Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:38

Bij verkoop een koopcontract opstellen is altijd goed(dat bedoel ik meer)
Aangezien ''koper'' wel al wil betalen maar er onduidelijkheid is wanneer zij het paard komt halen.
Voor de rest sluit ik me aan bij Waves en Gamblerscup!
Gewoon zelf er van af zien na een gestelde termijn en een ander zoeken.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 14:39

Als ik jullie laat bellen draait ze er net zo hard omheen als tegen ons vrees ik.
Jaa maar ik heb al 30 euro betaald dus ik kom tegemoed in de kosten..

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:39

Overigens om nog even een antwoord op je vraag te geven wat een normale prijs is voor volpension.
€ 200 is een hele redelijke prijs hoor. Ik sta zelf op vol pension € 175,- maar dat is Duitsland. In NL betaal voor hetzelfde als wat ik in Duitsland heb al gauw € 350,00....

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:39

Er zijn heel veel mensen die bij een paard gaan kijken wat te koop staat, terwijl ze helemaal het geld er niet voor hebben.

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:41

marleen_usar schreef:
Er zijn heel veel mensen die bij een paard gaan kijken wat te koop staat, terwijl ze helemaal het geld er niet voor hebben.

Juistem, hier ben ik ook een beetje bang voor.
Of zoals ik al eerder zei: Misschien nog een ander paard op het oog en niet kunnen kiezen.....

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:41

Tesz_2208 schreef:
Als ik jullie laat bellen draait ze er net zo hard omheen als tegen ons vrees ik.

Denk het niet ;)
Duidelijk een termijn opstellen(dit weekend ophalen en betalen), geen gemaar.
Ja of nee, dan zie je het zelf wel. Voor haar 10 anderen ;) Zo moet je maar denken.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:44

Mail haar dat ze per direct het afgesproken koop bedrag overmaakt.
En dat je vanaf nu ook stal geld vraagt a 35,- per week. ( Of welk bedrag je wilt )
Niet akkoord dan de verkoop weer in.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:45

schrikdraad schreef:
Mail haar dat ze per direct het afgesproken koop bedrag overmaakt.
En dat je vanaf nu ook stal geld vraagt a 35,- per week. ( Of welk bedrag je wilt )
Niet akkoord dan de verkoop weer in.

Echt niet, ophalen die handel!
Anders blijf je nog met gezeik zitten.
Hengst op stal is nu al niet fijn bij haar, denk niet dat ze daar op zit te wachten.
Dat vraagt om problemen. Zometeen maakt hij zichzelf stuk in stal, krijgt TS de schuld blabla.
Moet je helemaal niet hebben dat soort gasten.

Hoe oud is de koper TS?
Laatst bijgewerkt door MiniMouse op 10-08-11 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:46

Ik zou alles gewoon afblazen en hem opnieuw tekoop aanbieden. Als zij dan oprecht het paard wil kopen zetten ze er wel haast achter hoor.

Je regelt sowieso toch eerst een stalling als je een paard koopt? Iedere week dat hij er langer staat kun je de gemaakte kosten bij het aankoopbedrag tellen, netjes op papier zetten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:48

Volpension betaal je hier in de regio al snel E300,- voor....ze heeft E30,- betaald om tegemoed te komen in de kosten? Heel rap afhandelen,termijn stellen en als ze daar niet aan voldoet is bij deze de koop ontbonden en zet je hem weer in de verkoop.Zorg dat je het schriftelijk aan deze persoon meedeelt.

Koopcontract heb ik nog wel voor je en die is zeker wel rechtsgeldig...zelfs een mondelinge afspraak is geldig alleen moeilijk te bewijzen ;)
Als je standaard paardenkoopcontract wil (of iemand anders die dit leest) moet je maar even pb sturen.

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 14:49

Bij verder een fijn gevoel over de kopers zou ik best een paard op pension blijven houden. Maar niet voor niets. Dat is nu wel.
En uiteraard wel aankoopbedrag ontvangen.

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:00

Oké nou dit gesprek tussen haar en mij loopt niet zo best..
ik ben heuul duidelijk geweest.: We hebben het er nog even met mn ouders en nog anderen over gehad maar ik moet nu een ultimatum stellen.
we zijn gek dat we zo onzeker blijven staan in de verkoop van Bronx.
Wij willen nu zeker weten dat hij dit weekend opgehaald wordt.
Is dat niet het geval zet ik hem bij ****** neer en weer te koop.
Dit kan gewoon niet zo.hij staat hier op stal te verpieteren

en dat accepteren wij gewoon niet langer, iedere x is er weer iets nieuws .. je hebt verschillende plekken waar je hem kwijt kan. er meot nu iets gaan gebeuren.

