Nieuwe manier van zadeldiefstal?! Waarschuwing!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 16:08

hier ook iemand die door haar benaderd is.... zucht
hebben ze echt niets beters te doen?

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:16

Ik ben vorige week ook benaderd door bovengenoemde persoon.
Ze wou mijn tweedehands Prestige springzadel ruilen voor een splinternieuwe CWD 2G.
Ik was al wantrouwend, want dit is absoluut geen gelijkwaardige ruil, maar ik heb voor
de nieuwsgierigheid gewoon wat foto's gevraagd, die ze uiteindelijk wel gestuurd heeft (en waarschijnlijk ook vals zijn).
Hierbij vroeg ze voor foto's van mijn zadel. Ik heb niet meer teruggestuurd, want wie weet zou ze mijn foto's gebruiken om
iemand anders te proberen op te lichten.
Verder negeerde ze wel de vraag als ik haar vroeg van waar ze was, want ze zei dat ze alvast niet van Engeland was..

Niekj_Jente

Re: Nieuwe manier van zadeldiefstal?! Waarschuwing!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:35

Bij mij zei ze idd ook dat ze niet uit engeland kwam.. uit eindelijk kwam het erop neer dat ze uit Estonia kwam. Ze wilde idd ook mijn 2e hands Michael Whitaker springzadel ruilen tegen haar ctd of cwd spring / dressuurzadel.. Vond het al vreemd aangezien ze nieuw waren en precies de kleur hadden die ik wilde hebben..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:59

connie64 schreef:
hier nog een leukere!!!ik had een advertentie gezien van een bepaald ras kat waar wij naar op zoek waren.
Of ik alvast 500 euro wilde storten en dan zouden zij vanuit engeland het dier opsturen!!!!???

ik dacht zouden ze dat doen in een envelop of zo?

Mensen zijn geschift en heb dus een heel aso mailtje naar ze gestuurd en ze kijken maar lekker wat ze ermee doen.

Dit is helemaal niet zo vreemd hoor in de raskattenwereld. Opsturen gaat gewoon via Animal Transport. Zo hebben wij een katertje verkocht aan een dame(fokker en liefhebber) in Rusland. Wel eerst via russische fokker contacten gevraagd of ze betrouwbaar was en hoe ze met haar dieren was natuurlijk.
Die heb ik toch ook "opgestuurd" via animal transport met KLM.

Dit soort zaken gaan ook in vertrouwen, want zij heeft gewoon eerst betaald uiteraard.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:08

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Boomer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:39

Bah vreselijk, zulke mensen!

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 02:07

Haha ik lees dit net helemaal door en dacht goh dat is belachelijk,
begint me ineens een mailtje te dagen die ik zelf een paar maanden geleden heb gehad..
Geen aanbod voor het ruilen van een zadel maar ja hoor.. T is ook die vrouw !

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 03:03

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 13:24

Jolinem schreef:
Dat is echt gewoon niet normaal! Idd een eng idee dat er zulke mensen bestaan!

Ik vind het een nog veel enger idee dat er mensen zijn die hier intrappen. Kom op zeg, je gaat toch geen zadel uit het oostblok laten komen? Waar denk je dat (bijna) alle gestolen zadels naartoe gaan?
Als een aanbod te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het over het algemeen ook niet waar. ;)

PaardinGalop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:00

Het wordt steeds gekker, dat ze dit kunnen. Het is gewoon triest dit. Ik zal mijn vrienden etc. wel op de hoogte stellen!
Bedankt voor je Waarschuwing

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:06

Ik kreeg een paar weken geleden ook al zo'n rare mail.
Had toen mijn barefoot cheyenne te koop staan.
Ook zij wou graag met mij ruilen van zadel.
Ze mailde in het engels,met de mededeling dat ze wel gewoon in nederland woonde.
Ben er niet op ingegaan :n

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:18

Hej, ik heb ook zo'n mailtje gehad, maar ook zeker een aantal maanden geleden!!

GuillermoB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:57

Mij heeft ze ook een mailtje gestuurd om haar CWD 2G in te ruilen voor mijn springzadel die mijn paard niet past.. zucht. Gekke mensen!

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 22:03

Ah ik zie dat mijn topic weer omhoog is "geschopt"! Jammer, want dat is een teken dat ze nog steeds bezig is. Te triest voor woorden...

@Jaime_ Dat is haar inderdaad!

GuillermoB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:09

Zielig gewoon!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:49

Heb even terug ook een mail van haar gehad toen ik een Stubbe springzadel te koop had.

Avprockx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:09

Grappig
Ik kreeg gister ook een mail ze wou 2 nieuwe zadels van cwd en prestige tegen mijn antares zadel ruilen
ben benieuwd !
heb gezegt dat ze eerst haar moet opsturen en dat ik dan kan kijken of ze goed liggen en dan stuur ik mijne pas op

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 18:24

Avprockx schreef:
Grappig
Ik kreeg gister ook een mail ze wou 2 nieuwe zadels van cwd en prestige tegen mijn antares zadel ruilen
ben benieuwd !
heb gezegt dat ze eerst haar moet opsturen en dat ik dan kan kijken of ze goed liggen en dan stuur ik mijne pas op

zou geniaal zijn als ze dat dan toch wel zou doen :')

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-12 21:39

Nee dat doet ze dus niet.. uiteindelijk krijg je van haar een boze mail dat ze jou zadel nog niet heeft ontvangen maar dat ze haar zadel(s) al wel op heeft gestuurd en beticht ze je van oplichting...!!
Als je haar dan vervolgens vraagt naar een track&trace code hoor je niets meer. Ook de zadel(s) komen natuurlijk nooit... moe van, van zulke mensen!

_Marell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:53

Ten eerste: Bah :( Wat gemeen.
Ten tweede: Als dit adres "foutief" was, heeft het dan niet enige verbondenheid? want het lijkt me gek dat ze een gestolen zadel naar een wildvreemde gaat laten verzenden. Miss heeft ze een bekende of collega die daar woont. Dat ze laat maar zeggen de opgelichte mensen naar die collega laat verzenden, zodat zij misschien het gestolen zadel komt ophalen bij die mensen.
Ik weet niet als je dat al onderzocht hebt?

Wat is dit trouwens voor een verschrikkelijke manier om aan zadels te komen? :(

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:45

Ik snap persoonlijk niet dat mensen erin kunnen trappen.. Bij een slecht geschreven mail met allemaal spelfouten ben ik zelfs al achterdochtig. Ik kreeg een keer een mail van iemand, die zou in Nigeria wonen maar haar dochter uit ... ? was heel zielig, had nergens geld voor... en ze wilde iets doorsturen naar haar dochter, maar dat kostte weer extra geld dus moest ik er maar 100 euro af doen... Héél erg raar.

Goed dat je zelf belde en zo, ik vind dat je bij zaken over internet altijd wel op moet passen. Sommige mensen zijn echt heel erg sluw!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:12

Ik heb dit meegemaakt met de verkoop van mijn telefoon, maar dan met iemand uit Nigeria.. vuile streken :(