Paard verkocht, nu problemen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mindfields

Re: Paard verkocht, nu problemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:33

Het was niet mijn paard, en ik ben geen handelaar, heb dit paard vorig jaar als vriendendienst voor een vriendin van mij verkocht, en heb er nu pas weer eentje staan, ook weer van een vriendin van ons die ook in een rotsituatie terecht gekomen is. Misschien niet zo oordelen Abacab.

Je hebt ook te maken met een eigenaar die misschien wel van een paard af moet wegens hele nare omstandigheden. Als een koper mij dan verzekert dat ze overal aan zal werken en als ik alles in een contract vastgelegd heb, en ongeveer 6 keer heb gevraagd zou je niet eerst nog eens een paar keer komen om hem echt te leren kennen, en zou je hem niet gewoon laten keuren etc, en de koper weet heel zeker dat dit het paard voor haar is en dat alles goedkomt, (paard heeft wel een gouden plek gekregen daar qua leefomstandigheden, dat hebben we ook van te voren gecheckt) dan is het voor de eigenaar van het paard misschien wel niet anders dan de verkoop door te laten gaan.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:28

Mindfields, de dingen die je er bij haalt doen helemaal niet ter zake.

Jij hebt geheel tegen je gevoel in een paard verkocht aan iemand waar jij grote vraagtekens bij zette. Uiteindelijk is de koper bij je komen klagen en heb jij niet thuis gegeven. Jij hebt je beroepen op het verkoop contract waarin je alles hebt laten vastleggen. Jij noemt jezelf geen handelaar maar jij koopt en verkoopt regelmatig paarden en verdiend een centje bij met africhting en lesgeven. Daarmee ben jij geen doorsnee particulier of amateur zoals Noppie70.
In dit geval had jij heel goed kunnen inschatten dat hier troubles van zouden komen. Als verkoper ben je niet verplicht om te verkopen aan iedereen die met geld zwaait. Als hier een rechtzaak van zou komen zou ik nog niet zo zeker zijn van je eigen gelijk. Een rechter zou best eens in het gelijk van de verkoper kunnen bepalen.
.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:43

Ik koop en verkoop regelmatig paarden? Hahaah ik weet niet waar je dat op baseerd hoor? Ik heb er in de afgelopen 10 jaar 1 verkocht en dat was die van vorig jaar.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:50

Abacab schreef:
Mindfields, de dingen die je er bij haalt doen helemaal niet ter zake.

Jij hebt geheel tegen je gevoel in een paard verkocht aan iemand waar jij grote vraagtekens bij zette. Uiteindelijk is de koper bij je komen klagen en heb jij niet thuis gegeven. Jij hebt je beroepen op het verkoop contract waarin je alles hebt laten vastleggen. Jij noemt jezelf geen handelaar maar jij koopt en verkoopt regelmatig paarden en verdiend een centje bij met africhting en lesgeven. Daarmee ben jij geen doorsnee particulier of amateur zoals Noppie70.
In dit geval had jij heel goed kunnen inschatten dat hier troubles van zouden komen. Als verkoper ben je niet verplicht om te verkopen aan iedereen die met geld zwaait. Als hier een rechtzaak van zou komen zou ik nog niet zo zeker zijn van je eigen gelijk. Een rechter zou best eens in het gelijk van de verkoper kunnen bepalen.
.

Hahahahahahah, nou dan moet ik toch eens gaan kijken waar die paarden die ze verkoopt allemaal staan want ik zie en hoor daar nooit wat van, eenige idee waar ik moet gaan kijken?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:06

Abacab: Mindfields zegt dat ze alles over het paard verteld heeft, zelfs nog aangeraden dat ze vaker mogen gaan kijken. Ze heeft ook geen levensgevaarlijk paard willens en wetens aan een beginner verkocht. Persoonlijk denk ik dat de rechter niet in haar nadeel zou oordelen, helemaal als je een beetje advocaat erbij hebt.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:12

In ieder geval is Mindfiels geen amateur en ook geen particulier. Verder geeft ze zelf aan vaker bemiddeling bij verkoop te doen. Als Minfields een doorsnee particulier en amateur zou zijn zou het verhaal heel anders gewogen worden door een rechter. Een rechter zal bij de weging van zijn vonnis meenemen dat Mindfields al jaren [semi-professioneel] werkzaam is in de paardenbranche en dat ze zichzelf ook als zodanig in de markt zet.

