Stalling nog een maand betaald maar toch andere pony in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:32

Ik begrijp echt dat je boos bent, maar ik denk dat je je een hoop ellende op je hals haalt voor een paar tientjes. Ik zou het lekker laten gaan en genieten van je pony op de nieuwe stal.

_Luce

Re: Stalling nog een maand betaald maar toch andere pony in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 20:48

Ik heb hetzelfde gehad met de stal waar ik toen weg ging, maar gelukkig was dit in het zomer seizoen.. waardoor de paarden overdag naar buiten gingen. Mijn zus heeft toen, toen de nieuwe huurder zijn paard in het land had gezet en naar huis was gegaan, onze spullen in de box gezet en er een hangslot omheen gedaan ^^. De verhuurder kon er wel om lachen en had er uiteindelijk wel begrip voor, de nieuwe huurder gelukkig ook hehe ....

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:07

Ik heb al gezegt dat ik verder niks over het contract weet dat mijn moeder daar over gaat.. Dus heb wel degelijk een antwoord erop gegeven. Ik wacht gewoon af wat voor antwoord we van de wetswinkel krijgen,

montiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 22:09

Ariebren schreef:
montiej schreef:
JA de rest van de maand stallen terwijl ik weet dat mijn paard geslagen word en nog meer dingen zoals vaak geen hooi voeren enzovoorts

Dan wordt het tijd om de dieren bescherming in te schakelen.
Je zegt iets heel hards, "zoals vaak geen hooi voeren ".
Enne paarden slaan ??
Gezien, foto, getuigen ??

Er is een getuige die gezien heeft dat mijn en meerdere paarden aan het hoofd geslagen werd.

En mensen ik ben ook echt super blij dat ik daar weg ben hoor daar niet van..

En @ ariebren slaat dit op mij of????
Ben namelijk geen hopper maar ik wil wel dat mijn paard het goed heeft en als dat niet het geval meer is ja dan verhuis ik mijn paard wel ja

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 22:16

quartel schreef:
wat een vieze streek.
zou echt wat voor mij zijn zo iets.

Ik zou er op de fiets heen gaan, het paard wat er in staat netjes en lief een halster om doen...touw er aan.....
Paard uit de stal halen....het paard aan iemand geven en die persoon vragen het paard even bij de baas te gaan brengen.
Vervolgens zou ik mijn fiets met een ketting aan de voerbak vast maken tot ik mijn geld terug kreeg!!!!!!!

Maar ja....dat ben ik :+

Ik vind dat als je er voor betaald...je het ook moet krijgen op wat voor manier dan ook

Dat zou ik niet doen, want het dier wat erinstaat kan er niets aan doen, je moet het dier niet pesten maar de stalhouder erop aanspreken, jij ging eerder weg en het was je eigen keuze dus ze deden eigenlijk niets fout, je koos er zelf voor, want je mag er gewoon staan en je tijd uitdienen als je dat zou willen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 10:54

montiej schreef:
Ik heb al gezegt dat ik verder niks over het contract weet dat mijn moeder daar over gaat.. Dus heb wel degelijk een antwoord erop gegeven. Ik wacht gewoon af wat voor antwoord we van de wetswinkel krijgen,

Okey sorry dacht dat ik alles zo goed gelezen had.
Maar zonder dat je precies weet wat er in het contract staat kan niemand je echt helpen. Ik ben benieuwd wat ze zeggen bij de wetswinkel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:51

Tsja... Als ik pensionhouder zou zijn en ik kon een lege box weer vullen zou ik het ook doen :+ Alleen niet netjes dat ze zich dan zo opstellen met het hooi enz. Aan de andere kant ben ik van mening dat je áltijd moet proberen op een goede manier ergens weg te gaan. Ja, als die mensen je gaan staan uitschelden oid is dat natuurlijk geen haalbare kaart meer, dat moge duidelijk zijn :+
Ik ben ook al een paar keer verhuisd en bij 2 stallen had ik verrekte goede redenen, maar ook daar heb ik netjes alles afgehandeld en zou ik in principe gewoon naar terug kunnen. Als er een hoop stennis is geschopt met het weggaan... Tsja.... Ik ken maar 1 kant van het verhaal weet je :)

Ik zou zeggen; jammer dan. Move on. Niet fijn dat het op zo'n manier heeft moeten gaan maar je staat nu op een prettige stal. Als je met alle geweld dat geld wilt hebben kan je minder genieten van je paard omdat je bezig bent met niet-leuke dingen. Ik kan me voorstellen dat het een principekwestie is geworden maar ik zou de rotzooi er echt niet voor over hebben eigenlijk...

