Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marianbv

Re: Zou jij nog een paard aanschaffen na overlijden huidige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:40

Als mijn paard (nu 11.5) komt te overlijden dan neem ik geen nieuw paard voorlopig.
Ten eerste ik heb hier simpelweg het geld nu niet voor en ten tweede mijn paard betekend zo erg veel voor mij en we hebben zo veel meegemaakt dat ik dan denk ik ook niet de behoefte heb om een paard weer te hebben.
Misschien dan over een paar jaar maar het zal niet snel zijn in ieder geval.
Ik heb mijn paard sinds haar geboorte ( heb haar alleen niet geboren zien worden) en heb haar alles zelf geleerd op het inrijden na en wen hebben veel meegemaakt waardoor we een hele sterke band hebben.
Geen enkel paard kan dat gevoel verbreken.
Dan ga ik wel een keer rijden op de stal waar ze nu staat dan kom ik ook aan mijn trekken

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:41

Ik zou stoppen met de paarden, met dit paard is de klik zo groot dat ik er dan mee op zou houden..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 08:56

ja bij mij zou er zoiezo weer 1 komen.ook al zou er een jaar tussenzitten,zonder een lief paardenbeestje is mijn leven niet compleet.Ik heb t al twee keer meegemaakt en t is een zwaar gemis.Maar ik wil mijn lieve tinkie voorlopig nog niet kwijt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:02

ik doe mijn paard al weg vanwege de crisis
maar ook al gaat de crisis voorbij

nee voor mij nooit geen eigen paard meer :n
na jaren van eigen paarden (18 jaar) en nu met gezin.....
nee ik ben er klaar mee

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:10

Ik heb op dit moment ook 2 paarden, een 20-jarige en een 9-jarige. Ik wou eigenlijk geen tweede paard bij vanwege de kosten en de verantwoordelijkheid, maar mijn lieverd (de 20-jarige) kon ik niet laten staan :) Moest hij overlijden, komt er geen tweede paard bij. Ik heb de paarden ook aan huis maar verhuur een deel van de weide aan anderen, dus mijn andere paard staat sowieso niet alleen. Moest mijn 9-jarige paard eerst overlijden, komt er ook geen 2de.

Als ze beiden weg zijn, weet ik niet goed wat ik ga doen. Helemaal zonder paarden wordt onmogelijk denk ik :) Maar ik reken erop dat mijn jongste toch nog 20 jaar meegaat.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:13

ik heb voor een 3.5 jaar terug rond deze tijd mijn paard af laten maken. ben toen na een maand rustig op zoek gegaan naar een ander beessie. heb toen na een maand of drie een haflinger aangeschaft. maar met nadruk moet ik erbij zeggen dat ik niks heb overhaast,

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:14

ligt eraan hoe oud ik zelf ben en in welke lichamelijke toestand ik verkeer. Ben nu 37 en mn knappe merrie is 5 bijna 6, dus kan nog makkelijk minstens 15 jaar mee, dan ben ik zelf intussen 52 ;( (aaaarghhh!!!) dus ik zal t op t moment zelf wanneer dat van toepassing is moeten bekijken...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:27

Ik heb momenteel 2 paarden en als er 1 van komt te overlijden, dan zou ik niet meteen een nieuwe erbij kopen.
Ik heb dan immers mijn andere paardje nog. Mocht ook deze komen te overlijden dan wil ik wel weer een nieuw paardje, maar hopelijk gaan ze nog heel wat jaren mee allebei. Dus ik moet dan wel eerst de situatie afwachten waar ik dan in zit.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:34

Ja, ik kan toch niet zonder!!
Het zal wel moeilijk zijn, onbewust ga je toch vaak op zoek naar een evenbeeld van je vorige paard en ik denk dat al gauw iets niet goed genoeg is..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:36

Duhelo schreef:
350 euro is wel erg ruiùm gerekend, ik betaal stalling en hoefsmid en wormenkuren voor twee paarden aan 300 euro ...

Dat ligt eraan in welke regio je woont. Hier in Zuid Holland moet je toch op 500,- per maand voor één paard rekenen hoor! (en dan sta je geeneens superluxe volpension, wel incl. hoefsmid, wormenkuur, klein spaarpotje voor VA) Onder de 300,- vind je hier amper een stalling, en als je die vind echt héél eenvoudig.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:43

Ik heb er 3, en er komt geen nieuwe als er een overlijdt. Misschien wel als ze er alle 3 niet meer zijn en ik heb weer meer tijd..

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:45

HalloDan schreef:
Duhelo schreef:
350 euro is wel erg ruiùm gerekend, ik betaal stalling en hoefsmid en wormenkuren voor twee paarden aan 300 euro ...

Dat ligt eraan in welke regio je woont. Hier in Zuid Holland moet je toch op 500,- per maand voor één paard rekenen hoor! (en dan sta je geeneens superluxe volpension, wel incl. hoefsmid, wormenkuur, klein spaarpotje voor VA) Onder de 300,- vind je hier amper een stalling, en als je die vind echt héél eenvoudig.

Hier in regio voorne putten valt dat wel iets meer mee... Ik was 4 jaar terug 310 kwijt voor 3 pony's. Vriendin van me betaald nu iets van 200 inclusief. Heb je geen binnenbak maar wel buiten.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:47

wreckh schreef:
Ik wel, maar dat is vooral omdat ik de paarden aan huis heb en ik een paard allen absoluut not done vind.