Verder vind ik het nog schrijnender dat wanneer je niet van de handel hoeft te leven, je wel tegen beter weten in een paard verkoopt aan mensen waarbij jij vraagtekens zet. Dat getuigd niet van grote liefde voor paarden. Wel heb jij blijkbaar een neus voor slimme contracten en ben je goed gebekt ondanks dat je juridisch niet heel sterk staat. Want zoals ik begrijp heb je dit paard niet teruggenomen en daar ook geen enkele moeite voor gedaan. De kopers hebben contact met je opgenomen maar zijn hier later niet meer op terug gekomen [overbluft?].

Ik vraag me bij dit hele verhaal wel af, wie denk er eigenlijk aan het welzijn van het paard????? |( |( |(

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:14

We hebben contact gehad met de beste paardenadvokaat van Nederland, die zei: Laat ze maar komen, geen enkele zorgen maken want jullie hebben ruimschoots aan alle informatieverplichtingen voldaan. Daarbij heb ik aangeboden ten alle tijden gratis beschikbaar te zijn voor hulp aan huis(in het noorden van het land, ik zit in het zuiden). Echter hebben de nieuwe eigenaren vervolgens een paar hele rare dingen gedaan met het paard zodra het thuis arriveerde, waar ik verder niet op inga, maar toen ze daarna kwamen met dat het paard niet zo goed beviel hebben we gezegd, luister eens, we hebben jullie exact alles verteld, hoe te handelen na thuiskomst, dat hebben jullie allemaal tegenovergesteld gedaan en na de eerste paar telefoontjes met advies zelfs nog erger, dan houdt het op een gegeven moment ook op. En inderdaad had dit paard nog nooit ergens raar gedrag vertoond met rijden, bij geen enkele ruiter(heb ik voordat ik hem aanbood ook met verschillende ruiters eerst bevestigd want ik wil dat eerst zelf weten voor ik hem aan zou bieden, de een kon goed rijden de ander kon nog heel weinig rijden, heb hem zelf uitgebreid gereden, paard was echt heel erg makkelijk, maargoed, een nieuwe eigenaar heeft ook een eigen verantwoording. Ik heb naast met de nieuwe eigenaar zelf, ook heel duidelijk met haar man gesproken en die had jarenlang ervaring met springpaarden rijden, die zei ik begeleidt dat ook en we zorgen ervoor dat ze ook nog begeleiding krijgt die van dit soort paarden veel weet. Ik heb nog gezegd dat dat heel belangrijk was omdat dit type paard gevoelig is. Kwam allemaal goed. Hoe ver moet je gaan. Daarnaast nogmaals, ik was niet eigenaar en eigenaar moest er helaas van af. Als er dan een koper is die zegt ik neem hem het liefst direct mee, en je probeert dat zo iemand nog uit het hoofd te praten, wat kun je dan nog meer doen? Eigenaar moest er vanaf, hoe vervelend dat ook is, zij was blij dat er iemand was die hem wilde kopen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:17

Abacab schreef:
In ieder geval is Mindfiels geen amateur en ook geen particulier. Verder geeft ze zelf aan vaker bemiddeling bij verkoop te doen. Als Minfields een doorsnee particulier en amateur zou zijn zou het verhaal heel anders gewogen worden door een rechter. Een rechter zal bij de weging van zijn vonnis meenemen dat Mindfields al jaren [semi-professioneel] werkzaam is in de paardenbranche en dat ze zichzelf ook als zodanig in de markt zet.

Verder vind ik het nog schrijnender dat wanneer je niet van de handel hoeft te leven, je wel tegen beter weten in een paard verkoopt aan mensen waarbij jij vraagtekens zet. Dat getuigd niet van grote liefde voor paarden. Wel heb jij blijkbaar een neus voor slimme contracten en ben je goed gebekt ondanks dat je juridisch niet heel sterk staat. Want zoals ik begrijp heb je dit paard niet teruggenomen en daar ook geen enkele moeite voor gedaan. De kopers hebben contact met je opgenomen maar zijn hier later niet meer op terug gekomen [overbluft?].

