Opgelicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:18

Wat erg!
ik vindt dit niet kunnen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:31

InBelgië, niet zo ver van mij vandaan ,is er ook enkele jaren zo'n stichting geweest. Google maar een keer op "Los Vaqueros" en je krijgt zo meer dan genoeg op je bord.

Zogenaamd om oude of onbruikbare paarden een lui pensioen te bezorgen, maar de paarden werden achter de rug doorverkocht als jonger, kerngezond, ideaal recreatiepaard... Of rechtstreeks naar de slacht gestuurd. Wilde de oude eigenaar komen bezoeken, dan stonden ze plots op een weide in de Ardennen. Of ze waren zogenaamd niet thuis.

Door talloze klachten, ook via de DB is er uiteindelijk een fiks dossier geropend bij de bevoegde rechtbank. Of er al een uitspraak is geweest kan ik niet zeggen, ik volg het niet meer op.

Ik kan de TS dan ook aanraden om eventueel de DB te contacteren en te gaan rondkijken op Google om uit te vinden of er niet meer gedupeerden zijn (oude eigenaars, mensen die er zogenaamde gezonde paarden hebben gekocht). Ze kan haar advertentie op marktplaats ook zodanig invullen dat andere gedupeerden haar OOK kunnen contacteren. Dat komt dan samen tot 1 dossier.
Hoe meer gelijkaardige klachten, hoe sterker zij als gedupeerde ook in haar schoenen staat mocht de stichting toch nog lastig gaan doen en juridische stappen tegen de TS overwegen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:13

Dit lees ik in de advertentie van de ts op marktplaats:

Tobias is weer thuis!!
Helaas heb ik er wel voor moeten betalen. Maar de gezondheid van mijn paard gaat mij voor alles!!
Laatst bijgewerkt door Cardy op 28-07-11 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:13

Wat fijn dat ze hem terug heeft!
Eigenlijk te gek dat ze geld heeft moeten betalen maar wel fijn dat hij terug is!

ToGrAm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 22:34

Beste allemaal,

ik heb vandaag de trailer aangekoppeld en Tobias opgehaald!
Ik wou dat ik een heldenverhaal kon vertellen, maar deze mensen hebben geen gevoel.
Misschien de vrouw nog een beetje, maar die man zeer zeker niet.

Uiteindelijk heb ik mijn Tobi teruggekocht. Te schandalig voor woorden natuurlijk, maar hij staat tevreden op stal met een berg hooi in een dikke laag stro! En daar draait het allemaal om toch? Een tevreden en gelukkig paard! /3
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-08-11 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Negatieve aanname verwijderd.

zodiacje

Re: Opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:40

wat goed dat je m weer hebt!
Gelukkig heb je jouw vriendje en een evetuele toekomstige koper mooi weten te redden!
Fijn voor je!

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:48

juridisch had je ook niet anders kunnen doen TS!

Hoewel het heel oneerlijk klinkt en natuurlijk is, is het gewoon helaas zo dat degene die in onderhoud voorziet de juridische eigenaar is van een paard. Met het weggeven heb jij alle rechten op enige inmenging van jouw kant op het leven van het paard weggegeven aan de stichting. Hoeveel mails en contracten er ook zijn, deze houden in de rechtbank geen stand. Verkocht is verkocht, en weggegeven is weggegeven. De stichting voorziet en betaald voor het onderhoud van het paard dus die zijn de juridische eigenaren en dus gemachtigd om het paard te verkopen wanneer hun dat zinvol achten, ongeacht wat je op papier hebt staan.

Laat dit een wijze les wezen voor een ieder welke dit topic leest. het is heel oneerlijk, en doet zeker afbreuk aan je rechtsgevoel, maar helaas zitten dingen soms juridisch anders in elkaar dan gevoelsmatig correct is.

Ik ben blij dat je het paard terug hebt, en ik wens je veel plezier met het beestje

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:12

ik ben blij dat je paard weer bij jou terug is. poeh heb er echt wel mee in me hoofd gezeten vandaag. wat een stelletje pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep lui zeg bah bah. ik hoop voor ze dat ze helemaal in de put raken met hun opgelicht zooitje

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:52

tjoppie schreef:

Hoewel het heel oneerlijk klinkt en natuurlijk is, is het gewoon helaas zo dat degene die in onderhoud voorziet de juridische eigenaar is van een paard. Met het weggeven heb jij alle rechten op enige inmenging van jouw kant op het leven van het paard weggegeven aan de stichting. Hoeveel mails en contracten er ook zijn, deze houden in de rechtbank geen stand. Verkocht is verkocht, en weggegeven is weggegeven. De stichting voorziet en betaald voor het onderhoud van het paard dus die zijn de juridische eigenaren en dus gemachtigd om het paard te verkopen wanneer hun dat zinvol achten, ongeacht wat je op papier hebt staan.

