Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tjoppie schreef:juridisch had je ook niet anders kunnen doen TS!
Hoewel het heel oneerlijk klinkt en natuurlijk is, is het gewoon helaas zo dat degene die in onderhoud voorziet de juridische eigenaar is van een paard. Met het weggeven heb jij alle rechten op enige inmenging van jouw kant op het leven van het paard weggegeven aan de stichting. Hoeveel mails en contracten er ook zijn, deze houden in de rechtbank geen stand. Verkocht is verkocht, en weggegeven is weggegeven. De stichting voorziet en betaald voor het onderhoud van het paard dus die zijn de juridische eigenaren en dus gemachtigd om het paard te verkopen wanneer hun dat zinvol achten, ongeacht wat je op papier hebt staan.
Laat dit een wijze les wezen voor een ieder welke dit topic leest. het is heel oneerlijk, en doet zeker afbreuk aan je rechtsgevoel, maar helaas zitten dingen soms juridisch anders in elkaar dan gevoelsmatig correct is.
Ik ben blij dat je het paard terug hebt, en ik wens je veel plezier met het beestje
Ben wel benieuwd welke vervolgstappen er genomen worden. xJori schreef:dandir schreef:het enige wat je kan doen, is hem zelf terugkopen, ben ik bang.
Heb ook al zeven jaar arthrosepaard lopen ; krijgt dezelfde aandacht als mijn huidig rijpaard ; overdag lekker buiten, 's avonds een goeie borstelbeurt en een warme stal....Hij kost mij evenveel in de maand als mijn gezonde paard (300 euro per stal); maar ik heb het ervoor over ; hij verdient het.....ik zou hem N-O-O-I-T wegschenken of wat dan ook.....sorry hoor, vind ik beetje naiëf....goeie ouwe dag, ja hoor.....
de enige die ervoor kan zorgen dat je dier ECHT een goeie ouwe dag heb ben jij en niemand anders....
Dat lijkt me dom... Zij plegen contractbreuk, dan ga je hem toch zeker niet van ze terugkopen?
en er zijn daarnaast ZAT stallen bij ons in de buurt die oude paarden een goed tehuis bieden, weliswaar tegen (lichte) onkostenvergoeding, maar het is onzin dat alleen jijzelf voor een goede oude dag kunt zorgen...
XFiemoX schreef:TS, Terug kopen MOET je dus absoluut niet doen!!
NU meteen ophalen, en als ze erover gaan beginnen van dat gaat zomaar niet.. Moet je je koppie gewoon van ze weg draaien en terug roepen van dat je er alle RECHTEN toe hebt, om je eigen paard daar vandaan te halen.
Echt meteen doen TS en geen seconde meer twijfelen, en hvn zal dit soort nieuws maar wat graag ook naar buiten willen brengen dus wellicht ook even contact opnemen met hvn...
Echt doen hoor TS...
Lieffiefi schreef:tjoppie schreef:juridisch had je ook niet anders kunnen doen TS!
Hoewel het heel oneerlijk klinkt en natuurlijk is, is het gewoon helaas zo dat degene die in onderhoud voorziet de juridische eigenaar is van een paard. Met het weggeven heb jij alle rechten op enige inmenging van jouw kant op het leven van het paard weggegeven aan de stichting. Hoeveel mails en contracten er ook zijn, deze houden in de rechtbank geen stand. Verkocht is verkocht, en weggegeven is weggegeven. De stichting voorziet en betaald voor het onderhoud van het paard dus die zijn de juridische eigenaren en dus gemachtigd om het paard te verkopen wanneer hun dat zinvol achten, ongeacht wat je op papier hebt staan.
Laat dit een wijze les wezen voor een ieder welke dit topic leest. het is heel oneerlijk, en doet zeker afbreuk aan je rechtsgevoel, maar helaas zitten dingen soms juridisch anders in elkaar dan gevoelsmatig correct is.
Ik ben blij dat je het paard terug hebt, en ik wens je veel plezier met het beestje
Dat is niet waar.
En als je behoefte hebt kan ik je de artikelen, sowieso uit het Wetboek van strafrecht opsturen.
Juridische gezien had TS enorm veel kunnen doen, dit heb ik haar ook via PB gemeld.
Daarnaast; ik voorzie mijn VZpaard ook regelmatig van onderhoud, dat maakt hem niet van mij.
En al helemaal niet als de eigendomspapieren bij de ''echte eigenaar'' in de kluis liggen.
Het ligt allemaal net ff wat genuanceerder.