Tips voor paard dat trailer afbreekt als deze stilstaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Re: Tips voor paard dat trailer afbreekt als deze stilstaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 22:01

Hmm, daar zeg je wat.... Poeh, t is wel lastig zeg...
Maar wel allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken! :D Ik vind mezelf wel wat ontwijkend klinken, maar overweeg echt alle tips goed hoor! :)

kreekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:09

wie weet doet een radiootje wel wat voor wat rust zorgen leuk muziekje of een praatprogramma . Wanneer mijn paard zomers voor bv wedstrijd als enige op stal gaat ,doen we ook altijd even de radio aan.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:29

ik lees even mee...

mijn paard gedraagt zich goed in de trailer, ze schraapt wel wat als we stilstaan maar dat los ik inderdaag op door in beweging te blijven.
Mijn probleem is het uitladen. ze kan niet wachten om er uit te gaan. en duwt al tegen de achterstang aan voor de klep uberhaupt open is. ik heb altijd iemand nodig om de klep open te maken en de stang weg te halen terwijl ik haar kalmeer.... ik zou graag willen dat ze wacht en niet loopt te drammen...af en toe sloopt ze half de trailer met haar geduw... eten werkt niet want met stres eet ze niet...

iemand tips hiervoor voor het "met rust" uitladen..?

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:36

Ik volg ook. Ik heb precies hetzelfde probleem met stilstaan. De laatste keer onderweg naar het strand ben ik me rotgeschrokken. Voor het stoplicht dacht ik dat ze eruit zou komen! Ik kreeg haar rustig door de ramen open te doen en tegen haar te gaan praten. Door de spiegel kon ik zien dat ze me hoorde en gelukkig konden we toen weer rijden.
@Anne-mieke88 Een stalgenoot lost dit op door voor het uitladen een longeerlijn aan het halster vast te maken, en die dan over de voorste balk te doen en dan naar achteren. Zo voorkom je dat je paard alvast naar achteren loopt. Tenzij ze gaan hangen, doortrekken e.d. Wellicht proberen?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:40

als ik haar van voren vasthou en rustig hou dan opzich kan ik haar wel 5-7 seconden laten wachten maar langer niet dan draaid ze heel scheef de trailer af...ze mag er opzich ook wel meteen uit bij mij...maar het is link als ik alleen moet uitladen...
opzich kan het wel dan haal ik de stang snel weg van achter en loop snel naar voren (dan is mevrouw al naar achteren gelopen en weer naar voren... (tenminste de enigste keer dat ik dit heb geprobeerd)

maar ze is zo wild en hinneken en schrapen geen aandacht voor mij of voedsel...

danberlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:58

Heel herkenbaar }>
Mijn angst is dan dat ze zo hard naar achteren loopt, dat ze losraakt terwijl ik naar voren loop. Dus dan zou je met de 'longeerlijnmethode' wel kunnen voorkomen dat ze losraakt.
Verder haal ik wel fijne tips uit dit topic. :j

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:35

Cathariena heeft dit helaas ook.. met rijden helemaal niks aan de hand, mooi rustig maar ze kan echt niet (alleen) stilstaan op de trailer.. ze zal het toch moeten leren, want als we met 2 paarden op wedstrijd gaan moet ze ook alleen staan. moeilijke situatie! ik volg dit topic even :)

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:06

nou over 2 weken moet de druktemaker ook mee op wedstrijd.. Ik moet m'n zusje voorlezen, dus kan paard dan niet bij de hand houden, maar ze kan ook niet alleen op de trailer blijven.. dan gaat ze gewoon voor over de stang heen, ze is zo lenig van voor.. al 2x meegemaakt, en van alles geprobeerd maar het werkt niet! als ze met een ander paard op de trailer staat is er niks aan de hand, en onder het rijden (alleen) ook niet, maar het stilstaan kan ze niet.

Nu ga ik elke keer samen met m'n zusje op wedstrijd, dus kan ook geen extra pony meenemen die even naast haar staat als mijn zusje aan het rijden is.. Wordt denk ik maar van de trailer af halen, mee stappen en als ik voor moet lezen dat mijn moeder haar dan even over pakt.. als ze wat rustig is! en thuis oefenen met alleen op de trailer staan, want ze moet het toch leren :(

iemand nog tips?