Laat dit een wijze les wezen voor een ieder welke dit topic leest. het is heel oneerlijk, en doet zeker afbreuk aan je rechtsgevoel, maar helaas zitten dingen soms juridisch anders in elkaar dan gevoelsmatig correct is.
Ik ben blij dat je het paard terug hebt, en ik wens je veel plezier met het beestje

Dat is niet waar.
En als je behoefte hebt kan ik je de artikelen, sowieso uit het Wetboek van strafrecht opsturen.

Juridische gezien had TS enorm veel kunnen doen, dit heb ik haar ook via PB gemeld.

Daarnaast; ik voorzie mijn VZpaard ook regelmatig van onderhoud, dat maakt hem niet van mij.
En al helemaal niet als de eigendomspapieren bij de ''echte eigenaar'' in de kluis liggen.

Het ligt allemaal net ff wat genuanceerder.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:59

In dit geval was het paard toch afgestaan? En niet in bruikleen gegeven.
Denk dat dat wel verschil uitmaakt.

Morhwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:09

Ik zag net de advertentie op marktplaats van de TS. Echt respect dat je er zoveel voor over hebt om je paard weer terug te krijgen! _/-\o_ Ben wel benieuwd welke vervolgstappen er genomen worden.

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:20

xJori schreef:
dandir schreef:
het enige wat je kan doen, is hem zelf terugkopen, ben ik bang.
Heb ook al zeven jaar arthrosepaard lopen ; krijgt dezelfde aandacht als mijn huidig rijpaard ; overdag lekker buiten, 's avonds een goeie borstelbeurt en een warme stal....Hij kost mij evenveel in de maand als mijn gezonde paard (300 euro per stal); maar ik heb het ervoor over ; hij verdient het.....ik zou hem N-O-O-I-T wegschenken of wat dan ook.....sorry hoor, vind ik beetje naiëf....goeie ouwe dag, ja hoor.....
de enige die ervoor kan zorgen dat je dier ECHT een goeie ouwe dag heb ben jij en niemand anders....

Dat lijkt me dom... Zij plegen contractbreuk, dan ga je hem toch zeker niet van ze terugkopen? :\
en er zijn daarnaast ZAT stallen bij ons in de buurt die oude paarden een goed tehuis bieden, weliswaar tegen (lichte) onkostenvergoeding, maar het is onzin dat alleen jijzelf voor een goede oude dag kunt zorgen...

Dat is zéker dom, maar wat nog dommer was er dat ts daar ingetrapt is ; als je'm echt terugwil....ik zou het wel weten....!

dandir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:22

XFiemoX schreef:
TS, Terug kopen MOET je dus absoluut niet doen!!

NU meteen ophalen, en als ze erover gaan beginnen van dat gaat zomaar niet.. Moet je je koppie gewoon van ze weg draaien en terug roepen van dat je er alle RECHTEN toe hebt, om je eigen paard daar vandaan te halen.
Echt meteen doen TS en geen seconde meer twijfelen, en hvn zal dit soort nieuws maar wat graag ook naar buiten willen brengen dus wellicht ook even contact opnemen met hvn...

Echt doen hoor TS...

En dan krijg je de rekening gepresenteerd ; van voeding en stal en dergelijke...

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 18:25

Lieffiefi schreef:
tjoppie schreef:

Dat is niet waar.
En als je behoefte hebt kan ik je de artikelen, sowieso uit het Wetboek van strafrecht opsturen.

Juridische gezien had TS enorm veel kunnen doen, dit heb ik haar ook via PB gemeld.

Daarnaast; ik voorzie mijn VZpaard ook regelmatig van onderhoud, dat maakt hem niet van mij.
En al helemaal niet als de eigendomspapieren bij de ''echte eigenaar'' in de kluis liggen.

Het ligt allemaal net ff wat genuanceerder.

