Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Geryon schreef:De oplossing is dus niet gevonden want hij kan niet op mijn naam. En de ouders van mijn vriendin (die 20 is) willen niet dat hij op haar naam komt. Nu staat ie dus nog steeds op de overleden eigenaar en niemand kan hem op zijn naam zetten omdat wij het paspoort etc. hebben.
Ik vroeg me af of wij nu het recht hebben om hem daar wel te halen (aangezien hij dat vast niet wilt) en weg te geven aan een goed tehuis (diegene zet hem dan op zijn naam), zonder dat wij hem dan 'stelen'.
Share schreef:Idd tendence.. maar dan zou ik toch voor 2. gaan eigenlijk. (mits het echt klopt dat vriendin het paard van erfgename, geschonken heeft gekregen)
Tendance schreef:Ik lees nog weer een tijdje mee en kan het op 2 manieren zien:
1.
Jullie hebben zelf al lang in de gaten, dat je het niet op de goede manier aanpakt, anders verantwoord je jezelf niet zo vaak.
Je doet dingen die niet kunnen en totaal niet volwassen zijn.
Het paard is niet van een van jullie. De stalhouder heeft hem geschonken gekregen van de oude eigenaar/van de erfgenamen.
Dan is het paard dus van hem en hebben jullie niets zo maar te doen zonder afspraken met hem te maken en daar is hij boos over, wat ik heel goed begrijp!
Tip: Ga alsjeblieft bij de stal weg en kom er niet weer. Kijk niet achterom en laat de situatie achter je, want jullie gaan hier niet uit komen.
Of koop het paard, ga er weg en kijk dan wat je ermee doet.
2.
Jullie hebben van de erfgenamen persoonlijk te horen gekregen, dat het paard van je vriendin is.
Tip: Ga nogmaals naar de erfgenamen en laat zwart op wit zetten, met handtekening, dat het paard nu van haar is, daarna leg je die brief voor aan de eigenaar en je neemt per direct het paard mee en vertrekt.
Zeg het maar?! Welke van de 2 situaties is het nu, want het verhaal neemt vreemde wendingen aan.
De ene keer moest ze bijna alles betalen, nu bijna niets, maar moet er alle stallen voor uitmesten.....
Geryon schreef:Wat een gezeik weer. Dit slaat echt nergens op. ..
, dus aub daar niet over oordelen. Ik heb zometeen mijn eigen paard en volgensmij staan mijn vorige twee pony's ook nog op mijn naam want wij blijven hun eventuele dierenartskosten (peesblessures, scans etc.) ook betalen.
). Ik oordeel overigens niet, ik vroeg me iets af. En ik kan maar weinig redenen bedenken waarom iemand dit niet wil, anders dan op financieel vlak, vandaar de suggestie. 
Tendance schreef:Met alleen een paspoort kun je niet zomaar een paard op je naam zetten. Dat kan alleen als je de stamboekpapieren hebt of een handtekening van de eigenaar, die in het paspoort staat.
stef schreef:Tendance schreef:Met alleen een paspoort kun je niet zomaar een paard op je naam zetten. Dat kan alleen als je de stamboekpapieren hebt of een handtekening van de eigenaar, die in het paspoort staat.
Hier wil ik even op inhaken. Dit is nl niet waar en zal heel erg stamboek gebonden zijn. Ik heb mijn pony's tot nu toe altijd zo overgeschreven, zonder bericht van de oude eigenaar of wat dan ook