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:17

Ik ben ook eerder weggegaan van mijn stalling, maar de laatste week pas.. als er een paard in had gestaan, had ik me echt niet druk gemaakt, ik ben weggegaan.. En de pensionstal ziet graag een gevulde stal :)

Maar ik snap jouw standpunt wel dat ze jouw paard doen slaan om hun een oor aan te naaien, maar wat als het jouw meer als 600 euro kost en je krijgt dan 200 euro terug van de stal? Is het je echt waard? Denk dat hun de 200 euro meer kunnen misschien als jij een hoop geld.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:18

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat . :+

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:30

Ikk zou me er niet zo druk overmaken.
Leuk is het niet maar denk niet dat je veel kunt doen.

Kan me de eigenaar ook voorstellen dat hij liever zijn stallen vol ziet staan.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:04

Ben wel benieuwd of de ts het hooi heeft opgehaald/mee gekregen en of er nu al wat meer bekend is of dat ze het laten voor wat het is.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 17:51

nee we hebben het hooi niet opgehaald,dan gooi ik mijn eigen glazen in . hoop dat ze er gelukkig mee worden. . en verder is er nog weinig bekend . en tot nu toe laat ik het er nog niet bij zitten en zoek ik alles uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:05

Je moet alle ellende er niet bij denken, maar kaal naar de feiten. Je hebt opzegtermijn van een maand, daar ga je mee akkoord in je contract. Je zegt op en in principe mag je daar je paard laten staan totdat de maand is uitgediend. Jullie hebben er voor gekozen dat niet te doen. Je had ook gewoon je geld uit kunnen zitten.
Jij gaat weg, als je was blijven staan, dan was de box tot het eind van jou geweest.

Ik snap wel dat je dat niet hebt gedaan, maar alle ellende er om heen doet als het er op aan komt volgens mij helemaal niet ter zake.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:17

oke gedeelte heb je gelijk . maar wij hebben plichten maar een pensionhouder ook .
maar we wachten nog even wat dingen af . ik ga het zien

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:29

Ik was ook eerder van mijn stal weggegaan. 10 dagen voordat het contract/opzegmaand afliep. Op mijn nieuwe stal moest ik zelf hooi regelen en heb toen gewoon wat bij mijn oude stal gehaald voor de eerste dagen. Ook niet gevraagd, ik had er nog recht op, vond ik, want ik had er immers voor betaald :D.

Ik snap je heel goed TS. Zo had ik ook eens, dat ik een kamer huurde bij iemand en weer wilde verhuizen. Ik had een opzegtermijn van twee maanden. Ik zei toen op, ben nog een maand gebleven en toen vertrokken. Paar dagen later zat er een nieuw iemand in die kamer. Ik was woedend, want de kamer was eigenlijk nog een maand lang van mij, daar betaalde ik voor! Al staat het leeg, het is nog van 'mij'. Hij was het er echter niet mee eens en ik kreeg mijn geld voor die maand niet terug.

Ik ben toen heel vaak, ik had de sleutel van het huis nog, naar binnen gewandeld, lekker TV gekeken, wat avond gegeten e.d. als wraakactie. Deed alsof ik er nog gewoon woonde. Heb zelfs een nacht op de bank geslapen in de woonkamer toen ik lekker uit was gegaan. Ja, immers is het mijn huis nog, want ik heb de huur betaald. Voor een maand. Hij was het al snel zat en ik kreeg mijn geld terug. Heb hem netjes de sleutel overhandigt en toedeloe gezegd. Ik vind niet dat iemand dubbel huur kan ontvangen voor een kamer of in dit geval stal. TS heeft de stal nog voor die maand gehuurd. Al is het haar keus om eerder weg te gaan, ze heeft betaald voor die stal en dan heeft de pensionhouder zeker het recht niet om er een ander paard in te doen.

