Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:13

Cecile_Len schreef:
Ik heb het net uitgereknd ik hab haar in maart 3 jaar dus al wel een tijdje... De tijd gaat sneller dan je denkt

Dus je was 11 met zo een groot en moeilijk paard?

Ik vraag mij af wie jouw dit paard heeft geadviseerd. je zegt niet voor beginners, maar dat was jij wel en ik denk dat jij dat nog steeds bent. Ik heb zo het idee dat je volgende paard ook een probleem kan gaan worden...

Als je leert omgaan met dit paard onder goede begeleiding dan kan dat jouw topper zijn, want paarden van 19 met zoveel pit zijn juist heel erg fijn om te hebben, die hebben een uitgebalanceerde geest...mijn 19 jarige is ook niet voor beginners, maar wel bomproof onderhand en ken alle omgangsvormen wat hem zo makkelijk maakt.

cissy

Re: Wat moet je doen met de verkoop van paard van 19 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:17

Wij zijn het eens Russel! :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:19

Ik deel de mening van russel ook.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:22

Elin_ schreef:
quintusgl schreef:
Ik wordt altijd een beetje verdrietig van deze topics......Leuker, jonger, beter paard gevonden en oudje kan het veld ruimen.....IK vindt het moeilijk te lezen dat paarden zo "afgedankt" worden.
Maar goed, om op je vraag te komen; ik zou een plek voor haar zoeken waar nog een beetje wat met haar gedaan wordt en verder lekker buiten staat (iig overdag). Wel geld voor vragen anders krijg je de verkeerde mensen....

ik ook... Arme beestjes altijd.
Jaren voor je gewerkt en nu om je mensenlijke emoties in dit geval egoiisme de baas te laten spelen..

Eerlijk gezegd vindt ik julli antwoorden egoistisch!
Altijd van het negatieve uitgaan!
Als het paard 9 was hadden jullie het niet gezegd.
En als je goed leest, ze heeft het paardje 1,5 jaar. Heeft geen vertrouwen erin en wil graag lekker buiten willen rijden wat zij niet kan met dit paard..
Dus wrm is het zo erg om een 19 jarig paardje te verkopen?

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:23

Ik snap ook niet zo goed waar sommige mensen hier zo'n punt
Van maken .
Ik snap uit het verhaal van de ts dat ze 11was toen ze dit paard kreeg
mischien toen een verkeerde keus gemaakt maar wat dan nog
ze heeft het 3 jaar geprobeert dat is al veel langer dan dat andere mischien zouden doen

en ik vind dat als het na 3 jaar nog steeds niet is wat je er van verwacht of wat je wil
je je paard heust gewoon te koop moet zetten en of het paard dan 19 of 9 is dat is niet belangrijk

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 10:24

Ze was zeker niet goedkoop! ( Volgensmij 2700 euro). Jullie denken dat ze alleen het terrein niet afgaat. Maar ik wel lekker recreatief rijden. Want ze gaat omdraaien stijger bok achter elkaar en galoppeerd terug naar stal. En ik hoef geen wedstrijden te rijden ik wil lekker buiyen rijden aangezien we 100 mmeter van het strand duin en polder af wonen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:26

Calvinengino, als je goed leest heeft ze het paard al 3 jaar, dus zelf eerst goed lezen voordat je dat tegen andere zegt!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:32

Cecile_Len schreef:
Ze is niet geschikt voor beginners, dus niet voor een manege, ze is wel geschikt voor weidemaatje een aantal jaar geleden (3 a 4 jaar) is ze klinish goedgekeurt. En ze heeft altijd optijd een wormenkuur gehad. Is gechipt en is ingeschreven bijh KWPN. En is 1.60 m.

Zegt een 14 jarig meisje ;)
Misschien dat er met wat hulp wel iets aan te doen is om met je paard het erf af te kunnen.
En wie zegt dat het nieuwe paard zoveel beter is, ook die zal weer wat dingetjes hebben die je liever niet had want het is een levend dier.
Ik heb er een beetje moeite mee altijd als er zo met paarden geruild wordt, want later komt vaak toch de spijt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:36

Wat vinden je ouders?

