te jong voor kinderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:04

mika11 schreef:
Je vriend is toch eind dertig?
Waarom wil hij wachten tot zijn familie bijdraait, hij is toch volwassen?
Ik snap niet dat je je leven zo laat bepalen door wat andere mensen zeggen of kunnen gaan zeggen.

Ik denk dat dit er ook van getuigd dat jullie als stel niet klaar zijn voor kinderen. Om kinderen op te voeden moet je je imo niet te veel laten leiden door de mening en van anderen. Je moet in die fase van je leven zijn dat je hebt ontwikkeld tot een daadkrachtig en besluitvaardige persoonlijkheid. Zoals ook Nikx eerder gezegt, het is prettig als je al het een en ander gezien hebt in het leven, ga reizen, maak dingen mee, lees.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:05

Als je nog zo jong bent is een kind een behoorlijke rem op je carriereperspectief. Waarschijnlijk merk je daar op dit moment nog niet zo heel veel van maar op het moment dat jullie relatie onverhoopt stuk loopt ga je dat wel merken, je zou de eerste niet zijn.

Als je er allebei achter staat zou ik er dus alleen aan beginnen als je vantevoren zorgt dat je je financiele zaken goed geregeld hebt, zodat jij niet de kans loopt dat je straks met een of twee kleine kinderen er alleen voor komt te staan. (ik vind dit een beetje klinken als het recept voor een bijstandsmoeder, sorry :o )

Leg je dat vantevoren goed vast in duidelijke gezamenlijke afspraken dan heb je meteen een weerwoord naar de buitenwacht die van mening is dat je alleen maar op z'n geld uit bent. Hij heeft er dan zelf immers actief mee ingestemd en is er niet stilzwijgend ingerold.

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:06

De ts zullen we denk niet meer horen....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:06

linda_arnold schreef:
Om het even banketstaaf uit te drukken; jullie schelen 20 jaar en als jij nu zwanger zou raken zou dat feitelijk inhouden dat hij ook jou vader had kunnen zijn. :o Is dat hetgeen waar jij bang voor bent uit de omgeving? Je schoonouders staan, zoals jij beschrijft, niet echt achter jullie relatie..........hoe staan jou ouders hier tegenover?

ik geloof dat TS 20 is, en niet 10 :+

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:07

tantesam schreef:

Nee, inderdaad. Geband!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:10

Ojajoh schreef:
linda_arnold schreef:
Om het even banketstaaf uit te drukken; jullie schelen 20 jaar en als jij nu zwanger zou raken zou dat feitelijk inhouden dat hij ook jou vader had kunnen zijn. :o Is dat hetgeen waar jij bang voor bent uit de omgeving? Je schoonouders staan, zoals jij beschrijft, niet echt achter jullie relatie..........hoe staan jou ouders hier tegenover?

Maar vriend is eind 30 ;)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:10

Blue_Eyes schreef:
tantesam schreef:

Nee, inderdaad. Geband!

Yes:
Citaat:
Redband | 29-08-11 | | Permanent | Schaduwaccount

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:11

of ze is om en is een kind aan het verwekken ;)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:12

je bent er klaar voor als je dat zelf vind dat voel je vanzelf ik ben nu 29 en zwanger van onze eerste dochter heb haar als het goed is net voor mijn 30e
maar je bent bang voor reacties uit je omgeving..tja het is toch jou leven?
je moet het doen als je er zelf 100% achter staat en overleg goed met je vriend jullie doen het wel samen..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:13

*edit
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 29-08-11 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:15

Ojajoh schreef:
linda_arnold schreef:

Zij is 20...........gesuggereerd +/- 38/39 -20= +/-20 :+ :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:16

Miseria schreef:
Maar vriend is eind 30 ;)

ow ik dacht 30.... :oo

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:18

Ik was 24 dat ik mijn dochter kreeg(man was toen 25), tijdens mijn studie. Mensen kijken je wel raar aan op de Uni maar reageerden vaak toch wel positief. Ik moet nog 2 jaar studeren en dat is best pittig soms met zo'n kleintje.
Maar goed, we waren er gewoon echt aan toe en heb er ook geen seconde spijt van gehad. Ik moet alleen een stage in het buitenland doen en dat wordt wel een geregel.

Financieel redden we het overigens met de kinderbijslag en kindgebonden budget qua luiers/kleding/etc. Wat het duur maakt is kinderopvang maar dat heb ik geregeld met mn ouders/schoonouders dus dat scheelt enorm.
Ik ben wel erg blij dat ik niet nog jonger was dat ik moeder werd want je moet er toch ook wel veel voor laten. (buiten dat ik op mn 20e nog een ander vriendje had)
Maar goed, mijn situatie is wel wat anders dan de jouwe, mn ivm studie.

Alleen jij kan beslissen of je er echt klaar voor bent. En als je vriend het zo op je leeftijd gooit is hij er misschien ook (nog) niet aan toe. Je moet het in elk geval niet nu al doen vanwege zijn leeftijd, een paar jaar maakt echt niet uit. Er zijn zat mannen die hun eerste pas krijgen als ze 40+ zijn. (ongeveer alle collega's van mn man:p)

Revanches

Re: te jong voor kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 13:32

Slotje gezien de TS geband is.