Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
M3lisss schreef:Ik neem aan dat als er bewuste roekeloosheid kan worden bewezen, je als bijrijder toch wel degelijk aansprakelijk bent voor de schade aan het paard?
gohya schreef:Ik hoorde verschillende verhalen over aansprakelijkheid w.b.t. eigenaar en bijrijder/verzorgster van het paard.
Ik heb mijn verzekering gebelt om het na te vragen en die zeiden me het volgende:
Als de bijrijder/verzorgster schade veroorzaakt aan mens/dier/auto,enz.is de bijrijder daarvoor W.A. verzekerd.De bijrijder stapt VRIJWILLIG op het paard en is daarom zélf aansprakelijk voor eventuele schade en/of letsel aan mens of dier.
Dat is wat mijn verzekering me vertelde.
baszo17 schreef:mijn oom en tante, die ook in de paardensport zitten hebben het mee gemaakt, een meisje die heeft haar been verbrijzeld en die is er nu dus ook geamputeerd.
zij heeft blijvend letsel, gelukkig zij dit meisje dit is mijn eigenschuld, maar nu maken mijn oom en tante een soort contract, dat het je eigen evrantwoording is, met de handtekening van de eigenaar van het paard, in dit geval mijn Tante, en de handtekening van de bijrijder, en als zij onder de 18 is een handtekening van haar ouders er ook bij.
ook moet je uitgebreid typen in het contract bij letsel dat het haar eigen evrantwoording is enzo
ook bij het gemeente huis kunnen ze je daar bij helpen:D
Mindim schreef:Ik vind het trouwens wel kwalijk dat verzekeringmaatschappijen naar hun klanten niet kloppende info verstrekken. Je gaat als klant zijnde er toch wel van uit dat wanneer je ze met een vraag als deze belt, ze je de juiste info geven, vooral als dit voor jezelf behoorlijke gevolgen kan hebben. Ik heb zelf ook een bijrijder, expres voor iemand gekozen van 18+ ivm met aansprakelijkheid, maar dat maakt dus niets uit.
LDRD schreef:Mindim schreef:Ik vind het trouwens wel kwalijk dat verzekeringmaatschappijen naar hun klanten niet kloppende info verstrekken. Je gaat als klant zijnde er toch wel van uit dat wanneer je ze met een vraag als deze belt, ze je de juiste info geven, vooral als dit voor jezelf behoorlijke gevolgen kan hebben. Ik heb zelf ook een bijrijder, expres voor iemand gekozen van 18+ ivm met aansprakelijkheid, maar dat maakt dus niets uit.
Het is niet goed natuurlijk, maar dit is voor de gemiddelde medewerker bij een verzekeringsmaatschappij gewoon een te lastige materie. Ze hebben in de regel de klok wel horen luiden, maar hebben geen idee waar de klepel gebleven is.