Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mioux schreef:ikke schreef:Maar wat is jouw defenitie van braaf? Wat is je defenitie van verkeersmak?
Wat ik braaf vind, hoeft zeker niet hetzelfde te zijn als wat jij onder braaf verstaat.
Ik denk bijvoorbeeld dat de vorige eigenaar van mijn paard nu vrij snel wat bangig zou worden op datzelfde brave paard waar ze jaren zonder aarzelen op buitenreed. Het paard is nog altijd hetzelfde, brave paard wat ze aan mij verkocht heeft, maar ik hanteer andere grenzen, het paard heeft andere ervaringen opgedaan en wordt op een andere manier gehouden.
Dit heeft niets te maken met beter of slechter maar alles met de persoonlijke beleving van een situatie.
Ik ben eens bij een paard geweest (om te kopen) en dat zou een snel paard zijn, lastig met rijden en nog zo het een en ander. Ik reed met dat dier weg tussen duim en wijsvinger. Doodbraaf dier, maar geen watje.
Braaf als in rustig niet happen bijten bokken ervandoor gaan etc, en verkeersmak zou ik verstaan wel paar keer buiten geweest, kijk paard schrikt vaak niet van grote voertuigen misschien maar dan wel weer van een overstekende eekhoorn.
Braaf kan ik ook als voorbeeld geven Sunny, die ik nu mee train. Sunny is braaf, zal nooit schoppen bijten bokken of ervandoor gaan, maar t blijft n paard. Als zij schrikt van iets (ben bezig geweest haar verkeersmak te maken) doet ze paar stappen opzij en omdat ik rustig blijf pakt ze zichzelf gelijk weer op en is er niks aan de hand.
Een paard blijft een dier en kan altijd schrikken, dus 100% bomproof bestaat gewoon nietMaar zou wel willen dat t paardje zichzelf weer snel oppakt.
.
inesje15 schreef:Vorige vakantie op reis geweest met de paarden, kwamen we voor de eerste keer perongeluk voorbij kleine brogel( belgie) waar de militaire F16's vertrekken. Daar zijn 2!!!! F16's vertrokken op 100 m van ons - eerst een hoog schel piepend geluid om vogels weg te jagen, daarna het vliegtuig, wat een geluid, ik kon mezelf gewoon niet meer horen praten of denken- ... en ze waren braaf,... braver dan wanneer ze een beekje moeten oversteken... (heb zelfs tijd gehad om een foto te nemen van de landings/opstijgplaats) Ik vind, het is leuk als je weet dat het paard 'braaf' is en daar meer wil voor betalen, maar in onvoorziene omstandigheden weet je toch niet wat je in handen hebt.
Wie meer???
(zag ze al uit het wolkendek zakken) ikke schreef:inesje15 schreef:Vorige vakantie op reis geweest met de paarden, kwamen we voor de eerste keer perongeluk voorbij kleine brogel( belgie) waar de militaire F16's vertrekken. Daar zijn 2!!!! F16's vertrokken op 100 m van ons - eerst een hoog schel piepend geluid om vogels weg te jagen, daarna het vliegtuig, wat een geluid, ik kon mezelf gewoon niet meer horen praten of denken- ... en ze waren braaf,... braver dan wanneer ze een beekje moeten oversteken... (heb zelfs tijd gehad om een foto te nemen van de landings/opstijgplaats) Ik vind, het is leuk als je weet dat het paard 'braaf' is en daar meer wil voor betalen, maar in onvoorziene omstandigheden weet je toch niet wat je in handen hebt.
Ik biedt drie landende boeing 747's![]()
![]()
Wie meer???
Maar ik ben het met je eens dat je sommige dingen gewoon niet kunt voorzien. Ik had ook geen idee wat Tante Woppenpol zou doen toen ik over de schipholweg reed en zag dat beide landingsbanen in gebruik waren. Nou, ik had drie kansen(zag ze al uit het wolkendek zakken)
. inesje15 schreef:Stiekem denk ik dat een bange ruiter (in normale omstandigheden toch) niet op de weg hoort? Ben ik dan fout?
inesje15 schreef:Stiekem denk ik dat een bange ruiter (in normale omstandigheden toch) niet op de weg hoort? Ben ik dan fout?