Nee, ik snap heel goed dat je kwaad bent en uit principe er iets tegen wil doen. Aan de andere kant, ga na of het wel al die moeite waard is? Misschien is het beter om erboven te staan en het te negeren. Vind je echter toch dat het al die moeite waard is, dan moet je het zeker proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:39

montoya schreef:
oke gedeelte heb je gelijk . maar wij hebben plichten maar een pensionhouder ook .
maar we wachten nog even wat dingen af . ik ga het zien

Je paard had het hooi waarschijnlijk ook prima gekregen als je je paard had laten staan. Dat gaat je ex stalhouder waarschijnlijk ook aanvoeren, jouw keus om het paard weg te halen, dus jouw keus om hem niet het betaalde hooi te laten voeren. Slaan en niet voeren, allemaal vervelend, maar wanneer je het niet kunt bewijzen, heb je er helemaal niets aan.

Tis wel zuur, maar had je niet weg moeten gaan, das je eigen keuze geweest.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:49

Nog even terug komende op de maand opzeg termijn.
Op 1 sept zeg ik de huur van mijn stal op.
Ik kan tot 1 okt nog gebruik maken van de stal en de bijbehorende faciliteiten.
Ga ik eerder weg, dit houdt in, paard meenemen, zadel en borsteltjes meenemen.
Je geeft dan duidelijk aan dat je niet meer terug komt voor de resterende weken.
Dan weet toch ieder weldenkend mens dat je voor de opzeg datum van 1 okt, geen gebruik meer wil maken van die stal en faciliteiten ??

Dit is nu de reden dat elke verhuurder van huizen en stallen een maand opzeg termijn heeft vastgelegd.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:55

T is precies waarom mijn pensionhoudster geen opzegtermijn hanteert en gewoon restbedrag netjes verrekent :) Scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:07

amyz schreef:
T is precies waarom mijn pensionhoudster geen opzegtermijn hanteert en gewoon restbedrag netjes verrekent :) Scheelt een hoop gedoe als ik het zo lees :=

Hoeft helemaal niet, je moet het bij het opstellen van het contract gewoon duidelijk hebben bij beide partijen. Dan hoeft er helemaal geen probleem te zijn, maar dat is hier dan schijnbaar niet gebeurt.
Opzegtermijn geldt voor de stalhouder evengoed, als hij de klant weg wil hebben, moet hij dat ook een maand van tevoren doen. Verder geeft het de stalhouder ook de kans om een opvolger voor de box te zoeken, zodat hij er niet bij inschiet door de vertrekkende klant. Als de klant dan duidelijk weggaat, terwijl hij nog een maand mag blijven staan, dan is dat de keuze van de klant. Als hij een nieuwe gegadigde voor die box kan krijgen, harstikke goed. Stalhouder heeft klant niet weggestuurd, die kiest er zelf voor haar contract niet uit te zitten, waarom moet de stalhouder daar de rekening van betalen?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:07

Bij mijn vorige stal wordt een opzegtermijn van 2 maanden gehanteerd welke komt te vervallen als er een nieuwe huurder gevonden is. Hele fijne regeling dus!

Zelf ben ik kort geleden ook van stal verhuisd en de boer (in alle opzichten :x ) waar ik toen bij stond had ik helaas al stalgeld betaald. Anders had ik zeker die laatste dagen ook niet betaald, maar het ging in dit geval om zo'n klein bedrag dat ik niet eens de moeite heb genomen om dat bedrag nog te verrekenen. Hij steekt die paar extra euro's maar lekker ergens waar de zon niet schijnt ;) Ben in ieder geval reuze blij dat ik toen per direct mijn paard lekker heb opgehaald en ben verkast.

Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat als het om een iets hoger bedrag gaat je gewoon je geld terug wilt als er al iemand anders gebruik maakt van de faciliteiten die jij nog steeds huurt. Ik heb alleen geen idee hoe sterk je hier gerechtelijk mee in je schoenen staat, maar daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, dus ik ga het zeker even volgen :) Succes in ieder geval!!

