Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Francis schreef:Het zegt ook allemaal zo ontzettend niks, of mensen 'nu' geld hebben. Niemand kan in de toekomst kijken.
knuffeldier schreef:Iedereen moet het voor zichzelf weten, maar het feit dat veel mensen hun paard van de hand moeten doen omdat ze het niet meer kunnen betalen zegt denk ik genoeg over hoe goed mensen keuzes kunnen maken. (hier mee bedoel ik uiteraard NIET degenen die door veranderde levensomstandigheden zoals bv: werkloos, scheiding enz hun paard weg moeten doen)

tita schreef:Hoe weet jij of iemand wel of geen geld heeft, dat zie je er echt niet van af hoor.
Bovendien mag je niet vragen aan de nieuwe eigenaar of het paard altijd het beste kan krijgen..jij verkoopt hem tenslotte je kan niet zijn verdere verloop gaan eisen.
Dees schreef:Mensen met een gering budget voor maandelijks onderhoud zullen idd snel een hoefsmid bezoek uitstellen en zullen goedkoper voer willen voeren... en gebruiken van die matige kwaliteit dekentjes. Of gunst: ze laten hun paard 24/7 buiten staan in ons NL (natte!) klimaat ergens achteraf op een industrieterrein en noemen het dan 'natuurlijk'.
Maar erger dan dat: wat doet een paardenhouder zichzelf eigenlijk aan om met zijn laatste centen een paard te willen onderhouden?! Mijn hemel, wat een financiële problemen kun je over jezelf afroepen en wat moet je jezelf wel niet ontzeggen omdat Bles weer pakjes hooi nodig is....
Lijkt me geen fijne manier van leven.
_Lot schreef:Dat is maar net waar de prioriteiten liggen. Als ik op water en brood moet voor mijn paard haar welzijn, prima. Zoveel is ze me zeker waard. Echter ga ik me dan ook wel eens goed achter de oren krabben of dit wel eerlijk is voor het dier, een geldpotje is leuk, maar moet constant groeien vind ik, niet dat als het dier een keer een kliniek heeft gezien er geen geld meer is voor de volgende keer...
_Lot schreef:Maar wat als het uitgaat met je vriend?
Dees schreef:tita schreef:Hoe weet jij of iemand wel of geen geld heeft, dat zie je er echt niet van af hoor.
Bovendien mag je niet vragen aan de nieuwe eigenaar of het paard altijd het beste kan krijgen..jij verkoopt hem tenslotte je kan niet zijn verdere verloop gaan eisen.
O maar je kan toch wel domweg er naar vragen? Gewoon doen als je dat echt belangrijk vind.
En bovendien, in een gesprek weet je snel genoeg hoe het met de hippische normen en waarden zit van de potentiele paardenhouder.
Mensen met een gering budget voor maandelijks onderhoud zullen idd snel een hoefsmid bezoek uitstellen en zullen goedkoper voer willen voeren... en gebruiken van die matige kwaliteit dekentjes. Of gunst: ze laten hun paard 24/7 buiten staan in ons NL (natte!) klimaat ergens achteraf op een industrieterrein en noemen het dan 'natuurlijk'.
Maar erger dan dat: wat doet een paardenhouder zichzelf eigenlijk aan om met zijn laatste centen een paard te willen onderhouden?! Mijn hemel, wat een financiële problemen kun je over jezelf afroepen en wat moet je jezelf wel niet ontzeggen omdat Bles weer pakjes hooi nodig is....
Lijkt me geen fijne manier van leven.