help ex beweert paard verkocht te hebben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:40

Paarden zijn in deze tijd geen ruk waard, maar een paar honderd euro kan die er misschien nog wel voor krijgen. Ik denk idd dat tie het doet om jou een rot gevoel te bezorgen. Wat hem dus ook lukt.
Ik weet niet of je paard gechipt is, misschien kan je daar wat mee ?

Keet

Re: help ex beweert paard verkocht te hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:43

Voor een goed gekeurde dekhengst krijg je wel meer als een paar honder euro hoor ;)
Maar misschien zonder het paspoort minder.

Chip is voor identificatie, niet voor eigendomssituaties, net als het paspoort.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:43

meggiemeg schreef:
Voor het stamboek is TS de eigenaar want haar naam staat er op.
Paard mag niet vervoerd worden zonder de papieren dus daar kan hij op gepakt worden als hij m daadwerkelijk op komt halen.

Zegt ook niets.
Mijn paard heeft tot 2009 voor het stamboek nog op naam van oude eigenaar gestaan, was toch echt mijn paard.
En aangezien paspoort geen enkele rechtsgeldigheid heeft in eigendomskwestie, heb je er ook geen snars aan dat je naam erin staat.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:52

GamblersCup schreef:
maura, papieren op naam hebben staan of niet, heeft niets met "in je voordeel" of "tegen je werken" te maken. Dan zouden ál die mensen die het niet omgezet hebben een minpunt hebben als het op een conflict uit zou draaien? Ik heb geen zin om lid te worden van het (veels te dure) Friesche stamboek, dus papieren en paspoort staan nog op naam van de fokker van mijn dier. Ik ga daar geen geld aan uitgeven hoor, is geen eigendomsbewijs, die heb ik in de vorm van een koopcontract.

Je concludeert te snel. Ik zeg niet dat mensen de de papieren niet hebben overgeschreven een minpunt hebben, maar in een conflictsituatie zonder 'hard' eigendomsbewijs zoals bijvoorbeeld een koopcontract kán het pluspunt zijn als een paard wel op naam staat. In jouw geval, waarbij er dus een eigendomsbewijs in de vorm van een koopcontract bestaat, onstaat er helemaal geen conflictsituatie of is die snel uit de wereld (het kan overigens ook altijd handig zijn om een gewaarmerkte kopie van zo'n koopcontract elders te bewaren, stel dat je huis afbrandt of het bewijs raakt kwijt of je komt te overlijden en mensen weten zo gauw niet waar dat contract ligt dan kan een kopie uitkomst bieden). Maar goed, allemaal best off-topic, dus hoop dat TS snel weer online is voor het vervolg.

Edit: on-topic, paard mag inderdaad niet vervoerd worden zonder paspoort, maar volgens mij is de kans dat ex daar op gepakt wordt niet zo groot hoor. Ik ga niet heel vaak met een paard in een trailer op weg, maar papieren zijn echt nog nooit gecontroleerd onderweg.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:57

Ik heb er inderdaad overheen gelezen dat dit een goegekeurde dekhengst is. Maar dan zijn er toch keurings bewijzen en wat ook niet onlogisch is eigendoms papieren? Ook het justitiele apparaat zou wat alerter moeten zijn, omdat dit niet om 'zomaar een paard' gaat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:59

HolyPope schreef:
Ik heb er inderdaad overheen gelezen dat dit een goegekeurde dekhengst is. Maar dan zijn er toch keurings bewijzen en wat ook niet onlogisch is eigendoms papieren? Ook het justitiele apparaat zou wat alerter moeten zijn, omdat dit niet om 'zomaar een paard' gaat.

Geloof dat de TS uit Heerlen oid komt, die zullen nu vooral heel druk zijn met het winkelcentrum.
Meer als een melding kunnen ze niet aannemen, hij heeft nog niets gedaan.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:13

heeft je ex betalingen gedaan voor de paarden?
als hij regelmatig dingen betaald heeft en dit ook kan aantonen is hij wellicht mede eigenaar gerechtelijk gezien...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:14

Veel sterkte hoop dat het een zieke grap van hem is.
En dat het paard inderdaad jou eigendom is.
Berichten daar genoeg over.
Hou ons op de hoogte!
Sterkte

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 16:22

haha nee met dat winkelcentrum heb ik niets te maken

heb momenteel ook contact met de politie daar is alles doorgegeven
hij is nu ook aan t dreigen dat ik niet meer aan mijn andere eigen paarden mag komen

ben nu ff weer op een telefoontje van de politie aan t wachten wat ik beste kan doen
krijg gelukkig van veel mensen hulp aangeboden en die mij op de een of andere manier kennen en ook allemaal t verleden kennen

we denken dat hij dit doet op te pesten maja ik neem liever geen risico's vandaar dat ik zowel juridisch advies heb gevraagd al en ook al de politie heb ingeschakeld.
Mocht er ook iets zijn bij de paarden dan kan ik hun meteen bellen

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 16:30

graag zou k hier ook een slotje op willen hebben

heb veel hulp gehad aan sommige antwoorden
heb ook al juridisch afvies ingewonnen

en nu maar duimen dat t niet al te erg gaat worden verder

bedankt allemaal

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:32

Slotjes zetten ze niet op aanvraag van de user :)

Wens je succes met deze zaak.