Ik vraag me bij dit hele verhaal wel af, wie denk er eigenlijk aan het welzijn van het paard????? |( |( |(

Hou toch op, ik ben geen helderziende en kan niet voorspellen of iemand al dan niet de komende maanden bepaalde beloftes nakomt, de enige twijfels die ik had zijn of je een paard na 10 minuten proberen moet kopen, de overige dingen was ze zo duidelijk over, die kwam ze dus helaas helemaal niet na. En slim met contracten ben ik niet want ik heb er nooit mee te maken, dit contract was een standaard contract van internet geplukt, aangevuld met de dingen die ik belangrijk vond voor dit paard. En goed gebekt ben ik al helemaal niet, je zet me neer alsof ik een of andere malafide handelaar ben die dagelijks paarden in en verkoopt. Wat je me kan verwijten in dit verhaal is naief te zijn geweest in het geloven van iemands woord, wat een schande he.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:20

Kijk, dat is nog eens een heel ander verhaal. Zoals jij het verhaal schetste kreeg ik de indruk dat het het paard aan de eerste de beste had meegegeven met het verhaal, tja er zit een handleiding bij en die moet je wel volgen. En dat je het paard toch had mee gegeven ondanks dat je zelf eigenlijk wel wist dat het niet zo gaan lukken met deze combi. Als dat zo zou zijn geweest vind ik dat een misdaad naar het paard.

Maar als je van te voren het paard heel goed hebt getest en je biedt ook daarna nog begeleiding aan dan is het uiteindelijk ook aan de koper om daar wat mee te doen of niet natuurlijk. In dit geval is er aan de zijde van de koper ook sprake van nalatigheid.

Nu begrijp ik de situatie ook beter. Maar snap je ook hoe ik de situatie geinterpreteerd heb en dat ik dat misdadig vind? Ik denk dat wij het wel met elkaar eens zijn :)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:57

Ts ik zou me er niet druk over maken.Je hebt naar je eigen zeggen alles eerlijk gemeld,het was dus bekend dat het dier "iets mankeerd" .
Als de koper dan zelf niet eerst informatie inwint over die "aandoening" dan ligt de verantwoording bij de koper als deze toch besluit tot koop over te gaan.

Wel heb ik erg te doen met het paard,arm beestje is nu niet beter af en dat is erg jammer maar ik vind dat jou verder geen blaam te geven is. :(:)
Men hoort dit zo vaak,mensen schaffen zich een paard of pony aan en dan begint het gezeik!Om moe van te worden. -O-

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 12:32

Dankjewel voor het begrip! ;) Dat vind ik ook zo erg, wij zijn geen mensen die anderen laten stikken en we hadden ze hoe dan ook geholpen als 't nodig mocht zijn. Ik heb hen ook naderhand netjes te woord gestaan, nog weet ik hoeveel advies gegeven, gemaild..hoeveel duidelijkheid kan je dan nog geven? Wij hebben naar eer en geweten gehandelt en het kramptrekken was voor ons iets wat bij hem hoort, maar verder ondervonden wij er geen hinder van. Meerdere malen erop terug gekomen (ook zijn soms drukke gedrag) voordat hij wegging omdat het wel duidelijk moest zijn. (was soms al bang dat we te negatief overkwamen, maar zij waardeerden het dat ik zo eerlijk was zeiden ze) Ik moest me geen zorgen maken, ze begrepen het en zouden goed voor hem zorgen. Dan ben je blij dat er zoveel begrip lijkt te zijn en denk je goede keuzes te maken in het belang van het paard :j Mischien ben ik te goed van vertrouwen geweest, maar er was geen enkele aanleiding aan te nemen dat men bedenkingen had of erop terug zou komen. Als je alles van tevoren weet... :n Ik zou zo graag weten hoe het nu met hem is, maar door hoe het nu loopt kan ik geen contact opnemen, maar dat betekend niet dat zoiets je in de koude kleren gaat zitten.. ;(

Juultjejuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:55

Ts, zo ver als ik lees heb je voldaan aan de informatieplicht, jij hebt aan je plichten voldaan. Wel heel vervelend voor het paard, maar jou treft geen schuld in deze. Wat een rotsituatie :(:)

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:55

Nee dat geloof ik je meteen!Dit is geen leuke situatie.
Misschien zijn ze er op uit om nog geld van je los te peuteren ofzo?Ik vind hun houding in ieder geval niet correct.
Als je nou helemaal niks had vermeld en ze kwamen er thuis achter,ja dan zou ik misschien wel een beetje begrip hebben gehad voor de koper.Maar als je iets koopt ligt het wel bij de koper om zo goed mogelijk onderzoek te doen naar hetgene wat je koopt.
Ik bedoel zelfs een auto laat men keuren voor men tot aankoop over gaat en hier spreken we over een levend wezen,dat zou nog 1000x belangrijker moeten zijn om het dier te laten keuren.Dan weet men in ieder geval waar men aan begint!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:19

Abacab schreef:
Kijk, dat is nog eens een heel ander verhaal. Zoals jij het verhaal schetste kreeg ik de indruk dat het het paard aan de eerste de beste had meegegeven met het verhaal, tja er zit een handleiding bij en die moet je wel volgen. En dat je het paard toch had mee gegeven ondanks dat je zelf eigenlijk wel wist dat het niet zo gaan lukken met deze combi. Als dat zo zou zijn geweest vind ik dat een misdaad naar het paard.

Maar als je van te voren het paard heel goed hebt getest en je biedt ook daarna nog begeleiding aan dan is het uiteindelijk ook aan de koper om daar wat mee te doen of niet natuurlijk. In dit geval is er aan de zijde van de koper ook sprake van nalatigheid.

Nu begrijp ik de situatie ook beter. Maar snap je ook hoe ik de situatie geinterpreteerd heb en dat ik dat misdadig vind? Ik denk dat wij het wel met elkaar eens zijn :)

Ik begrijp je wel, maar volgens mij heb ik in mn eerste post hier ook al gezegd dat we alles van te voren heel goed besproken hebben. Kijk stel jij verkoopt een superbraaf paard, fijn opgeleidt, licht aan de hulpen aan iemand die dat paard graag wil hebben en bij thuiskomst hangen ze er een slof aan en trekken hem helemaal vast, paard is gewend aan lichte hulpen en paard raakt hiervan dus in paniek en komt, logischerwijs en terecht, in protest. vervolgens zetten ze er ruiter twee op die het paard wel even aanpakt, en dan ruiter drie, en dan ruiter vier, op de eerste dag na aankomst op een nieuwe stal. Paard voelt zich nu helemaal niet lekker meer. Wat is daaraan jouw schuld?

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 17:10

Jammer dat er achteraf blijkbaar veel onbegrip bestaat tussen koper en verkoper! Er word ook veel gesjoemeld in de paardenwereld dat weet iedereen, maar de goeden moeten het met de slechten bekopen. In ons geval vrees ik dat ze een verkeerd beeld van kramptrekken hadden/hebben, maar is dat onze schuld? Wat voor de een geen probleem is kan voor de ander anders uitpakken blijkt nu. Hadden ze nou misschien wat beter naar ons geluisterd, hem lekker veel beweging gegeven ipv te luisteren naar mensen die het paard (en misschien ook het kramptrekken) niet kennen dan had het niet zover hoeven komen en hadden ze die (on)kosten niet hoeven maken. Wij hebben met hem in al die jaren immers geen noemenswaardige medische kosten gehad? De dingen die ze gedaan hebben zal allemaal vast goedbedoelt zijn tegenover het paard, maar daar zit een kostenplaatje aan. Ik blijf erbij dat is hun keus geweest en kan ons niet worden aangerekend..hij is gezond en wel (op de punten na die ze wisten) op de trailer gestapt! We hadden beloofd voor hen klaar te staan als het nodig mocht zijn, maar het welzijn en de verantwoording voor het paard lag daarna in hun handen :j

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:12

Ik denk wel dat je er wijs aan doet om een schriftelijke (aangetekende) reactie te geven op die aangetekende brief. Daartoe zou ik informatie inwinnen via het juridisch loket, om een beetje goede juridische termen en zinnen te kunnen formuleren. Mochten deze mensen namelijk verdere stappen gaan ondernemen dan zal het je waarschijnlijk wel aangerekend worden als je niet op hun schrijven hebt gereageerd.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:56

Wat een rot situatie zeg! Denk je een leuk nieuw begripvol baasje gevonden te hebben..