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:10

supertinkie schreef:
Als ik even heel simpel denk, jij hebt die box gehuurd, maar uiteindelijk is de staleigenaar baas over de boxen. En mag hij er mee doen en laten wat hij wil. Jij hebt de keuze gemaakt voortijdig weg te gaan, om hele goeie redenen hoor als ik dat zo lees, begrijp me niet verkeerd. Maar toch heb jij de keuze gemaakt om voortijdig weg te gaan. En het hangt dan van het contract af of je nog een deel van het geld terug kan krijgen. Want daar gaat het voornamelijk om begrijp ik?

Natuurlijk werkt dat zo niet, degene die de box huurt bepaalt wat ermee gebeurt, TS had bijvoorbeeld de box nog als opslag voor spullen kunnen en willen gebruiken. Ik heb ook een keer gehad dat ik ergens vrij snel weg wilde ivm niet houden aan gemaakte afspraken en fikse prijsverhoging zonder aankondiging. Toen wilde de stalhouder ook een maand huur extra vanwege opzegtermijn die niet in het contract stond (inclusief de verhoging, trailerstralling, extra stro etc.). Maar ik kon wel mijn sleutel inhuren en de stal was ondertussen alweer verhuurd.
Rechtsbijstand opgebeld, en sleutel moeten inleveren betekent ook niet meer hoeven te betalen voor iets waar je geen toegang meer tot hebt.
Zou mooi zijn, dan wordt het als stalhouder lucratief om zodra je een wachtlijst dreigt te krijgen een klant weg te pesten. Want die stal heb je meteen weer gevuld dus kun je dubbel (en met volpension) zelfs driedubbel vangen.
Dit heeft niks te maken met een stalhouder die de rekening maar moet betalen, maar met een stalhouder die één ding twee keer verhuurd.

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:10

Mindim schreef:
Hoeft helemaal niet, je moet het bij het opstellen van het contract gewoon duidelijk hebben bij beide partijen. Dan hoeft er helemaal geen probleem te zijn, maar dat is hier dan schijnbaar niet gebeurt.
Opzegtermijn geldt voor de stalhouder evengoed, als hij de klant weg wil hebben, moet hij dat ook een maand van tevoren doen. Verder geeft het de stalhouder ook de kans om een opvolger voor de box te zoeken, zodat hij er niet bij inschiet door de vertrekkende klant. Als de klant dan duidelijk weggaat, terwijl hij nog een maand mag blijven staan, dan is dat de keuze van de klant. Als hij een nieuwe gegadigde voor die box kan krijgen, harstikke goed. Stalhouder heeft klant niet weggestuurd, die kiest er zelf voor haar contract niet uit te zitten, waarom moet de stalhouder daar de rekening van betalen?

De stalhouder vangt in dit geval dubbel tarief, dus betaald helemaal niets! Persoonlijk vind ik het een beetje asociaal om in dit geval het resterend tarief niet terug te geven, omdat de stalhouder al iemand anders heeft die voor de stal betaald.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:17

Ik zou het trouwens gewoon bespreken met je oude stalhouder en het geld zeker terugvragen, maar als je het dan niet krijgt lekker laten zitten. Het bedrag zal niet dermate hoog zijn dat het aanspannen van een rechtszaak loont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:17

AndreaB schreef:
Mindim schreef:

De stalhouder vangt in dit geval dubbel tarief, dus betaald helemaal niets! Persoonlijk vind ik het een beetje asociaal om in dit geval het resterend tarief niet terug te geven, omdat de stalhouder al iemand anders heeft die voor de stal betaald.

Voor hetzelfde geld had hij geen nieuwe klant kunnen vinden, in die tijd.
Iemand eerder noemde al de vakantiehuisjes, werkt ook zo.
Al met al, had men dat voor het contract werd getekend duidelijk moeten hebben, klaar.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:22

En dan had de TS niet in haar recht gestaan. Nu wel, hij verhuurd één stal aan twee mensen en dat kan niet. Als de TS afgelopen week nog gebruik had willen maken van de stal had dat moeten kunnen, ze betaald er tenslotte voor. Stalhouder had er best een nieuwe klant in kunnen zetten, maar dan had hij even contact op moeten nemen met de TS. Van ik heb een nieuwe klant die jouw box wil overnemen, als ik jou nu eens het resterende geld overmaak, kan ik dan die box aan haar verhuren. Had TS vast geen probleem mee gehad.