zegt zij :
Ik heb ten eerste geen verschillende plekken
En ik kom de kosten tegemoed, wij maken ook afspraken met elkaar. En je weet dat ik er mee bezig ben. Ik heb die ******
Net gesproken en hij vroeg of ik vanavond even langs wou komen. Ik vraag mijn vader en ******* even of dit kan
Ik zeg :
Nou, Dan zeg je martijn haalt hem gewoon op en zet hem er gewoon neer. niemand kan ons wat maken,
Dan kan hij evt bij stephanie staan.
Dan kan hij bij iemand staan maar dat is verder weg
En bij deze man kan hij per direct terecht alleen omdat jij nu betaald hebt neem je nog even extra tijd.
Wij moeten gewoon duidelijk zijn, wij zijn al heel schappelijk met alles omgegaan en dit had je bij een
andere verkoper ook niet hoeven te proberen, want ik heb een aantal verkopers dit verhaal uitgelegd en ze zeggen daadwerkelijk dat we gek zijn. ( los van jullie bokkers ook de boer hier )
wij staan puur machteloos, en het boeit jou verder niet dat je paard hier staat te verpieteren, wij zijn er klaar mee zo.
en anders stort ik die 30 euro terug en houd het gewoon op

Zij zegt :

Ja ik ook ik probeer alles van hier tot gunder

IK :
Ja, gister had ik nog geen overleg gehad.
Ja maar er gebeurt niets *****

zij :
Om bronx zo snel mogelijk hierheen te halen
Jawel
Ik heb vanavond een afspraak bij pieter
Dan weet ik of ik hem daar dit weekend kan brengen, over ****** ze stal heb ik niks te zeggen en steef durft het niet aan
IK :

Ja dus kunnen wij ervan uit gaan dat hij hier volgende week weg is
nee dus
Zij :

Omdat het prive is daar en zei dus weggestuurt kan worden van haar plek
Is goed tess hij word dit weekend opgehaald waar ik hem ook moet zetten
Ik zet hem wel in mijn achtertuin goed?
Je neemt me bronx niet af, dus dit weekend staat er een trailer op je terrein
En dan is het opgelost
Ik hoop dat ****** me positief nieuws laat horen
Ik heb het gevoel dat je stemming niet erg goed is vandaag
En daar kan jij en ik ook niks aan doen maar nu weet je waar je aan toe bent , het weekend is ie weg
IK
Prima, dan geef ik dat door!
ja mijn stemming is niet best maar dat komt omdat ik kneiter gek wordt van dit heen en weer gelul

Zij:
Luister ffies naar me, ik bedoel alles heel goed he. En k vind het dan ook jammer dat we nu in deze sfeer praten

Ik ga vanavond met mijn vader naar de stal in muiderberg..
Die ****** wil ff kijken wat voor mensen hij in huis haalt..

Dus ik vroeg wij komen toch niet naar u toe om dan teleurgesteld te worden zei hij nee abslouut niet.
We willen even kennismaken
Ik vind het ook heel poedersuiker en word ook kneitergek dat bronx nu nog niet hier is

Maar ik kan niet voor een ander spreken
En k wou je ook niet teveel duidelijkheid geven, voor als het weeeer misliep

Ik voel me wel een beetje angevallen door je.. Maargoed zoals ik net zei: de laatste definitieve uitspraak, ik ben er dit weekend om hem op te halen

pff en nu maar hopen dat dit het einde is. anders is het ook direct het definitieve einde.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:00

Tesz_2208 schreef:

Ha ha, nee hoor, geloof me... gewoon een termijn stellen, punt. En ze "komt niet tegemoet in de kosten", ze betaald een klein bedragje voor de gemaakte kosten omdat ze het dier niet opgehaald heeft. En als ze moeilijk doet is het toch simpel? Dan gaat de koop direct niet door, gaat paardje op de wei bij de buurman en staat er vanavond nog een nieuwe advertentie online.

Ik zou me toch echt niet vastklampen aan deze zog. koper, daar heb je alleen jezelf maar mee. Misschien duurt het weer wat langer voordat paardlief verkocht wordt, maar je kunt hem goedkoop op de wei zetten en je hebt het gedonder niet meer.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:05

Dit weekend staat er een trailer op de oprit...zoniet dan staat er een bordje met "te koop" en daarmee basta.E30,- euro om tegemoed te komen in de kosten...right,dat dekt weken verzorging,voeren en hersenbreken niet. Aanpakkend die hap en voet bij stuk houden :o

Niet iedereen op deze planeet hoeft je aardig te vinden hoor,afspraak is afspraak ;)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:06

Je bent er al weer te veel op in gegaan, ze doet net alsof ze je vriendin is ofzo.
Dit weekend ophalen anders niet, die stal had ze al kunnen regelen toen ze voor paarden ging kijken.
Toedeloe!

