wat gekocht op mp....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:45

Ik denk dat je het wel krijgt, op de foto van mp te zien zijn het allemaal oude spullen. Zulke caps bv zijn niks meer waard. Ik denk dat diegene allang blij is dat je er dat voor geeft.

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:45

AnnemiekvM schreef:
Kan je het geld niet terugboeken?

Hoe wil je dat doen dan?

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:47

ik heb hier wle een aardig gevoel bij, ik heb ook eens een tuigje gekocht via marktplaats, ook weinig text en info, maar het was binnen 1 week binnen! het is een gok om te doen, maar dat is eigenlijk alles wel via marktplaats. Ik hoop dat ze idd eerlijk is.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:47

dit is wel echt; heb het zelf eerder al willen kopen vd beste man(hij vroeg er een paar weken geleden € 100 voor) maar ik vond de spullen te oud; ik mocht vrijwillig komen kijken maar ik heb het aanbod afgeslagen toen
je zal de spullen wel gewoon opgestuurd krijgen

Anoniem

Re: wat gekocht op mp....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:48

Ben benieuwd...hoop voor je dat je het gewoon ontvangt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:48

Volgens mij is het overigens wel vieze oude troep := Als ik die foto's zo zie :=

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:49

Michelle0601 schreef:
@ MyLittleLove:
naam gegoogled maar daar komt verder niets bijzonders uit...

Laten we hopen op geluk!

Heb je nog op reknr gezocht?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:49

Ik denk dat je het wel gaat krijgen :j. Zeker omdat er bij de advertentie staat dat hij gereserveerd is. Het lijkt mij dat deze persoon geld nodig heeft of gewoon een grote opruiming heeft gehouden en snel van de spullen af wil. Dat belabberde schrijftaaltje zegt nog niets, mijn ervaring is dat je juist met mensen waar je het niet van verwacht moet oppassen. Simpele zielen zijn vaak hele eerlijke mensen :)

Alleen, het zadel staat wel heel summier op de foto, ik zou hem niet zo vanaf een foto hebben durven kopen, zou op z'n minst duidelijke foto's gevraagd hebben waar het helemaal op staat.

Ik denk dus wel dat je het gaat krijgen, alleen zou ik niets van het zadel durven verwachten...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:50

Meestal laten mensen na het overmaken van het geld ook niets meer horen, als het fakers zijn. Zelf hou ik mensen ook altijd op de hoogte, stuur altijd een berichtje als het geld binnen is en een berichtje als de boel op de post gaat.

Maarja, om nou een zadel te kopen omdat iemand zegt dat het zadel wel past op een paard met een hoge schoft, dat is natuurlijk best naïef. Gelukkig besef je dat zelf ook en hopelijk krijg je het zadel verkocht als het toch niet past. Maar hopelijk heb je er een goede koop aan...

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:52

Ik heb zo vaak iets gekocht op mp.
En nooit problemen mee gehad ging allemaal goed.
Ik denk dat het wel goed komt. :D

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:53

ik heb de adv ook opgezocht. denk dat je het wel gaat krijgen..
hij heeft ook meer adv erop staan.

verder laat ik mij niet uit over de spullen :Y)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:54

Schonental zadels zijn bijna antiek en de laarzen en hoofdstel etc zijn dat ook, althans ik kan ze me nog wel herinneren uit mijn vroege jeugd.
Als je bij de andere advertenties kijkt denk ik dat het gaat om een inboedel van een bejaarde die misschien naar een verzorgingshuis oid gaat.
Dus misschien heb je nog geluk.

Wat wel pech is dat ik je bijna kan garanderen dat een schonental niet past op een paard met een hoge schoft. Ze hebben geen teruggesneden kamers.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:57

kan me voorstellen dat je twijfeld. Nu maar hopen dat hij inderdaad betrouwbaar is.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:58

Vind het niet echt goed onderhouden en echt maar oud spul hoor.
Wij hebben ook zadels te koop maar dan echt betere wegens te veel zadels.
En ik denk dat het wel aan komt lijkt me wel betrouwbaar. :o

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:04

Hihi vind het wel spannend hoor...volgens mij ga je de spullen wel krijgen maar ben érg benieuwd hoe het zadel eruit zal zien

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:09

Ik denk ook wel dat je het krijgt, maar ja wat krijg je voor dat geld.... een oud zadel dat zeer waarschijnlijk niet past (zulke oude zadels hebben doorgaans geen fijne pasvorm, en een smalle kamer)

Een oud hoofdstel,laarzen die wss niet passen... caps die niet meer zijn toegestaan.. en een juryhoedje voor een man :+

