Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 23:05

opisop_shop schreef:
jeetje, dat vind ik nogal wat zwart-witte eisen en kostenplaatje zeg, zeker voor een trekpaard (no offence, heb ze zelf ook gereden), leuk dieren maar geen wedstrijdpaarden en meestal (!) om lekker recreatief mee buiten te rijden. Daarvoor vind ik het bedrag erg hoog en vraag ik me af of je hiervoor + het hele eisenpakket erbij, wel een verzorger zult vinden?
Naast dat, vind ik dit niet meer verzorgen maar leasen, maakt imo het contract ook net weer wat anders.

Waarom zijn trekpaarden geen wedstrijdpaarden? Ringsteken, ringrijden, PHC, ploegen, mennen, allemaal wedstrijden waar ze aan meedoen. Je hebt zelfs speciale dressuur wedstrijden voor trekpaarden. Beetje onzinnige opmerking. Daarbij wil niet iedereen wedstrijden rijden.
Ga maar een 3 keer per week een maand lang een paard huren om buiten te rijden. Ben je € 300,- tot € 600,- kwijt.
Of neem 3 keer per week een maand lang les op een manege á € 15,- per uurtje. Dat is € 180,- per maand en dan mag je achter elkaar aan hobbelen in een bak.
Ze mogen (bijna) alles met hem doen op de afgesproken dagen. Al zijn ze er de hele dag. Nee hoor, duur is het absoluut niet.
Daarbij, alleen rondom beslaan is al € 140,- (en de verzorgster zal ook buiten gaan rijden) dus wat is duur tegenwoordig? Hooi, biks, enting, hoefsmid, wormenkuur, vlas, etc.

Mijn vorige verzorgster betaalde het ook. Sterker nog, ik ken mensen die € 200,- per maand vragen. En het krijgen. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier is het doodnormaal.

En waarom een eisenpakket? Het zijn gewoon doodnormale dingen die ik kan verwachten van een verzorgster.

Maar nu weer ontopic, want een discussie over het bedrag slaat natuurlijk nergens op.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:07

Ik denk dat het opstellen van zo'n uitgebreid contract je niet vooruit helpt :n

Je hebt niet minder kans dat je verzorgster na 2 maanden niet meer komt opdagen, haar vriendinnetjes op je paard zet of dat ze je hoofdstel in de regen laat rondslingeren omdat zo nou zo'n papiertje getekend heeft.
Ofwel heb je een goeie verzorgster, en dan heb je al die pietepeuterige regeltjes niet nodig, ofwel is het geen goeie, en dan doet ze gewoon niet wat er op papier staat. Je kan het op geen enkele manier afdwingen. Je kan haar moeilijk aanklagen wegens contractbreuk. Het enige wat je kan doen is haar de laan uit sturen als ze het te bont maakt, en dat kan je ook zonder contract. Dus ik zou er niet teveel tijd aan besteden als ik jou was.

Ik heb een ongeloofelijk goeie bijrijdster die heel fijn omgaat met mijn paard, zowel erop als ernaast. Ze komt al jaren en we zijn allebei heel tevreden. Maar wij hebben geen letter op papier staan.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 08:22

Rapperijder schreef:
Ik denk dat het opstellen van zo'n uitgebreid contract je niet vooruit helpt :n

Nee, maar het kan wel helpen voorkomen dat je jezelf, onbedoeld, achteruit helpt.
.....
Rapperijder schreef:
Ik heb een ongeloofelijk goeie bijrijdster die heel fijn omgaat met mijn paard, zowel erop als ernaast. Ze komt al jaren en we zijn allebei heel tevreden. Maar wij hebben geen letter op papier staan.

Dan heb je, tot nu toe, "ongeloofelijk" veel geluk. Maar zou dat anders geweest zijn met contract? Op jouw leeftijd dacht ik net zo, maar ik had mezelf veel ellende kunnen besparen door af en toe zaken wat beter op papier te zetten. Misbruik ligt overal op de loer, vooral daar waar je het het minst verwacht.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:16

Lageveld, wat ik wil zeggen is dat je wat er op dat papier staat toch niet kan afdwingen. Je kan toch geen rechtszaak starten tegen een bijrijdster die haar dag heeft overgeslagen, een maand niet betaalt of de poep niet geruimd heeft?

Het enige dat je kan doen als een bijrijder niet voldoet aan de afspraken, is die persoon waarschuwen. Als het dan nog niet verbetert, zal je een eind maken aan de samenwerking. Voor die 2 dingen heb je helemaal geen contract nodig.

Er zijn geen nadelen verbonden aan het opstellen van dat contract, maar eigenlijk ook geen voordelen. Dus het lijkt me geen nuttig gebruik van haar tijd als TS een heel boek gaat schrijven en dat door haar bijrijdster laat ondertekenen. In het slechtste geval schrik je er goede bijrijders mee af.

Oh ja, bedankt dat je me zo jong inschat ;-)

Brainless

Re: Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:32

@TS
Jij zoekt geen verzorgster, maar iemand die je paard least voor een bepaald aantal dagen per week.

Wat ik "raar" vind, is dat iemand moet betalen en dan nog niet alles mag doen met jouw paard op die dagen.
Ze mogen niemand meenemen en niemand anders erop laten rijden.

Ik snap die regels allemaal wel.... maar dan met zoveel regels en dan ook nog 100E per maand moeten betalen...
Als je een paard (bij bv een manege) huurt ben je zeker duurder uit, maar heb je geen (verzorg) verplichtingen en kun je gewoon afmelden als je niet kan. Als je een weekje geen zin hebt, dan hoef je niet te betalen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 15:15

Brainless: Waar baseer je dat op? Verwar je het misschien met de contracten die hier neergezet zijn? Ik heb namelijk nergens staan dat ze niemand mee mogen nemen. Natuurlijk mogen ze geen andere erop laten rijden. het is een 4-jarige onvoorspelbare knol. Ben ik wel verantwoordelijk voor als er iets gebeurd.
Haha, zou wat zijn dat ze jan en alleman erop gaan laten rijden.
En nogmaals, de verzorgster heeft geen verzorgverplichtingen. De verzorgster hoeft namelijk helemaal niks aan de verzorging te doen. Dat doe ikzelf.
Misschien is het beter als ik zeg dat ik een bijrijder zoek.
Ik ben niet op zoek naar iemand die afbelt als diegene een keer geen zin heeft. Ik zoek een serieus iemand waar ik van opaan kan.

Maar ik heb mijn contract compleet :)
Bedankt voor alle hulp :)

Astaloca

Re: Voorbeeld contract toekomstige verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 13:14

Ik zou hier eigenlijk ook een beetje van schrikken van dat hele contract en dat bedrag wat je moet betalen. Wat heeft er mee te maken dat jij moet bekappen e.d. ? Dat is toch jou ding? Jou paard :) Anders word het gewoon leasen.. en vraag je of de berijder dat wil betalen?