Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ariebren schreef:montiej schreef:JA de rest van de maand stallen terwijl ik weet dat mijn paard geslagen word en nog meer dingen zoals vaak geen hooi voeren enzovoorts
Dan wordt het tijd om de dieren bescherming in te schakelen.
Je zegt iets heel hards, "zoals vaak geen hooi voeren ".
Enne paarden slaan ??
Gezien, foto, getuigen ??
quartel schreef:wat een vieze streek.
zou echt wat voor mij zijn zo iets.
Ik zou er op de fiets heen gaan, het paard wat er in staat netjes en lief een halster om doen...touw er aan.....
Paard uit de stal halen....het paard aan iemand geven en die persoon vragen het paard even bij de baas te gaan brengen.
Vervolgens zou ik mijn fiets met een ketting aan de voerbak vast maken tot ik mijn geld terug kreeg!!!!!!!
Maar ja....dat ben ik
Ik vind dat als je er voor betaald...je het ook moet krijgen op wat voor manier dan ook
montiej schreef:Ik heb al gezegt dat ik verder niks over het contract weet dat mijn moeder daar over gaat.. Dus heb wel degelijk een antwoord erop gegeven. Ik wacht gewoon af wat voor antwoord we van de wetswinkel krijgen,
Alleen niet netjes dat ze zich dan zo opstellen met het hooi enz. Aan de andere kant ben ik van mening dat je áltijd moet proberen op een goede manier ergens weg te gaan. Ja, als die mensen je gaan staan uitschelden oid is dat natuurlijk geen haalbare kaart meer, dat moge duidelijk zijn

. montoya schreef:oke gedeelte heb je gelijk . maar wij hebben plichten maar een pensionhouder ook .
maar we wachten nog even wat dingen af . ik ga het zien
Scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees
amyz schreef:T is precies waarom mijn pensionhoudster geen opzegtermijn hanteert en gewoon restbedrag netjes verrekentScheelt een hoop gedoe als ik het zo lees
) waar ik toen bij stond had ik helaas al stalgeld betaald. Anders had ik zeker die laatste dagen ook niet betaald, maar het ging in dit geval om zo'n klein bedrag dat ik niet eens de moeite heb genomen om dat bedrag nog te verrekenen. Hij steekt die paar extra euro's maar lekker ergens waar de zon niet schijnt
Ben in ieder geval reuze blij dat ik toen per direct mijn paard lekker heb opgehaald en ben verkast.
Succes in ieder geval!! supertinkie schreef:Als ik even heel simpel denk, jij hebt die box gehuurd, maar uiteindelijk is de staleigenaar baas over de boxen. En mag hij er mee doen en laten wat hij wil. Jij hebt de keuze gemaakt voortijdig weg te gaan, om hele goeie redenen hoor als ik dat zo lees, begrijp me niet verkeerd. Maar toch heb jij de keuze gemaakt om voortijdig weg te gaan. En het hangt dan van het contract af of je nog een deel van het geld terug kan krijgen. Want daar gaat het voornamelijk om begrijp ik?
Mindim schreef:Hoeft helemaal niet, je moet het bij het opstellen van het contract gewoon duidelijk hebben bij beide partijen. Dan hoeft er helemaal geen probleem te zijn, maar dat is hier dan schijnbaar niet gebeurt.
Opzegtermijn geldt voor de stalhouder evengoed, als hij de klant weg wil hebben, moet hij dat ook een maand van tevoren doen. Verder geeft het de stalhouder ook de kans om een opvolger voor de box te zoeken, zodat hij er niet bij inschiet door de vertrekkende klant. Als de klant dan duidelijk weggaat, terwijl hij nog een maand mag blijven staan, dan is dat de keuze van de klant. Als hij een nieuwe gegadigde voor die box kan krijgen, harstikke goed. Stalhouder heeft klant niet weggestuurd, die kiest er zelf voor haar contract niet uit te zitten, waarom moet de stalhouder daar de rekening van betalen?
AndreaB schreef:Mindim schreef:Hoeft helemaal niet, je moet het bij het opstellen van het contract gewoon duidelijk hebben bij beide partijen. Dan hoeft er helemaal geen probleem te zijn, maar dat is hier dan schijnbaar niet gebeurt.
Opzegtermijn geldt voor de stalhouder evengoed, als hij de klant weg wil hebben, moet hij dat ook een maand van tevoren doen. Verder geeft het de stalhouder ook de kans om een opvolger voor de box te zoeken, zodat hij er niet bij inschiet door de vertrekkende klant. Als de klant dan duidelijk weggaat, terwijl hij nog een maand mag blijven staan, dan is dat de keuze van de klant. Als hij een nieuwe gegadigde voor die box kan krijgen, harstikke goed. Stalhouder heeft klant niet weggestuurd, die kiest er zelf voor haar contract niet uit te zitten, waarom moet de stalhouder daar de rekening van betalen?
De stalhouder vangt in dit geval dubbel tarief, dus betaald helemaal niets! Persoonlijk vind ik het een beetje asociaal om in dit geval het resterend tarief niet terug te geven, omdat de stalhouder al iemand anders heeft die voor de stal betaald.