Ebony_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:37

Het is zo belangrijk een klik te hebben met je paard. Als je die niet hebt dan houd het heel snel op.

Sommige van deze problemen heb ik ook ondergaan mat mijn toen nieuwe paard. Ze was toen jonger, maar dat maakt in deze niet uit.
Ik was ouder en had denk ik meer overwicht, maar ook toen was het dat ik lekker recreatief wilde rijden. Lekker het bos in of een rustig ritje. Maar door trauma's van vroeger kon dit gewoonweg niet en wilde ze het erf niet af. Had ik er eindelijk zover dan werd het gevaarlijk buiten het erf.

Dit tot het punt dat mijn ouders het te gevaarlijk vonden worden, maar ik wilde niet opgeven en uiteindelijk met goede hulp hoop tranen is het mij gelukt om van dit paard mijn topper te maken! En ik heb helaas te kort van haar mogen genieten!

Wil alleen maar zeggen volg je gevoel. Is er geen klik/vertrouwen kan het gevaarlijk worden. Bij mij heeft de goede hulp/verandering van stal heel erg goed geholpen. Maar ook bij ons was er dus sprake van verkoop omdat ze geen andere uitweg zagen dan het paard bij een ander goed adres te plaatsen waar ze zich wel goed op dr gemak zou voelen/klik was.

TS succes!

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 10:41

Na 3 jaar geprobeert te hebben zit ik er toch over te denken haar te verkopen. En ik wil toch blijven paardrijden vandaar dat er dan een nieuwe zal komen

De stal eigenaar geeft ook les bij ons en die zegt ook dat ik beter voor een ander paardje moet gaan.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:47

Een klinisch goedgekeurd paardje dat nog alles kan als weidemaatje gebruiken vind ik eerlijk gezegd wel erg zonde. Ok ze is 19, maar dat betekent niet dat ze al afgeschreven is.

Ook; jij ben 14 en ik weet het je wil het niet geloven, ik ook niet toen ik zo oud was. Maar je heb nog een hoop te leren. Misschien dat een wat ouder iemand met meer ervaring er een leuk paard voor buitenritten van kan maken en misschien kan ze nog wel een B of L proefje starten. Ook maneges zijn zeker nog een optie aangezien maneges niet alleen maar kinderen en beginners hebben ;) Zoek een manege uit waarvan jij vind dat ze hun paarden goed behandelen en ga eens langs om te informeren wat ze ervoor zouden willen geven

Gratis weggeven moet je nooit doen, want het woordje gratis trekt de meest creepy mensen aan en ik neem aan dat je wel wil dat ze goed (en levend) terecht komt. Veel zal je er niet voor krijgen en ik weet niet wat voor een paard het is maar ik zou zeker niet onder de €1000 gaan zitten.

Ik zou misschien wel interesse hebben, als ik in Nederland zou zijn :P Maar ik zou zeggen plaats een advertentie op bokt en kijk wat ervan komt.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 10:51

Wat zou er allemaal in die advertentie moeten staan?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:52

Grote kans dat je deze en/of andere problemen ook gaat krijgen met je 'toekomstige topper'. Het klinkt alsof je nog ontzettend veel moet leren (en dat is ook logisch en helemaal niet erg!) en als je dat nu niet met dit paard gaat doen, dan zul je het wel met je volgende moeten leren.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:57

Ras
Afstamming, papier
Eigenschappen zoals hoogte, kleur, bouw, leeftijd
Karakter
Wat kan ze?
Iets over de geschiedenis en waarom je haar weg doet
een standfoto en een of twee bewegingsfoto's
Vraagprijs, of de uitnodiging om een bod te doen
Randvoorwaarden (krijgt degene er bijvoorbeeld zadel en hoofdstel o.i.d bij of juist helemaal niks, waar staat ze..)

