Caira schreef:waarom niet? op mijn vorige stal is dit ook gedaan hoor, werd keurig vergoed. Je kunt Tamadine even pben, die doet dit voor haar werk.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mindim schreef:Dat vind ik iets anders, ik zet niet willens en wetens mijn hond bij een kind, dus dat is dan aan mijn nalatigheid te wijten. Zet ik mijn paard in een wei met andere paarden en iemand zet haar paard met deken in die zelfde wei. Dan neemt zij willens en wetens een risico en niet ik. Dat vind ik het verschil.
Mindim schreef:En wat moet de eigenaresse er tegen doen dan? Jij blijft delkens op doen en zij blijft betalen? Welke oplossing vind je dan en welk paard moet wijken?

Attitude schreef:Mindim schreef:Dat vind ik iets anders, ik zet niet willens en wetens mijn hond bij een kind, dus dat is dan aan mijn nalatigheid te wijten. Zet ik mijn paard in een wei met andere paarden en iemand zet haar paard met deken in die zelfde wei. Dan neemt zij willens en wetens een risico en niet ik. Dat vind ik het verschil.
Waarom is dat anders?
Omdat het nu ineens over een kind gaat.
En als andermans kind nou telkens de jas van jouw kind kapot trekt in de zandbak op school.
Kies je toch ook zelf voor.
Wordt je ook niet gelukkig van toch.
Mindim schreef:Dat risico neem je door toestemming te geven je paard in een groep te zetten.
Attitude schreef:Mindim schreef:Dat vind ik iets anders, ik zet niet willens en wetens mijn hond bij een kind, dus dat is dan aan mijn nalatigheid te wijten. Zet ik mijn paard in een wei met andere paarden en iemand zet haar paard met deken in die zelfde wei. Dan neemt zij willens en wetens een risico en niet ik. Dat vind ik het verschil.
Waarom is dat anders?
En als andermans kind nou telkens de jas van jouw kind kapot trekt in de zandbak op school.
Attitude schreef:Mindim schreef:En wat moet de eigenaresse er tegen doen dan? Jij blijft delkens op doen en zij blijft betalen? Welke oplossing vind je dan en welk paard moet wijken?
Dat weet ik niet en volgens mij zeg ik ook niet dat er wat tegen te doen is.
Verhalen op de verzekering kan wel, en dan tast de eigenaresse niet zelf in de buidel.
Voor zulke dingen ben je verzekerd blijkt wel uit dit topic.
Waarom zou je je anders verzekeren?
Attitude schreef:Waarom is dat anders?
.
. LDRD schreef:Even heel kort:
Eigen gedraging van het paard dus de eigenaar is aansprakelijk.
De vraag of er ook een schadevergoedingsverplichting is kan je ontkennend beantwoorden,
de schadelijdende partij heeft namelijk 100% eigen schuld.
Wel aansprakelijk dus, geen schadevergoedingsverplichting.
Daarom zal een verzekeraar niet betalen.
realmagic schreef:ik denk dat degene die hard roepen dat ts haar paard dan maar niet in een groep moet zetten.
Niet goed gelezen hebben.
Ts meld namelijk dat het paard er zonder toestemming bij haar paard gezet is.
Dit is voor de verzekering wel belangrijk.
Diaz schreef:Mindim schreef:Dat risico neem je door toestemming te geven je paard in een groep te zetten.
Mijn paard is vorig jaar behoorlijk gemept en heeft me aardig wat aan da kosten gekost, maar dat was het risico, ga ik de eigenaar van het paard niet voor aansprakelijk stellen.
Dat is nog het gekke aan het verhaal.. ze staat nooit in deze groep! en was er gewoon bij gezet zonder overleg
valk1000 schreef:kom op zeg, weer zo'n iemand die alles via de verzekering wil claimen,
En met ons allen maar zeuren hoe hoog die premies wel niet worden, ja wat wil je met zulke grappenmakers.
realmagic schreef:@mindim
zoals je hierboven kunt lezen,is haar paard zonder overleg bij een andere groep gezet,degene die dat gedaan heeft mag toch zeker wel verantwoordelijk gehouden worden?
De ts heeft geen toestemming gegeven,en daarna gaat er iets van haar stuk,zij heeft dit dus zelf niet kunnen voorkomen omdat ze blijkbaar ook niet op stal aanwezig was. Lastig verhaal maar ik denk zeker dat ts een punt heeft
paardjes123 schreef:Ik heb van het voorjaar een vriendin van aansprakelijk gesteld, haar paard trok al mijn dekens stuk. Ik een dure Rambo gekocht maakte hij binnen 2 weken ook zo stuk dat hij onbruikbaar was. Dus via wa verzekering 300 euro terug gekregen
Mindim schreef:Daar heb je dan geluk mee, ik zou het niet betalen. Ik neem aan dat je geen toestemming meer hebt gegeven je paard met deken bij de ander in te zetten?
BrankaZ schreef:Mindim schreef:Daar heb je dan geluk mee, ik zou het niet betalen. Ik neem aan dat je geen toestemming meer hebt gegeven je paard met deken bij de ander in te zetten?
In mijn geval heb ik daar inderdaad geen toestemming voor gegeven. Mijn paard is net verhuisd en ik heb mijn voorkeur aangegeven qua groep en de reden daarvan. Daar probeert de staleigenaar rekening mee te houden. Op de vorige stal lukte dat gelukkig ook. Daarvoor waren wel eerst 3 volledig gesloopte dekens nodig. Verder stond ik bekend als dé expert wat reparatie van dekens betreft. Had zo'n beetje alle benodigde spullen om een gat in een deken te repareren.