En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:14

Ja en als een paard dood is, dan krijg je het ook niet terug en moet je ermee leren leven, dat zul je met een verkoop ook moeten. Enige voordeel is, dat je meestal nog wel de mogelijkheid hebt om het paard te kunnen zien en dat kan niet als het dood is.
Wij verkochten regelmatig paarden naar het buitenland. Hoe hadden wij in vredesnaam terug gemoeten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:14

Waarom schuldgevoel?Je kan het toch voorstellen?

Kan zijn dat iemand spontaan reageert en zegt, ik snap het volkomen het is een leuk paard, maar ik heb er nog geen band mee, vind het gewoon erg leuk, maar ik snap dat je niet zonder hem kan......kom hem maar halen....

En als je gemeen bent, voor het dubbele, want dat komt zo vaak voor........

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:15

russel schreef:
Dus je hebt hem pas 2 dagen? Tja als hij niet je droomwens is, zou ik hem laten kopen...want ik kan het ergens wel begrijpen..

Mee eens. Bereken wat kosten voor vervoer, kijken enz. en als je er niet enorm aan gehecht, zou ik hem terugverkopen.

Anoniem

Allemaal een paard verkocht in dit topic en dier ook spontaan bij aflevering vergeten...snappem.....

Corelli

russel schreef:
Waarom schuldgevoel?Je kan het toch voorstellen?

Kan zijn dat iemand spontaan reageert en zegt, ik snap het volkomen het is een leuk paard, maar ik heb er nog geen band mee, vind het gewoon erg leuk, maar ik snap dat je niet zonder hem kan......kom hem maar halen....

En als je gemeen bent, voor het dubbele, want dat komt zo vaak voor........

Er zullen denk ik heel weinig mensen zijn die zo reageren, de meeste mensen zijn gewoon rete blij met hun nieuwe paard, dus door zo'n verzoek te doen, zadel je mensen (imo) op met een rot gevoel terwijl dat echt niet nodig is

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:16

russel schreef:
Allemaal een paard verkocht in dit topic en dier ook spontaan bij aflevering vergeten...snappem.....

Gelukkig zit er nog een hele hoop tussen ;)

Pauline

Re: En toen wou de oude eigenaresse van je paard je paard terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:18

Ik vind het zo hard geredeneerd, je weet niet hoe dingen lopen. En spijt is een heel menselijke emotie, waarom zou ze het niet vragen? Ik vind de redenering: verkocht is verkocht feitelijk waar maar wel heel hard.

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:18

als ik in jouwn schoenen stond hield ik het paard,
je bent toch om de een of andere reden op dat paard gevallen,
en miss bezoek je als je hem terug doet wel tig paarden waar je niet zo iets mee hebt van dit is 'm als dat je bij deze had.

dat ze hem wanneer ze wil kan komen bekijken zou ik niet sturen, ik zou denk ik iets in de zin sturen van,

vind het heel vervelend voor je dat je je zo voelt, maar aangezien ik echt heel blij met met dit paard doe ik hem niet meer terug,
je kunt over een tijdje best een keer langskomen als je dat leuk zou vinden, (ik zou niet direct doen ivm, dat het dan miss nog wat te vers is).

eventueel als je daar iets voor voelt kun je haar eens in de zoveel tijd een paar leuke foto's sturen en miss, kun je met haar een afspraak maken dat als je het paard toch weer wilt verkopen in de toekomst dat je haar dit laat weten zodat zij mogelijk een kans heeft hem terug te kopen.

ik zelf hen twee jaar geleden een paard van een fokker gekocht die erg begaan is met zijn dieren en heb regelmatig telefonisch contact en stuur hem af en toe een brief met foto's, dit waardeerd hij zeer.

suc6 met je beslissing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:19

Corelli schreef:
russel schreef:

Gelukkig zit er nog een hele hoop tussen ;)

Gelukkig wel he? Maar niemand ontzettende spijt met veel gemis?? Nog steeds?

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:19

Maar wat ik niet snap is dat de oude eigenaresse er niet eerder spijt van heeft gekregen.. of wel en er niets mee heeft gedaan.. Er wordt toch een hoop onderhandeld en dingen afgesproken, heeft ze op dat moment dan geen spijt gehad?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:20

russel schreef:

Nee, maar wel realistisch genoeg om te weten dat een verkoop definitief is, en je er dus van te voren goed over na moet denken. Je doet een dier niet voor niets weg, je maakt afwegingen voor jezelf en uiteindelijk besluit je dat of jij of het dier beter af is met een andere eigenaar. Vervolgens ga je die zoeken, diegene komt kijken, neemt vaak wat bedenktijd, komt nog een keer kijken, dan moet er een keuring ingeplanned worden, keuring over een weekje... Dat proces duurt zo een maand. En al die tijd ben je er nogsteeds van overtuigt dat dit het beste is om te doen. En ineens 2 dagen nadat je hem verkocht hebt realiseer je je dat je de verkeerde keus maakt? Nee sorry, dan ben je bij mij te laat.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:20

