Het bekende dubbeltje op de 1e rang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 16:26

Even een blonde vraag hoor: maar waarom worden dravers (gezond en wel) voor zo weinig geld verkocht? Als dit paard, met dezelfde beschrijving een NRPS'er geweest was, had hij veel meer opgebracht. Maar nee, het is een draver, dus die brengen maar weinig op. Er zijn toch genoeg dravers die ""gewoon" kunnen lopen?

Ik heb wel even op bokt rond gekeken, maar kon het paardje hier niet vinden. Maar de kans dat hij hier bekend is, is natuurlijk groot, aangezien half paardrijdend nederland hier wel eens post.

opisop_shop

Re: Het bekende dubbeltje op de 1e rang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:13

omdat ze denk ik minder in trek zijn, moet je echt een liefhebber voor hebben die op het ras/karakter valt, of je zit in de recreatie-scene en daar liggen de prijzen natuurlijk lager dan de (basis)sport-scene.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:19

Britty schreef:
Even een blonde vraag hoor: maar waarom worden dravers (gezond en wel) voor zo weinig geld verkocht? Als dit paard, met dezelfde beschrijving een NRPS'er geweest was, had hij veel meer opgebracht. Maar nee, het is een draver, dus die brengen maar weinig op. Er zijn toch genoeg dravers die ""gewoon" kunnen lopen?

Ik heb wel even op bokt rond gekeken, maar kon het paardje hier niet vinden. Maar de kans dat hij hier bekend is, is natuurlijk groot, aangezien half paardrijdend nederland hier wel eens post.

Ze kunnen ook normaal lopen :+ Maar ze zijn niet voor elke ruiter geschikt. Wil je persé naar het Z rijden, dan zou ik het niet aanraden, maar basissport en vooral veelzijdigheid zijn ze prima geschikt voor :)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:53

inderdaad. ze zijn niet overal geschikt voor.
een kwpn´er of nrps´er die alleen reacreatie rijd is duurder om dat je daar eventueel ook nog mee kan dressuren of springen (niet dat een draver dat niet kan, maar de kans is wel kleiner).
als een kwpner dat ook niet kan, moet die voor mijn gevoel om dezelde prijs zitten

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:33

Zo....en dan hier de eigenaar van de draver die te koop staat vind het erg leuk om te zien dat mensen zich druk kunnen maken om mijn paard. De rede dat ik hem weg doe is heel simpel over 2 maanden verwacht ik een baby en ik merk doordat ik niet meer kan rijden en mijn lichaam meer energie vreet ik hem niet de beweging en aandacht kan geven die hij nodig heeft. In z'n geval gaat me paars boven mijn emotionele gevoelens en kies ik ervoor om voor hem een leuk huisje te zoeken.
Dat ik 2 maanden geleden een nieuw zadel heb gekocht wil nog niet zeggen dat ik hem pas 2 maanden heb. Maar aangezien hij een slanke bouw heeft met een enorme hoge shoft vroeg ik om raad. Als iemand nog vragen of opmerkingen heeft hoor ik het graag.

En owjah...de rede dat ik heb gezegd dat ze de trailer mee mochten nemen is geweest omdat er mensen uit het uiterste puntje van nl komen om te kijken en als het van beide partijen goed klikt mogen mochten ze hem meenemen that's it dat is mijn manier!!!

Wel beetje jammer dat diegene niet naar mij is geweest!!!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:40

linn1988 maak je niet te druk. als ik het topic zo hoor dan heb jij een paard te koop voor een eerlijke prijs.

ik heb mijn paard een keer te koop staan gehad. belde een handelaar mij op.. breng hem maar betaal je dit en dat. was 3 uur rijden dus hij wou niet komen. maar brengen dus wel. mensen om me heen vertrouwden het niet. ik ben toch gegaan en alles ging goed en het was een eerlijke handelaar.. maar het had ook anders gekunt

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:52

Bedankt voor je reactie ik heb inderdaad ook telefoontjes gehad van mensen die boden wat en wilde gelijk ophalen zonder dat ze ook maar iets om me paard hadden gevraagd nou dat doe ik dus niet. Ik ben ook bereid hem bij mensen te brengen maar dat is puur om het feit dat ik zie waar die terecht komt.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 21:54

dat snap ik.

in mijn geval kon in mijn paard niet de baas.. weggebracht te corrigeren en ook die zagen het niet zitten. was toen blij dat ik hem kwijt was.. en.. heb hem teruggevonden in amerika.. en hij doet het vet goed. (ik dacht altijd.. of hij wordt een monster en beland in de wordt of het wordt een hele goeie.. het laatste dus)

aan de andere kant.. sommige mensen doen super leuk.. maar verkopen het paard gelijk een maand later weer

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 02:17

Linn1988, heel veel succes met je laatste loodjes van de zwangerschap, en ik hoop dat jouw paard een fijn nieuw adres gaat krijgen!

linn1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:06

Ik zou even iedereen op de hoogte brengen. Inmiddels heb ik leuke mensen voor hem gevonden. Een meisje van 13 die lekker met hem op de hei gaat rijden.Morgen breng ik hem weg!