Een paard heeft geen eigendomspapieren Een paspoort is GEEN eigendomsbewijs bij de rechter. Degene die kan aantonen dat deze voor het paard betaald in de onderhoud is voor de rechter de rechtmatige eigenaar. Anders dan dit is het absoluut niet.

ToGrAm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 08:03

Beste paardenliefhebber,

Ik heb zoveel gehad aan alle tips, trucs en hartverwarmende reacties, bedankt daarvoor!! Omdat ik meer dan 300 e-mails heb ontvangen kan ik niet iedereen persoonlijk beantwoorden, maar natuurlijk heb ik wel alles gelezen.

Ik start een onderzoek om te kijken of er manieren zijn waarbij wij elkaar als liefhebber kunnen wijzen, informeren en waarschuwen voor dit soort mensen en dit soort misdaden tegen paarden (en baasjes!!).

Juridisch ingrijpen kan erg kostbaar worden en is lang niet altijd even makkelijk. Wat wij bewijzen vinden, hoeft een ander (lees: rechter en/of politie) niet altijd bewijs te vinden. Dit weet ik omdat ik natuurlijk direct een advocaat heb ingeschakeld n.a.v. de ellende met Tobias. Ook de politie en de dierenbescherming heb ik gelijk op de hoogte gesteld van het hele verhaal. Ondanks dat ze allen mijn verhaal te triest voor woorden vinden en heel graag willen helpen, gaat hier altijd veel kostbare tijd overheen. Als ik Tobi niet meteen op donderdag was gaan halen, was hij een paar dagen later verkocht.

Ik kan iedereen het advies geven om te adverteren op marktplaats (die 9 euro is het meer dan waard!!) en natuurlijk gebruik te maken van bokt.nl. De meeste paardenliefhebbers hebben geen zak met geld om langdurige procedures te starten, dus mensen, laten wij elkaar via internet waarschuwen!!

Groetjes, ook van Tobi! /3

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:18

Fijn om te horen dat je je paard weer terug hebt. Zou idd proberen om ervoor te zorgen dat ze hun subsidies en vergunningen kwijtraken. Een stichting welke zo omgaat met een gift of geschenk moet zo snel mogelijk gestopt worden.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:24

Goed van je dat je actie hebt ondernomen en onderneemt tegen deze frauduleuze stichting!
Fijn dat je paard weer terug is..

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:33

Fijn dat je je paard weer terughebt.

Ik hoop wel dat je nu verder zelf de verantwoordelijkheid neemt voor je afgekeurde paard en niet nogmaals in zee gaat met "goede tehuisjes". Je hoort dit soort verhalen om de haverklap. En ja, jij bent in dit geval opgelicht door die andere partij, maar naar mijn mening had je zelf meer verantwoordelijkheid moeten nemen voor je paard en dat niet op een ander afschuiven.

Als je je paard een pensioen op de wei wilt geven zal je dit ook zelf moeten bekostigen.
Laatst bijgewerkt door Equimotion op 30-07-11 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:33

Ik had het op Marktplaats gelezen en ik schrok er wel ontzettend van! Gelukkig heb je hem nu terug :)

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 10:44

Gelukkig heb je hem terug, TS!

Alleen kan ik de advertentie nergens vinden? Zowel die van ts als van de krack c niet meer?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:25

Aangezien dit topic inmiddels steeds meer de kant op gaat van juridische mogelijkheden, verplaats ik het van VVDD naar TAO.

VVDD > TAO

Moderatoropmerking:
Er zijn inmiddels een hoop berichten verwijderd. Berichten waarin gemeld wordt wat men allemaal kan/moet/en gaat doen om betrokken stichting in een kwaad daglicht te stellen zijn niet toegestaan en dus verwijderd. Verder zijn waarschuwingstopics niet toegestaan, als je kritiek hebt op een bedrijf mag je uiteraard je mening geven maar zorg ervoor dat dit geen ongefundeerde kritiek, van horen zeggen berichten en roddels zijn, die berichten worden ook verwijderd. Verder is iedereen hier welkom te reageren, dus ook de stichting in kwestie is van harte welkom meer licht in de zaak te brengen en hier ook te reageren.
Het paard is inmiddels weer terug bij de TS dus is in dit topic alles inmiddels wel gezegd, bedenk je dan ook als je nog wil reageren of je werkelijk nog iets nuttigs toe kan voegen aan dit topic.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 09-08-11 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mod opmerking toegevoegd.