en nog een marketingtip :P Probeer de goede kanten te benadrukken, maar laat de slechte kanten zeker niet weg. Als je iets opnoemt wat minder aan haar is volg dat op met een heel sterk punt. Zorg ook dat je goede foto's neemt waarop ze mooi gepoetst is e.d. Want het doel van een advertentie blijft natuurlijk wel verkopen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:57

Als de klik er niet is, is er niks leuks meer aan.
Kan begrijpen ook dat de relatie een beetje verzuurd bij dit gedrag.
Ben je al eens in groep kunnen vertrekken? Is ze dan ook zo vervelend?
Samen aan een kamp deelnemen kan ook heel veel positieve dingen opleveren.

Als je haar te koop zet, maak een eerlijke advertentie...je vindt vast wel een ervaren ruiter die ook louter recreatief wil rijden...het zal alleen een beetje langer duren misschien, je weet nooit.

Jammer voor je dat het niet klikt, is er niemand die het eens wil proberen in jouw plaats om alleen te vertrekken of best opbouwen met drie of twee?

Waarschijnlijk heeft ze heel der leven nooit alleen op stap geweest, kan ook.

Let op, ik heb een jonge Haf waar ik al enorm veel les en tijd in gestoken heb en als ik 2 km alleen op stap ga met haar, neemt dit 1 uur in beslag...dus, ik wil maar zeggen...met een ander paard kan je net hetzelfde aan de hand hebben. Ik ken er weinigen die met plezier alleen gaan...de meesten worden heel kijkerig en willen snel weer terug naar huis.

Dit is nu iets anders maar ik zou niet graag willen dat mijn dochter zo jong alleen met haar pony op stap zou gaan.
Ik wens je alvast toch veel succes en hoop echt dat je 'de ware' vindt!!!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:02

Wat ik persoonlijk jammer vind, is dat iemand hier aanbied de merrie te kopen. Dat je daar niet serieus op ingaat, je vind 3 maanden te lang wachten.

Misschien moet je via reguliere sites veel langer wachten, tis maar wat JIJ belangrijker vind snel een nieuw paard en boeien waar de oude terrecht komt

Of 3 maandjes wachten zodat de oude op een betrouwbare locatie komt en dan opzoek gaan naar een nieuw paard

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:21

Ik ben het met tita eens....
3 maanden zijn sneller voorbij dan je denkt en dat geeft je wel de kans om daar misschien eens te kijken hoe ze komt te staan en het geeft je de tijd en mogenlijkheid om om je heen te kijken voor een ander paardje. en vraag dan of je instructeur mee gaat (die had toch ook gezegt dat dit voor jou niet het beste paardje was?) die kan je advies geven. Succes

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:30

Cecile_Len schreef:
Ze is nog heel gezond dus dat moet zeker lukken als jullie nog mensen kennen die opzoek zijn en betrouwbaar zijn en haar voor een klein prijsje willen overnemen hoor ik t graag

hee ts,

ik vind het ontzettend lief van je dat je alsnog probeert een goed huisje te vinden.
je paard was 17 toen je haar kocht, dus ik denk niet dat jij een ambitieuze wedstrijdruiter bent.
helaas klikt het niet en het buitenrijden gaat ook niet, vandaar dat je haar verkoopt.

zou je mij wat meer info willen pben?
ook zou je zorgboerderijen kunnen afbellen, meestal weten ze daar wel om te gaan met zo'n paardje :)

ten slotte, trek je niets aan van die azijnzeikerds hier, die lezen oud paard en verkopen.
die denken dan al helemaal niet meer na.

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 11:42

Je hebt een pb

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:05

Zou dit een goede advertentie zijn?

