Beaukie schreef:Ja klopt, het is haar eigen idee. Tja, is het nodig? Ik weet het niet. Onze zoon kan natuurlijk minder dan zijn pony (daarom is het ook een leerpony). Hij rijdt zijn pony 4 tot 5 keer per week, waarvan 1 à 2 keer les. Haar aanbod was om 1x per week de pony bij te rijden. Tuurlijk zijn er genoeg mensen die onze pony gratis zouden willen rijden, maar het risico dat iemand een hoop verprutst vind ik nogal groot. Heb al vaak genoeg nare verhalen hierover gehoord. Daarom is dit eigenlijk een goeie oplossing: we kennen haar, hebben vertrouwen in wat ze doet; zij geeft onze zoon les en rijdt zijn pony - volgens diezelfde principes - dan 1x per week. Win-win voor beide partijen, toch? Maar dan zonder te betalen, zeggen jullie? Ik wil het graag netjes met haar regelen, zonder dat het lijkt alsof ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. N.B. heb het met haar nog verder nergens over gehad, dus weet geeneens of ze er überhaupt een vergoeding voor zou willen hebben.
Als ze aanbiedt het paard 'bij te rijden' (in die bewoording) zal ze waarschijnlijk geen vergoeding vragen en het gewoon voor de lol doen. waarschijnlijk zou ze het anders het paard 'trainen' noemen. Voor het paard is het niet echt nodig, lijkt me... die knopjes verleren ze niet. Bovendien kan ze er altijd tijdens het lessen even op kruipen om voor te doen.
@TS; als je zo een zakcentje kunt verdienen; waarom niet? Ik kan me wel voorstellen dat iemand een paard weer door wil laten rijden door een bekende en daar best wat aan uit wil geven. En volgens mij zegt klassering niet zoveel over je trainingscapaciteiten. Rijden is iets heel anders dan trainen. Als de eigenaar vind dat jouw (bijrijd) paarden zo lopen als ze haar paard hebben wil lijkt het me een goed idee.
. N.B. heb het met haar nog verder nergens over gehad, dus weet geeneens of ze er überhaupt een vergoeding voor zou willen hebben.
. Zij vraagt jou immers om te helpen. Ze kent je niveau dus het gaat haar waarschijnlijk niet erom om het paard "op niveau" te krijgen maar puur iemand erop te hebben die er "feeling" mee heeft.