Ik vraag mij alleen af of zij niet hebben kunnen zien dat hij een kramptrekker is tijdens de bezichtiging? Ik snap dat jullie ze al ontzettend uitgebreid geïnformeerd hebben, maar ze hebben het paard toch ook wel goed bekeken neem ik aan :? Dan konden ze toch ook zien hoe ernstig (of niet) het kramptrekken was?

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 01:29

NiFallor schreef:
Ik denk wel dat je er wijs aan doet om een schriftelijke (aangetekende) reactie te geven op die aangetekende brief. Daartoe zou ik informatie inwinnen via het juridisch loket, om een beetje goede juridische termen en zinnen te kunnen formuleren. Mochten deze mensen namelijk verdere stappen gaan ondernemen dan zal het je waarschijnlijk wel aangerekend worden als je niet op hun schrijven hebt gereageerd.

Is al gedaan, dat moest idd binnen 2 weken! ;) We zijn nu anderhalve week verder sinds ik een aangetekende brief terug gestuurd heb, of t blijft stil of ze zijn dingen aan het uitzoeken, wie zal het zeggen :? Afwachten maar..
Laatst bijgewerkt door noppie70 op 19-11-11 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 01:37

Yelly schreef:
Wat een rot situatie zeg! Denk je een leuk nieuw begripvol baasje gevonden te hebben..

Ik vraag mij alleen af of zij niet hebben kunnen zien dat hij een kramptrekker is tijdens de bezichtiging? Ik snap dat jullie ze al ontzettend uitgebreid geïnformeerd hebben, maar ze hebben het paard toch ook wel goed bekeken neem ik aan :? Dan konden ze toch ook zien hoe ernstig (of niet) het kramptrekken was?

Nee, dat hebben ze niet gezien omdat hij het niet altijd doet/deed. We hebben hem bij bezichtiging uit het land gehaald, gepraat,gepoetst en gereden etc. dan merkte je er niks van. Ook bij het ophalen toen hij met hen meeging kwam hij van het land. Het was eigenlijk het meest zichtbaar s' morgens als hij uit zijn box moest eventjes bij het wegstappen zeg maar, bij heel kort draaien en vooral de hoefsmid. En winterdags als ze langere tijd achtereen op stal staan wat eerder last van stalbenen, maar zoals altijd bij genoeg beweging merkte je er nagenoeg niks van..dus was het voor hen ook niet direct waarneembaar. Kramptrekkers zijn gebaat bij regelmatig bewegen, dan houd je alles lekker soepel :j Maar wat ik al zei, het stond in de MP advertentie en we hebben hen er mondeling en schriftelijk over ingelicht! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 02:06

Noppie70, ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd omdat ik mogelijk weet om welk paard het gaat, ik heb je een link gestuurd hopelijk heb je er wat aan!

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:22

Telpeva schreef:
Noppie70, ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd omdat ik mogelijk weet om welk paard het gaat, ik heb je een link gestuurd hopelijk heb je er wat aan!

Bedankt voor het meedenken, maar dat gaat niet om ons paard! ;)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:54

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:09

wat ik zo typisch vind is dat veel mensen hier gelijk roepen: "ook al sta je in je recht:ach,neem je paard toch terug"
men verkoopt het paard niet voor niks, hebben naar alle eerlijkheid gehandeld.
en wat als je zo'n dier terughaalt?
paard moet toch weer verkocht worden, een hoop heen en weer gezeul met zo'n dier, plus inmiddels heeft het dier/verkoper al een naam, want het dier is immers teruggenomen, dus er zal wel iets mis mee zijn?!