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:10

ik kan je nui al vertellen dat dit oplichters zijn van die nigiriaanse oplichters, ze doen het tegenwoordig niet alleen met honden en paard maar ook met andere zaken zoals paardenspullen.
ik heb namelijk het zelfde meegemaakt maar het zag er gelijk verdacht uit.
ik had gezegd dat ik het geld overgemaakt had en er zou voor mij ook een passende doos gehaald worden bla bla bla..
3 dagen later stuurde ik dat ik de spullen nog niet ontvangen had en zo bleef ik nog een aantal keer mailen waarop ik nooit meer reactie gehad heb.. het leukste is dat ik het geld never nooit heb overgemaakt maar deed alsof ik het overgemaakt had.
ik ben bang dat je de klos bent.. of je moet echt geluk hebben maar het ziet er precies het zelfde uit als bij mij.
ik wens je succes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:11

my_precious schreef:
ik kan je nui al vertellen dat dit oplichters zijn van die nigiriaanse oplichters, ze doen het tegenwoordig niet alleen met honden en paard maar ook met andere zaken zoals paardenspullen.
ik had gezegd dat ik het geld overgemaakt had en er zou voor mij ook een passende doos gehaald worden bla bla bla..
3 dagen later stuurde ik dat ik de spullen nog niet ontvangen had en zo bleef ik nog een aantal keer mailen waarop ik nooit meer reactie gehad heb.. het leukste is dat ik het geld never nooit heb overgemaakt maar deed alsof ik het overgemaakt had.
ik ben bang dat je de klos bent.. of je moet echt geluk hebben maar het ziet er precies het zelfde uit als bij mij.
ik wens je succes.

Hadden hun ook andere advertenties?

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:12

Ik vind het erg dom dat je een zadel koopt zonder dat je ook maar enig idee van de boom en inch maat hebt.
En idd, de kloster schönthal zadels die ik ken zijn niet geschikt voor hoge schoften.

Toch denk ik dat je je spullen wel gaat krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:13

my_precious schreef:
ik wens je succes.

Als je even het topic door leest.. Er is een bokker die er is wezen kijken. Daarbij verkopen Nigeriaanse oplichters geen oude paardenspullen en video recorders. :')

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:15

Manegepaard schreef:
my_precious schreef:
ik wens je succes.

Hadden hun ook andere advertenties?

ja ontzettend veel en ze komen overal vandaan met heel veel verschillende namen die ze gebruiken.

vaak uit amsterdam of uit brabant en onder de gekste namen.
ik heb redelijk vaak misbruik gemeld bij marktplaats.
ze zetten ook advertenties op 2dehands.nl en tweedehands.net en andere sites.
ze doen het ook met de chihuahua en met de zogenaamde zwarte parel.
ik zal er is 1 voo de gein opzoeken en hier plaatsen.
tegdenwoordig zijn ze zo goed met vertalen dat ze niet meer van engels naar nederlands letterlijk overnemen maar dat ze een aangepaste versie van het internet pakken.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:17

Anthea schreef:
my_precious schreef:
ik wens je succes.

Als je even het topic door leest.. Er is een bokker die er is wezen kijken. Daarbij verkopen Nigeriaanse oplichters geen oude paardenspullen en video recorders. :')

lieve schat, ik heb het topic doorgelezen en dit is mijn mening ervan of er nu een bokker is gaan kijken of niet.
die nigeriaanse verkopen alles op het internet of het nou paardenspullen zijn of dat het nou een stukje zeep is als mensen maar dom genoeg zijn om geld over te maken.

het kan natuurlijk altijd zo zijn dat TS wel de spullen krijgt, maar het ziet er precies zo uit als mijn oude mails van de oplichters.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:20

We hebben twee prachtige Chihuahua pups verlaten op zoek naar nieuwe thuis.
dierenliefhebbers alleen kunt u
De pups zijn verzorgd en opgevoed binnen ons huis
en zijn zeer gebruikt om alle huiselijke geluiden en worden behandeld door volwassenen
en kinderen.
De pups zijn 10 weken oud zijn,
zodat ze klaar zullen zijn om hun moeder te verlaten in 2 weken tijd.
Dit kleine mannelijke en vrouwelijke pups heeft mooie aftekeningen en heldere blauwe ogen.
We zijn gewoon vragen om een kleine vergoeding van 100euro per pu
te dekken deel van de kosten hebben we geïnvesteerd in het voeden,
ontwormen en strooisel het trainen van de pup om hen voor te bereiden op hun nieuwe thuis.
Ze zijn ingeënt, dierenarts gecontroleerd, microchip
en registered.they samen met al hun papieren komen.
Indien u interesse contact op voor meer informatie via karinahermann1980@hotmail.com.

dit is er bijv 1 van een zogenaamde chihuahua advertentie voor 100 euro per stuk.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:23

Nou ik ben benieuwd dan! Waarschijnlijk zou TS dan dinsdag of woensdag het pakketje ontvangen?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:24

Maar dat is toch hartstikke gebrekkig NL? :')