opisop_shop schreef:jeetje, dat vind ik nogal wat zwart-witte eisen en kostenplaatje zeg, zeker voor een trekpaard (no offence, heb ze zelf ook gereden), leuk dieren maar geen wedstrijdpaarden en meestal (!) om lekker recreatief mee buiten te rijden. Daarvoor vind ik het bedrag erg hoog en vraag ik me af of je hiervoor + het hele eisenpakket erbij, wel een verzorger zult vinden?
Naast dat, vind ik dit niet meer verzorgen maar leasen, maakt imo het contract ook net weer wat anders.
Waarom zijn trekpaarden geen wedstrijdpaarden? Ringsteken, ringrijden, PHC, ploegen, mennen, allemaal wedstrijden waar ze aan meedoen. Je hebt zelfs speciale dressuur wedstrijden voor trekpaarden. Beetje onzinnige opmerking. Daarbij wil niet iedereen wedstrijden rijden.
Ga maar een 3 keer per week een maand lang een paard huren om buiten te rijden. Ben je € 300,- tot € 600,- kwijt.
Of neem 3 keer per week een maand lang les op een manege á € 15,- per uurtje. Dat is € 180,- per maand en dan mag je achter elkaar aan hobbelen in een bak.
Ze mogen (bijna) alles met hem doen op de afgesproken dagen. Al zijn ze er de hele dag. Nee hoor, duur is het absoluut niet.
Daarbij, alleen rondom beslaan is al € 140,- (en de verzorgster zal ook buiten gaan rijden) dus wat is duur tegenwoordig? Hooi, biks, enting, hoefsmid, wormenkuur, vlas, etc.
Mijn vorige verzorgster betaalde het ook. Sterker nog, ik ken mensen die € 200,- per maand vragen. En het krijgen. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier is het doodnormaal.
En waarom een eisenpakket? Het zijn gewoon doodnormale dingen die ik kan verwachten van een verzorgster.
Maar nu weer ontopic, want een discussie over het bedrag slaat natuurlijk nergens op.