Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ashley1 schreef:'This is a U.S. federal law, but there is no penalty for failure to comply with it and it is not widely enforced — indeed, the U.S. Supreme Court has ruled that punitive enforcement would conflict with the First Amendment right to freedom of speech.
This etiquette is as applied within U.S. jurisdiction. In other countries and places, local etiquette applies'.

Mindim schreef:En wanneer Amerikaanse politici al geen respect hebben voor de vlag, waarom moet je dat als nederlander dat dan wel hebben?

Citaat:"Witte veters:White Power,trots op het blanke ras.Witte veters betekenen dat blank boven zwart gaat.De witte veters nemen de laatste tijd wel in populariteit af.Op scholen en feesten mogen jongeren niet langer ‘witgeveterd’hun opwachting maken,zodat er vaker dan praktisch is van veters gewisseld moeten worden.
Rode veters:Geven aan dat de drager een allochtoon in elkaar heeft geslagen.De rode kleur staat voor bloed,tenminste als de drager een ‘Lonsdaler’ of skinhead is.Voor punks en alto’s staat rood als vanouds voor links gedachtegoed.
Blauwe veters:De drager heeft een moskee in brand gestoken of ontreerd.De link met de kleur blauw is niet helemaal duidelijk.
Het in brand steken of onteren van een moskee kan worden uitgelegd als een nationalistische daad en blauw was de enige kleur van de Nederlandse vlag die nog geen betekenis had
Rood,wit,blauwe veters:zijn de uiting van nationalisme . de drager is trots op Nederland en op de Nederlandse cultuur.de hardcore muziek waar veel lonsdalers zo van houden,is voor deze jongeren een belangrijk onderdeel van de Nederlandse cultuur. Dit hoeft nog geen afkeer van andere bevolkingsgroepen in te houden
Gele veters:geel is de kleur van de haat en gele veters staan daarom voor racisme.Het verschil met witte veters is dat de dragers van witte veters uit gaat van trots (het eigen blanke ras),terwijl de drager van gele veters uit gaat van afkeer(van niet blanke rassen)
Groene veters:hebben bij mijn weten in nederland geen betekenis
Roze veters: skinheads die homo zijn.
(want ook de NL vlag heeft een opvouw protocol
En ja.... t is een suffe klus. Dus ik heb de vlag ook maar gewoon gevouwen... want alleen lukt het zo lastig haha)
Waarom niet?
en als jij vind dat het respect loos is vind jij daar maar gelukkig weet ik zelf beter 
vuurneon schreef:Nou.... dat valt tegen hoor. Amerikanen zijn over het algemeen een stuk patriotistischer dan de gemiddelde hollanders. Dus ik vrees dat de meeste de overkill niet echt geweldig zullen vinden... omdat je idd toch de vlagcode breekt én geen staatsburger van de VS bent. Beetje showen met de vlag zonder echte betekenis wordt niet echt in dank afgenomen als 'buitenlander'. Maar goed, de populatie Amerikanen in NL is natuurlijk niet bijster groot laat staan de mensen op wedstrijd

Ze draagt de vlag met trots, niet met de bedoeling het te haten. Citaat:"No disrespect should be shown to the flag of the United States of America." Section 8
Ik heb ook nog uit amerika toen een US halster meegenomen
zijn wel op ebay ed te vinden! Yessy schreef:Ohjee ik heb witte, bruine en roze veters. Ben ik dan nu een zwarte mensen hatende homo?
MelanieB schreef:Nou nou zeg Cassidy... wat een gezeur om een vlag zeg.Ze draagt de vlag met trots, niet met de bedoeling het te haten.

Pashon schreef:bellarose het gaat hier niet enkel meer over de trailer. TS slaat een beetje door en wil alles wat er maar te krijgen of te laten maken is van de vlag hebben en dat vind ik toch te ver gaan.