik eigenlijk ook een hele kwalijke zaak.
Jij hebt een fout gemaakt en daar moet je gewoon je verantwoordelijkheid voor nemen en niet net doen alsof alle schuld in dit verhaal bij de eigenaresse ligt.
Je moet blij zijn dat je een bijrijdpaard hebt, ga er dan ook een beetje fatsoenlijk mee om als de zaken even niet lopen zoals jij dat fijn zou vinden en als ze niet helemaal in jouw voordeel uitpakken.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 10:47

ts ten eerst ja je had beter de peesjes kunnen vergeten dan de hooivork maargoed ieder mens vergeet wel eens wat, dat dit nou net verkeerd afloopt is balen, maar ik vind dat je het netjes oppakt want je bent niet te beroerd om je verzekering in te schakelen, en ik zou het als ik jou was ook gewoon doen, ben je ervan af, en heb jij het netjes afgesloten!

die eigenaresse moet zich diep schamen vind ik het via facebook uitpraten.. dat vind ik diep triest!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:13

Ik heb ook een geval gehad dat een verzorgster mijn paard flink had verwond.Dit werd verhaalt op haar verzekering wat ze ook zelf meteen aanbood,ze zei dat het haar schuld was en dat zij moest betalen.
Maar de verzekering deed heel erg moeilijk.Als je iemands paard verwond en je hebt dingen gedaan die je 'vrijwillig' deed,dan ben je ervoor verzekerd.Ook moet de eigenaresse kunnen aantonen dat jij die riek in die stal hebt laten liggen én dat die verwonding is ontstaan door die riek.Kan ze dat niet aantonen,betaald jou verzekering niets.Verzekeringen proberen er op allerlei manieren onderuit te komen.

Okielove75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 11:25

Jij hebt die mestvork in de stal laten staan, het paard is daardoor verwond geraakt. Jij bent dus eigenlijk schuldig, niet direct, maar wel indirect. Ik zou wel bij haar langs gaan, ze is zich vast rot geschrokken. Als bij mijn paard in de stal opeens een mestvork zou liggen en mijn paard had een wond, was ik echt geflipt.

Je kan je excuses aanbieden en dan voor de kosten je verzekering bellen. Zij is niet fout in dit verhaal.