Eens! Maar ik weet niet of ik dan weer een groot paard zou aanschaffen. Ik denk dan eerder aan een Shet of Welsh formaatje.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:53

HalloDan schreef:
Duhelo schreef:

Dat is in deze regio helaas niet anders, of het moet een complete doe het zelf stal zijn zonder voorzieningen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:53

Miryamk schreef:
Ik zou stoppen met de paarden, met dit paard is de klik zo groot dat ik er dan mee op zou houden..

Hierin ga ik inderdaad mee, ik zou namelijk ook stoppen met de paarden... (hoe toevallig dat onze paarden ook nog eens familie van elkaar zijn haha!) Het gaat mij absoluut niet om de tijd of de zorgen die erin gaan zitten. Maar ik heb met mijn paard zo'n band en zo'n klik dat het voor mij niet met een ander paard zou hoeven. Dus misschien zou ik daarna nog 1x in de week in de les gaan rijden, maar op het moment zegt mijn gevoel dat er na dit paard geen ander paard komt.

Caro18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 09:59

Bij mij komt er ook geen paard meer mocht hij ooit overlijden. Ik zou dan weer rondkijken of ik een verzorgpaard erbij kan nemen. Mijn paard is mijn alles dus ik hoop dat hij sowieso de eerste 18 jaar nog bij me is.

GLKC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:02

Als mijn ouder paard komt te overlijden dan komt er geen nieuw paard bij als mijn jongere paard zou overlijden moet ik er nog wel even over nadenken maar het zal niet snel zijn want dan moet ik eerst flink sparen gezien ik dan wel een "echt" dressuurpaard ook weer terug wil hebben.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:07

Als mijn 2 dames komen te overlijden koop ik geen nieuw paard er meer bij. Ik heb de oudste nu 12 jaar en het levert zoveel problemen, discussies en zorgen op dat ik daar dan wel echt klaar mee ben, bovendien wil ik ooit wel kinderen en mij lijkt het lastig te combineren.

Overigens klinkt dit stukje nu erg verbittert, haha, dat is ook niet de bedoeling. Ik ben helemaal gek op ze en heb natuurlijk liever niet dat ze overlijden. Ze hebben mij al overal doorheen getrokken dat ze verschrikkelijk belangrijk zijn.

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:09

Als mijn meisje er niet meer zou zijn neem ik denk ik ook geen eigen paard meer. Ik wil ook nog een hoop andere dingen doen die ik nu niet kan doen (reizen bijvoorbeeld). Maar goed, ik denk dat ik wel in een enorm gat val en als er dan iets op je pad komt is het moeilijk om nee te zeggen...

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:13

Ik heb er ook 2 staan
Als mijn oudere merrie zou overlijden dan zou ik me jonkie naar huis halen
maar geen nieuwe meer kopen.
Als me jonkie zou overlijden door wat dan ook..
Moeilijke vraag maar denk niet dat ik me dan nog een nieuwe zou kopen (tenzij ik de ware met het wow factor tegenkom)

dus nee voorloppig niet.

Maja hopen dat het niet zo ver komt dat er 1 overlijd van de 2 ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:15

Ik heb er 2 staan volpension en ik ben alleen (wel een lief) maar wel alles alleen betalen.
Als er een van de 2 komt te overlijden ga ik weer eerst een jaartje of 1-2 flink sparen niet omdat het moet maar omdat ik dat leuk vind :')

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:25

Ik heb nu 3 merries, als de oudste komt te overlijden heb ik zelf nog een 'jong' paard en het paard van mijn man.
Als het paard van mijn man komt te overlijden heb ik alsnog 1 paard over.

Mijn man rijdt ook al eens graag en ik wil graag naast mijn jonge paard (haflinger) terug een groter paard.

Dus ja, ik ben er wel zeker van dat er een 2de komt.
Ik heb altijd gezegd dat ik er graag 2 zou hebben, puur omdat het gemakkelijk is om paarden in kudde te hebben.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:26

Miss_Montana schreef:
Miryamk schreef:

Hierin ga ik inderdaad mee, ik zou namelijk ook stoppen met de paarden... (hoe toevallig dat onze paarden ook nog eens familie van elkaar zijn haha!) Het gaat mij absoluut niet om de tijd of de zorgen die erin gaan zitten. Maar ik heb met mijn paard zo'n band en zo'n klik dat het voor mij niet met een ander paard zou hoeven. Dus misschien zou ik daarna nog 1x in de week in de les gaan rijden, maar op het moment zegt mijn gevoel dat er na dit paard geen ander paard komt.

Die GGBtjes zijn slecht voor de markt :D
Maar oooh wat een heerlijke paarden! ;)

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:33

ik heb er momenteel 2,5 en als de oudste (nu 31 jaar) komt te overlijden ga ik misschien paarden van andere bij maar dan ga ik niet weer actief opzoek naar een verzorgpaard.
als de jongste (6) komt te overlijden nemen we zeker weer een nieuwe voor mijn ouders.
en als mijn merrie komt te overlijden (21) komt er waarschijnlijk ook een nieuw wedstrijd paard. natuurlijk hebben we er dan verdriet van maar om dan maar te stoppen/weinig te rijden is ook geen optie.
als het over 5/6 jaar gebeurd komen er jonge paarden voor de verkoop bij :))

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 13:36

Als mijn jaarling hengst komt te overlijden dan koop ik er niet nog een bij. Komt mijn merrie te overlijden dan ga ik weer bij de fokker van mijn paard op de deurmat liggen om te zeuren om een merrie uit deze stam.