Klein beetje offtopic
Hoe oud ben je eigenlijk? Je maakt zo veel spelfouten en je taalgebruik is zo chaotisch en jeugdig? Afvies - advies, missende letters, ik wordt is zonder t en nog veel meer dingen. Voor de juridische kant is het misschien verstandig om op je taal te letten, dan word je sneller serieus genomen :)

Edit: na jaren bijles in D's en T's kan ik het nog niet. MAar weet wel dat als je er IK voorzet er geen T achter komt ;)
Laatst bijgewerkt door Keet op 07-12-11 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:33

Ik ken een plek waar je je paarden eventueel wel kwijt zou kunnen, mocht het nodig zijn maar laten we hopen van niet. (Zelfde plek als waarover ik in mijn vorige post sprak)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:38

ik wil je ook succes wensen.

en ik hoop dat je ex in dit geval niet kan aan tonen dat hij betalingen heeft gedaan mocht dit wel zo zijn
dan is hij nu zijn deel aan het op eisen en staat hij wetelijk gezien in zijn recht.
hopelijk loopt het voor jou gunstig af

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:41

Voordeel is wel dat het een superherkenbaar dier is. Iedere tinkerliefhebber hekent hem zo.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:45

Zeg TS geef eens gewoon antwoord op de vragen die sommige al stellen.
Wat is jouw vriend zijn aandeel in de paarden?
Heeft hij voor het dier betaald?
Betaald hij het kuilvoer?
Ik krijg steeds meer het gevoel dat er gewoon iets niet kloopt aan je verhaal.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 16:49

3 paarden zijn van mij
1 gezamelijk
voorheen heeft hij meebetaald aan verzorging

laatste maanden niet meer, is alles voor mijn rekening geweest.
hij had totaal geen intresse meer in de paarden is ook in t verleden vaker niet komen opdagen als hij zei dat hij ze zou voeren.

ja sorry voor taalgebruik , ik ben helemaal over de rooie en heb veel via telefoon gedaan en dan heb ik te dikke vingers

zelf denk ik dat dit om iets heel anders draait en dat hij gewoon mij wilt pakken via de paarden
omdat hij weet dat die me alles zijn

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:54

Evelli schreef:
Hoe oud ben je eigenlijk? Je maakt zo veel spelfouten en je taalgebruik is zo chaotisch en jeugdig? Afvies - advies, missende letters, ik wordt is zonder t en nog veel meer dingen. Voor de juridische kant is het misschien verstandig om op je taal te letten, dan wordt je sneller serieus genomen :)

:=

Wauw wat een lastige zaak is dit TS, veel succes en goeie moed. Is verdorie hard dat iemand je zo wil raken!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:59

Evelli schreef:
Hoe oud ben je eigenlijk? Je maakt zo veel spelfouten en je taalgebruik is zo chaotisch en jeugdig? Afvies - advies, missende letters, ik wordt is zonder t en nog veel meer dingen. Voor de juridische kant is het misschien verstandig om op je taal te letten, dan wordt je sneller serieus genomen :)

Ach, heel soms schrijf ik ook wel 's iets verkneerd.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:01

HolyPope schreef:
Evelli schreef:

Ach, heel soms schrijf ik ook wel 's iets verkneerd.

ik sgreif zofeel ferkeerd... Zolang je begrijpt waar het over gaat is het goed toch? ;)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:03

Inderdaad, zolang we alles snappen ;-) Wel grappig vond ik dat ze dan zelf een DT fout schrijft .
Heb ook te dikke vingers voor het touchscreen, dus hou meestal alles kort als het niet nodig is ;-)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:05

Ik heb jaren bijles in D's en T's gehad, maar het kwartje is nooit gevallen.
Weet echter wel dat als er IK voor een werkwoord staat, er nooit een T achterkomt ;)

Ik vind de teksten van de TS moeilijk te volgen (vooral door de missende letters overal), vandaar mijn opmerking erover :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:07

Even voor de rest hier (TS weet dit al).

Het is officieel zo dat ookal zou HIJ op het papier als eigenaar staan (wat NIET het geval is). Dat zou niks uitmaken.

Degene die in de afgelopen 3 maand volledig zorg heeft gedragen voor het paard (en dit aan kan tonen dmv rekeningen en verklaringen) is de eigenaar.

In dit geval is TS op papier eigenaar, Ex heeft eerder mee betaald aan het paard (was van hun beide). Maar al maanden niet meer.

Wat er dus op neer komt dat TS officieel gewoon alleen de eigenaar is en haar ex geen poot heeft om op te staan als TS gewoon aan kan tonen dat zij de laatste (minimaal) 3 maand de rekeningen heeft betaald.

Naam op een paspoort zegt helemaal niets.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:12

cp112 schreef:
Degene die in de afgelopen 3 maand volledig zorg heeft gedragen voor het paard (en dit aan kan tonen dmv rekeningen en verklaringen) is de eigenaar.

Zoiets heb ik wel vaker gehoord/gelezen, maar nog nooit in een officiële tekst. Heb jij wellicht een bron (overheid, wettekst) waar dit duidelijk in staat?

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:20

Ellendige situatie ik zou mijn paard meteen inpakken en wegwezen heb ik in een andere situatie ook gedaan
Hoop dat het opgeblazen ballen gedrag is van je ex maar

ben blij dat ik bij mijn paarden er opgestaan heb dat oude eigenaar een verkoop contract tekenden voor het geval dat.
Ze stonden wel raar te kijken maar ik heb ze binnen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 17:20

@ Maura.
Ik heb zelf een soortgelijke situatie meegemaakt en dit is mij meerdere keren verteld. Oa bij het juridisch loket en verscheidene advocaten :j

Het zal vast wel ergens beschreven staan, maar of dat zo ook ergens online te vinden is weet ik niet. Daarvoor zou je een juridische bokker moeten hebben :P