Pauline

Wat ga je ver mee in de discussie met haar. Het doet helemaal niet terzake hoe de stemming is, ze is geen vriendin van je. :?
Idd termijn stellen en weer op MP zetten, desnoods als gereserveerd. En als ze je dan daar op aanspreekt geef je aan dat na zondag de reservering vervalt. Dertig euro is een schijntje en ze draait er gewoon om heen. En jij gaat daar in mee. ;)

lesilla

Je zegt, een goed tehuis is eigenlijk het belangrijkste. Maar ben je nu zelf echt overtuigt dat dit een goed tehuis gaat zijn.
Ik zou een ander huisje zoeken om de da rekening te kunnen betalen.

Bomba

Heel simpel.. Opbellen en zeggen dat ze het paard binnen een bepaald termijn (bijvoorbeeld 3 dagen) moeten komen halen, en als ze dat niet doen dat je 'm dan weer aanbiedt op internet en er een andere koper voor zoekt..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:07

Tesz_2208 schreef:
Omdat het prive is daar en zei dus weggestuurt kan worden van haar plek
Is goed tess hij word dit weekend opgehaald waar ik hem ook moet zetten
Ik zet hem wel in mijn achtertuin goed?
Je neemt me bronx niet af, dus dit weekend staat er een trailer op je terrein
En dan is het opgelost

Wauw als die het weekend niet met een trailer en het afgesproken bedrag bij jou is geweest, dan wist ik het wel afkappen die handel!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:09

Als een ''klant'' zich bij mij zo gedroeg, dan had die het paard in zijn hol kunnen steken.
Die is gek, wat een grote bek heeft dat kind.

Meid kom op! Laat niet zo over je heen lopen hoor.
Zet 'm op!

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:10

Nouja, ik weet bij elke man ze hem gaat stallen nu.
En dat Er een echte klik was tussen Haar en Bronx.
eigenlijk bijzonder omdat hij vreselijk wantrouwend is.
Het is ook best dubbel nu..ik ben ook een rund hoor... pff

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:13

Tesz_2208 schreef:
Nouja, ik weet bij elke man ze hem gaat stallen nu.
En dat Er een echte klik was tussen Haar en Bronx.
eigenlijk bijzonder omdat hij vreselijk wantrouwend is.
Het is ook best dubbel nu..ik ben ook een rund hoor... pff

Een koper die zo 'moeilijk' doet is geen goede koper. Je moet ook denken aan jouw belangen als verkoper. De kosten voor jou lopen zo steeds hoger op, terwijl je in principe aan het lijntje gehouden wordt. Je moet zelf weer de touwtjes in handen nemen. Stel een termijn, heeft ze hem dan niet opgehaald, dan zet je 'm weer te koop. :+

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:14

Als ze zich nu houdt aan de afspraken dan zou ik het ook gewoon zo afhandelen, maar dan wel uiterlijk dít weekend!

Ik snap dat een paard verkopen niet leuk is, maar je geeft zelf aan dat ze toch wel een klik heeft. En als ze nu een fijne plek voor hem heeft geregeld en dit weekend op komt halen dan zou ik het toch door laten gaan...

TLNLSDB

Re: Oké, Ben ik nu gek of is dit dan de normale gang van zaken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 15:18

@ Anoli..dat is juist mijn struikelpunt ook.
Als de klik er niet was..was het ook makkelijker geweest.
Maar ze zei.. ik wil er nu ook geen woorden meer aan vuilmaken DIT WEEKEND.
Nou ja die grote bek kan ik ook geen week langer meer aanhoren sjongejonge..
Het paard was zo anders met haar dan met ons.. dat maakt het zo moeilijk..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 15:27

Ik zou zeggen....afkappen...niet meer doen. Zou er echt geen goed gevoel bij hebben om hem als het je echt om een goed tehuis gaat nog daarheen te laten gaan.

Dan zie je hem volgende week weer op marktplaats staan omdat het toch niet gaat en dan? Ik zou lekker die 30 euro terug geven en hem opnieuw verkopen aan iemand anders. En daar tussen zet je hem goedkoper weg.

Snap ook wel dat je dit geld hard kunt gebruiken maar ondertussen heeft hij jou alweer een maand stalling gekost door dit gezeur.

Blijkbaar was de klik van haar kant toch niet zo goed he..want anders had ze hem echt wel morgen opgehaald. Volgens mij ruikt zij weer handel in jou paard denk ik dan...alleen het feit dat hij hengst is is lastig en waarschijnlijk gaat ze hem vrij snel casteren en weer verkopen..

Nee mijn gevoel zou hem echt niet verkopen aan haar. Het ging je om een goed huis en oke ook het geld om je dierenarts rekening te betalen maar ondertussen ben je al meer geld kwijt aan je paardje en een telefoonrekening rijker...ik zou zeggen...niet meer meegeven..