Zoals het er nu staat is de eigenaresse zich rot geschrokken dat die mestvork daar in de stal lag (en terecht !! Welke oen vergeet zoiets gevaarlijks nu ook !!) , stuurde jou een berichtje om dit te vertellen / hier naar te vragen.... en jij reageerde er maar heel magertjes op waardoor de eigenaresse de indruk heeft gekregen dat het je niks kan schelen en ze pas echt pissig is geworden dat je blijkbaar zo weinig om haar paard geeft dat je zulke fouten maakt en dan ook nauwelijks reageert op dit nieuws.
Ik kan me voorstellen dat ze dan zoiets heeft van : jij komt niet meer in de buurt van mijn paard.
Op dat moment van het mestvork-berichtje had het een fatsoenlijke reactie geweest om direct terug te bellen , je ogen uit je kop te schamen , veel oprechte excuses aan te bieden , te vragen of het paard er door beschadigd was , en eigenlijk had je ook direct je verantwoordelijkheid moeten nemen : als het paard verwondingen oploopt doordat jij een mestvork in de stal laat slingeren (!) dan is het niks meer dan normaal goed fatsoen dat jij beseft dat jij verantwoordelijk bent voor die verwondingen....en dus ook de kosten draagt om het weer goed te maken. Of je dat nu van de verzekering terug krijgt of niet , dat is jouw probleem verder.
Je kunt niet iemands paard kapot maken en vervolgens je handen er vanaf trekken

Het lijkt nu net alsof je heel weinig interesse hebt getoond in het paard / in het nemen van je verantwoordelijkheid en als dat ook echt zo is gegaan is het niet meer dan logisch dat de eigenaresse ENORM teleurgesteld in je is en ook gewoon heel erg boos is op je , dat je je zo gedraagt tegenover haar en haar paard.
Een betere les die je hier van kan leren is dan : juist WEL vriendschappelijk omgaan met de eigenaar van je bijrijdpaard , en niet jezelf afsluiten als er zulke dingen gebeuren.