ik heb mijn paard verkocht aan een semi-proffesional, wilde het dier niet laten keuren, alleen ff onder het zadel zien lopen (wilde er de mensport mee in) hoefde niet in het tuig, niks!!
week later opgehaald en klaar is kees.
enkele weken later een hoop dreigementen aan de telefoon, het paard was niet wat hij er van verwacht had, niet geschikt voor de mensport volgens hem!??!
ik ben destijds ook zo eerlijk geweest, waar hij nog aan moest werken,(paard had al dik jaar niet meer in tuig gestaan)etc.
hij heeft nog een keer een dreigmail gestuurd, hij zou er wek van maken,etc.
hier heb ik niet op gereageerd, en uiteindelijk nooit meer iets van gehoord.

maar destijds riep ook iedereen dat ik hem beter terug kon nemen.
waarom jezelf weer zoveel verdriet aan doen (heb hem met veel verdriet moeten verkopen)
plus dat het voor het paard ook een hoop gezeul en geleur is, hij moet toch wéér verkocht worden.
plus dat je zo min of meer het signaal afgeeft, dat er idd wel iets an het dier zo mankeren.

hoe vervelend en verdrietig ook, even doorbijten.
waarschijnlijk hebben zij al juridisch advies gewonnen, en er achter dat zij geen poot hebben om op te staan.

Dymphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:17

Net zoals de meesten sluit ik me er ook bij aan dat jij volledig in je gelijk staat. Je hebt de kopers duidelijk uitgelegd van hoe of wat. Dat ze het paard zelf niet hebben laten keuren is hun eigen keus geweest en daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Het is allemaal prima als ze een paard willen kopen maar dan moeten ze ook inderdaad serieus en geinteresseerd naar jou verhaal luisteren, en dit is absoluut niet gedaan. Het is voor mij heel normaal als je een paard wilt aanschaffen dat je de informatie goed opslaat wat iemand je verteld. Kopen is zo gedaan. Tjah, en dat ze een nieuw zadel heeft gekocht is heel fijn voor haar. Jij hebt ze een goed passend zadel mee gegeven en dat het misschien niet meer de mooiste is is heel wat anders. Zolang die nog bruikbaar is, is die bruikbaar. Ik zou de mailtjes die je hebt goed bewaren en als ze contact met je zoeken in ieder geval wel opnemen omdat ze dat later tegen je gebruiken. Misschien dat het een idee is als je een duidelijke aangetekende brief naar ze stuurt met nog een keer alle punten, en een mondelinge overeenkomst is ook een rechtsgeldige overeenkomst. Mochten ze daar niks mee doen, dan inderdaad hulp zoeken bij een rechtswinkel. Maak je in ieder geval geen zorgen want wat die mensen doen is ook slap gelul in de ruimte. Ieder dier moet in een nieuwe omgeving wennen en daar komt ook geduld bij kijken. Ik snap je gevoel heel goed want dit is iets wat je absoluut niet wilde en iedereen wilt graag een goed tehuis voor zijn of haar dier. Soms was het wel makkelijk als we alles van te voren wisten.. :j

noppie70

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 00:45

Gelukkig heb ik alle mailverkeer nog en de advertentie, ook heb ik toen er is gebeld hen netjes te woord gestaan en wederom het kramptrekken uitgebreid uitgelegd, nog meer info gestuurd via mail( de zoveelste goede bedoeling :O )Dat het niet zo'n punt hoeft te zijn als zij ervan maken. Wij hebben 4 weken terug al een aangetekende brief ontvangen via een wetswinkel en wederom uitgebreid maar wel duidelijk gereageerd van onze kant. Daarop hebben we tot dusver niks gehoord! Ik hoop gewoon zo in het belang van het paard dat ze ophouden aan hem om te pierewaaien en gaan doen wat ze moeten doen. Ik vind het heel erg dat hem dit nu moet overkomen, het was enorm moeilijk hem weg te zien gaan en het knaagt enorm aan me dat hij achteraf niet begrepen word. Maar wij moeten idd ook verder. Ik had liever gehad dat dit anders was opgelost zodat we leuk contact zouden houden en ik wist hoe het hem verging, dat zit er nu vrees ik niet meer in. Ik geloof dat ik dat het ergste vind. Had ik maar het geld en een plek, want bij ons had hij het goed, maarja dat kan helaas niet ;(