Op vakantie, maar de beesten dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:35

Ik regel het net andersom als jij. Ik zorg eerst dat ik oppas kan krijgen en als de oppas groen licht geeft over wanneer ze vrij heeft/kan krijgen dan regel ik onze vakantie.

Ik heb een aantal jaren geleden een advertentie op bokt gezet en daar is enorm op gereageerd. Hier heb ik A. aan overgehouden, een hele serieuse meid uit de grote stad, die het geweldig vindt om op het drentse platteland op te passen. Over een paar weekjes komt ze weer een week oppassen. Ik ben super blij met haar.
Afgelopen zomer ben ik lid geworden van www.vakantieoppas.nl Inderdaad kost je dit 70 euro maar dan mag je een heel jaar adverteren. Via deze website heeft een gezin afgelopen zomer 2 weken in ons huis gezeten en op de paarden en de poezen gepast. De honden hadden we toen mee.

Wij gaan meestal maar een week op vakantie, maar ik wil ook dat het goed is geregeld anders ga ik niet lekker relaxed weg.
Van te voren is het een drukte van je welste want het hele huis moet natuurlijk schoon en netjes zijn.
Ook betaal ik de oppas altijd een vast bedrag en krijgt ze een kadootje om daarmee te laten merken hoe fijn ik het vind dat ze oppast.

Estera

Re: Op vakantie, maar de beesten dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-11 19:59

Ik heb nog niets geboekt hoor! Eerst een oppas, dan pas vakantie.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:17

Estera schreef:
@Hyperion: ik ben het helemaal eens met de concessies hoor, valt niets tegen in te brengen! Maar op de eerste plaats moet het inderdaad een goed hondenpension zijn (en ik ben best kritisch) en het geld... als je een vakantie kunt betalen, dan moet dat ook nog wel lukken, maar het geld groeit me niet op de rug, dus als het niet hoeft... Moet het met 1 salaris zien te rooien.

Ja...dat snap ik wel hoor.
Maar goed...als er echt geen andere optie is...wellicht is het dan toch wat voor jou. Dan wil ik je het adres wel geven, want ze zijn daar echt heel goed en zorgvuldig. Voordat mijn honden de eerste keer in pension gingen, heb ik 11 pensions bekeken en eigenlijk alle elf afgeserveerd (te kleine kennels, vies, herrie, rare mensen, rommelig, weinig speelweides, noem maar op...er was altijd wel wat dat me niet beviel) en de twaalfde was dit pension bij Apeldoorn en daar ben ik erg tevreden over.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:29

smorgens vroeg weggaan nadat je de dieren verzorgt hebt en dan kan je best de hele dag lekker weg zijn, Maar paar dagen weg met zo'n veestapel wordt erg lastig tenzij er iemand in je huis komt. Maar een dagje verwennen in een kuuroord kan heel prima en is ook leuk.

er kleven ook nadelen aan het hebben van dieren......al wegen die niet op tegen het plezier dat je ervan hebt

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:50

Ik zit met hetzelfde probleem. Paarden aan huis, 3 honden en 3 katten.
Ben al 25 jaar niet op vakantie geweest. Niet dat ik nu zielig ben, maar ik zou dolgraag eens een paar dagen naar een van de Waddeneilanden willen.
Alleen...... hoe moet het dan met de honden en de paarden.

Helemaal lastig is onze neurotische Chihuahua, die iedereen eng vindt :')
Zelfs als we de hondjes meenemen, ik wil mijn paarden niet dagenlang achtereen op stal laten. Ze zijn gewend om elke dag naar buiten te gaan.

Dilemma....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 13:05

Vorig jaar zijn we voor het eerst in 10 jaar op vakantie geweest.
Katten (6 dames en heren in de leeftijd van 3 tot 18) in luxe kattenhotel;
minishet en haf in paardenhotel;
2 honden mee.
Dat was duurder dan onze kampeervakantie..........
Maar we hebben genoten!

Over 5 jaar gaan we misschien wel weer een keer.

Ik kies speciaal voor een pension zodat als er daar iemand uitvalt ik zeker weet dat de verzorging gewoon door gaat. Bij thuisoppas is dat soms toch lastiger te garanderen.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 15:23

Ik zal ook niet zeggen dat het gemakkelijk is om de perfecte oppas te vinden, maar als je goed zoekt moet het lukken. Ik denk ook dat je (ik ook hoor) niet moet denken dat jij de enige bent die goed voor dieren/jouw dieren kan zorgen.
Ik zit zelf altijd het meest in over 3 van de 5 poezen. Dat zijn van die schijterige kleine poesjes, maar het voordeel van onze vaste oppas is dat het zelf een rustige meid is.
Ik geloof dat mijn man niet blij zou zijn als wij nooit meer eens even weg zouden kunnen omdat we zoveel beesten hebben.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 18:49

Het lijkt mij best leuk om voor de dieren te zorgen en ik met mn moeder bijvoorbeeld in je huis zit. Maar ik kan alleen in de scholvakanties ( midden nederland ) & en mits ik mn eigen shet mee kan nemen, aangezien ik die niet een week of langer kan missen haha
Als je een keer gaat kun je altijd pben, als ik kan en mn moeder ( en mn zusje bijv. ) het leuk vinden is het altijd een optie! :)