Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
We zouden het toch niet doen?
dus nu is er een mail naar die mensen of we dit weekend kunnen komen kijken en rijden.
met haar pony valentijn
op valentijn
op mijn paard Gioyy schreef:als ik jou was zou ik het niet doen..
bij ons op de manege was er een vrouw die het super vond dat haar dochter kon paardrijden, als je kan paardrijden en dus alle 3 de gangen beheerst, betekent het nog niet dat je een eigen pony aan kunt.
die vrouw heeft een pony gekocht voor haar dochter, de dochter heeft er in totaal misschien 10 keer opgezeten van 2/3 jaar.
de pony heeft namelijk af en toe wel is gebokt, omdat het meisje nog niet een eigen paard aankon, daarmee bedoel ik, drijven en dan onbewust tegen houden, boos worden en een tik geven, het is ook oneerlijk voor de pony dan!
uiteindelijk vond het meisje er niks meer aan en is van paardrijden afgegaan, en op kunstschaatsen gegaan.
ik zou dus even wachten, dat je zeker weet dat je dochter het aan kan, misschien kun je een manege paard leasen.
Dat is onderdeel van paardrijden.
kwpener schreef:Roosch schreef:Dit is al het zoveelste topic van jou over dit onderwerp.. Waarom nu niet een keertje gewoon doen?
ze is er gewoon nog niet uit en vraagt ons te helpen ( wat is daar zo erg aan ) wat maken die meerdere topics dan uit

Ze zit zoals iemand anders al zei bijlange nog niet op een leeftijd waar jongens, uitgaan,... haar beginnen interesseren, en het is natuurlijk ook een voordeel dat je zoon ook rijdt.
Zilfstar schreef:Sallandval: We hebben meerdere contacten in de fysio, ergo en revalidatiewereld, door beperkingen van mijn zoon. Met hun ook doorgenomen wat risiso's waren... ze zit ook op turnen. Daar zit OOK veel risico aan met vallen en voor de rug etc. Moet ze daar dan ook mee stoppen? We doen alles met beleid. En rustig aan. Dochter rijdt nu een half uur les per week, meest stappen. Daarnaast dus een kwartier op mijn paard. Alles waar TE voor staat is niet goed en als je mijn topics leest zie je dat wij met beleid bezig zijn met de sporten. Weet je wel hoeveel kids van 6 of 7 een eigen pown hebben en erop rondraggen incl al het gepluk en geruk aan die bekkies van die powns?? En dat mag dochter dus absoluut niet.
Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van dat ik me keer op keer moet verdedigen omdat wij bezig zijn een aanschaf goed te overwegen. Liever een topicje te veel en wat meer advies dan klakkeloos (zoals zoveel mensen met paarden) een pony aanschaffen omdat dochter of zoon 1 keer de kreet slaakt dat ie een poonie wil... Hier wordt er tenminste uitgebreid over nagedacht.
.
Dochter kon hem zelf poetsen (helemaal, ook zijn rug
) en zijn hoefjes uitkrabben. Hielp ook met opzadelen enzo. Superbraaf!
ze gaf hem ook een keer een tikje op zijn bil en daar kwam alleen de goede reactie op naar voren toe. Geen bok, oren in de nek of wat dan ook. Blijkt dat het vorige baasje erg angstig was door een ernstige val van een pony en deze pony heeft haar weer helemaal het vertrouwen terug gegeven (toen was ie dus 6). Dit meisje heeft hem nu 8 maanden en mag een Z-pony lenen om verder op te leren. Anders hadden ze hem echt nog niet te koop gezet zeiden ze. En daar leek het ook echt naar. We hebben nog geen echt besluit genomen maar het neigt ernaar dat we het gaan doen.