Hierbij bied ik mijn 18-jarige paard aan. haar naam is Lennie. het is een mooie koffievos met een lichter neusje. Ze is 1.60 m en is ingeschreven bij het KWPN.
Je moet wel haar vertrouwen winnen en dan heb je echt een super paardje. Lennie is gechipt optijd ontwormd en geent.
Ik ben pas 14 jaar en helaas heb ik het vertrouwen niet met dit paard. Ze is mij de baas. Dus voor een ongevorderde ruiter is ze jammer genoeg niet geschikt. Wel is het een echt knuffeldier.
Ze heeft soms wel voernijd. maar als haar eten op is kan je haar altijd gemakkelijk pakken.

Je zal niet denken dat ze al 18 is. Ze springt zo nog 90 cm a 1 meter. Ze is nog lekker voorwaarts. En ze kan ook nog goed longeren.
Buitenrijden vind ze wel heel lastig, en omdat ik haar niet de baas ben gaat ze lekker haar eigen gang en gaat ze terug naar huis. Als je haar de baas, kan je dit haar zeker leren.
Ze gaat niet gratis weg, maar ik hoef er echt geen hoofdprijs voor, dus doe een bod en wie weet.

Maneges en handelaren hoeven niet te reageren.

meer informatie? pb dan even.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 12:25

tis geen koffievos hoor :n

donkerbruine met kopersnoet

Cecile_Len

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:31

oke dat zal ik nog even veranderen

Hierbij bied ik mijn 18-jarige paard aan. haar naam is Lennie. Ze is donkerbuin met een lichter neusje. Ze is 1.60 m en is ingeschreven bij het KWPN.
Je moet wel haar vertrouwen winnen en dan heb je echt een super paardje. Lennie is gechipt optijd ontwormd en geent.
Ik ben pas 14 jaar en helaas heb ik het vertrouwen niet met dit paard. Ze is mij de baas. Dus voor een ongevorderde ruiter is ze jammer genoeg niet geschikt. Wel is het een echt knuffeldier.
Ze heeft soms wel voernijd. maar als haar eten op is kan je haar altijd gemakkelijk pakken.

Je zal niet denken dat ze al 18 is. Ze springt zo nog 90 cm a 1 meter. Ze is nog lekker voorwaarts. En ze kan ook nog goed longeren.
Buitenrijden vind ze wel heel lastig, en omdat ik haar niet de baas ben gaat ze lekker haar eigen gang en gaat ze terug naar huis. Als je haar de baas, kan je dit haar zeker leren.
Ze gaat niet gratis weg, maar ik hoef er echt geen hoofdprijs voor, dus doe een bod en wie weet.

Maneges en handelaren hoeven niet te reageren.

meer informatie? pb dan even.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:38

90 cm is niet spectaculair. Heeft je paard wedstrijd ervaring? hebben er ervaren ruiters op gereden en wat vinden die van haar? Kan je foto's laten maken door een goede ruiter? Want als ze niet buiten te rijden is, moeten er toch mensen zijn die interesse in het paard hebben op andere manier, bv als dressuurleerpaard?

Je moet wel weten dat er heel veel paarden zijn die niet alleen naar buiten willen en dat het voor een onervaren ruiter sowieso niet verstandig is om alleen naar buiten te gaan. Wil je een paard dat doodkalm en braaf is, is het doorgaans geen jonkie en die zijn vaak een stuk duurder dan 2700 euro.

Vertrouwen moet je altijd van een paard winnen, ook als ze braaf zijn en daar kan het mank op gaan. Probeer in eerste instantie altijd met een ander paard naar buiten te gaan, totdat jullie elkaar erg goed kennen en vertrouwen.

Overigens vind ik het een leuk paard, beetje schraal.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:41

Ik heb mijn paard gekocht toen die 20 jaar was. Niet gekeken naar de leeftijd maar meer naar wat die nog kan en wil.
Er zullen heus mensen zijn die je paard graag willen hebben. Helaas dat die niet naar buiten wil/kan anders had het zeker nog een goed paard voor hier kunnen zijn. :j
Ik denk als je de juiste persoon vind dat dit paard heus nog wel zijn laatste jaren doorkan.