En daarbij is er al een heel proces aan vooraf gegaan... voor jezelf beslissen, advertentie maken, kijkers laten komen en vervolgens nog ophalen. Dan had ze dat allang kunnen beslissen. Een paard missen is logisch, maar een paard is ook meer dan alleen maar opvulling in je leven. Een beslissing om te koop te zetten, maak je niet zomaar ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:21

We hebben het ook niet over jouw, maar over de vorige eigenaresse...inlevingsgevoel is weer groot hier.

Tendance

Ik heb regelmatig een paard verkocht (nou ja, de handelaar waar ik voor reed). Ik had ook een band met de paarden, maar wist dat ze verkocht zouden worden. Het voelt even rot, maar zou ze niet terug gaan halen. Dat is gewoon iets waar je over nagedacht hebt, voordat je ging verkopen.

Enige merrie, die ik nu nog wel zou willen terugkopen is Savier S, maar dat is omdat ik nu ook andere doelen alszijnde fokken heb, maar mocht die mogelijkheid er niet kopen, dan treur ik er ook niet over!!

kallista90

Vjestagirl verwoordt precies wat ik dacht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:23

kirrepir schreef:

In haar geval zal het zo gegaan zijn...soms is een paard binnen een klein momentje verkocht...

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:23

russel schreef:
kirrepir schreef:

In haar geval zal het zo gegaan zijn...soms is een paard binnen een klein momentje verkocht...

Zo'n heel proces wat zij beschrijft, vind ik niet bepaald een klein momentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:24

Nogmaals bij haar is het zo gegaan, in haar beleving..

ik heb mijn paard al verschillende keren aan een stalgenootje kunnen verkopen, als ik ja had gezegd, was hij a la minuut van eigenaar verwisseld, zo kan het ook gaan...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:25

En diegene had het dier al van veulen af aan, dan heb je er een behoorlijke tijd over na kunnen denken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:26

Jeetje, mina, die zal vast van veulen af aan hebben nagedacht.

Anoniem

Wat een kudde dieren hier weer zeg... ;) lekker achter de meute aan lopen zonder gevoel.. <:)

Sunshine80

Ik mag aannemen dat de verkoper de beslissing niet voor niets heeft genomen. Wat ik me wel voor kan stellen is dat ze nu erg emotioneel is en haar paard ontzettend mist.
Ze kan natuurlijk altijd aan jou vragen of je het paard terug wilt verkopen. En nu moet jij die beslissing nemen. Ik begrijp allebei de kanten, maar de keuze is toch echt aan jou. Ben je nu al gehecht aan dit paardje en mag hij blijven? Of gun je de verkoopster haar paard terug en kun jij blij zijn met een ander paard?
Misschien is het ook wel goed om nog eens goed bij de verkoopster te vragen waarom ze dit paard verkocht heeft. Ik kan me indenken dat iemand een dier moet missen en opeens alle redenen overboord gooit waarom ze het in de verkoop heeft gezet.

In ieder geval moet je er goed over nadenken en even goed over praten met haar. Veel succes met deze moeilijke beslissing!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:27

Nee, maar ze heeft er vast wel een keer in de tussentijd over nagedacht. Dat hebben wij ook gedaan toen we de 2 veulens hadden. Dat komt gewoon meer dan 1 keer ter sprake.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:27

persoonlijk zou ik het paard houden als ik er dusdanig blij mee was, en echt het gevoel had dat dit HET paard voor mij is.
Dan hard gezegd heeft de oude eigenaar pech.
daarnaast zal de rede van verkoop ook denk ik wel een rol mee spelen.
Gemist slijt met de tijd, dus ook echt wel voor de oude eigenaresse.
In het begin is het altijd moeilijk.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 18:28

Ik zou eerst bereid zijn met die persoon om de tafel te gaan zitten en in gesprek te gaan.
De kans geven haar hart te luchten en toelichting te geven en voor mij de kans om kritische vragen te stellen. Dat vind ik menselijk. Daarna zou ik tot een goed overwogen beslissing komen.
Mijn en haar belangen en gevoelens tegen elkaar afwegen.

Het zou voor mij van te voren geen uitgemaakte zaak zijn op basis van "rechten" als ik het dier nog maar zo kort heb. Een verhaal kan verrassende kanten hebben.
Laatst bijgewerkt door Boras op 06-12-11 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt