Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yeye schreef:Wow dan moet ik dringend opslag gaan vragenIk vraag 100 euro per maand. Daar zit hooi en korrel bij in. Paard komt bij mijn andere 2 paarden te staan. Krijgt in de ochtend hooi en korrel en in de avond nogmaals hooi en korrel. Standaard maisolie in het voer als je dat wilt en als je een tijd minder tijd heb ben ik bereid om je paard of en toe te longeren, rijden,... Ze staan op een weide met paddock (24/7 buiten dus) en mogen 2-3 keer per week de hele dag op het gras
Als je paard vuil is vlieg ik er even met een borsteltje over en de hoefjes worden ook onderhouden. Als ze flink zijn krijgen ze (in overleg met eigenaar) ook wat snoepjes. Als er veel vliegen zitten spuit ik alle paarden met een vliegenspray in. Het enige dat ik vraag is of je af en toe ook eens een vliegenspray mee brengt. Er staan letters op het voorste stuk weide zodat je daar ongestoord kan rijden. Ook wordt elke dag 2 keer de mest van de paddock en weide af gehaald.
Stalletje ligt een stukje van de boerderij af dus we onderhouden het echt allemaal zelf enz, boer doet er weinig aan
. Daarintegen zou het niet eerlijk zijn als jij de helft van het hooi moet gaan betalen terwijl je dat niet verbruikt; dáár zou ik dan wel eens over gaan praten........dat de huur van de box omhoog gaat is logisch; twee paardjes maken nu eenmaal meer 'troep' dan één grote omdat ze meer zullen rondlopen en en de stal meer overhoop gooien.
Hengst is linea recta teruggegaan naar de boer, dat begrijpen jullie.. Maar wéér dat gezanik over dat hengsten moeilijk zijn enz. Boer stond te vertellen dat je een hengst eigenlijk gewoon op stal moet houden en andere pensionmensen stonden te vertellen over dat de merries eerst nooit uitgebroken waren enz. T voelt allemaal als een ontmoedigingsbeleid, t is gewoon niet leuk. Na terugbrengen van de Shet onwijs gehuild van pure frustratie (natuurlijk allemaal een tikkie erger door arme Biscuit die onder de plekken zit), en zo moet het gewoon niet zijn. Dit gaat een eeuwige strijd worden, geen zin in.
klinkt als een etter van een shet
had ik er ook al lang bij weggehaald.
Vlak bij t hek kwam een van de meiden ons tegemoet op de Fries, nou, toen was die etter helemaal niet meer te houden.. Heb m losgelaten (kon toch nergens heen) toen we eenmaal voorbij de Fries waren en we hebben hem richting hek gedreven, was geen houden aan. Gewoon serieus gevaarlijk. Das nou een hengst die je ook echt niet met andere paarden kan houden, pfft. Arme Bis werd volgens de andere mensen gewoon in zn vel gebeten en vasthouden he, dat beest! Bis stond zich alleen maar te verdedigen. Mensen hadden me gebeld en uiteindelijk hebben ze de Shet vastgezet in de uitloop, deurtje open en Bis vloog eruit, gelijk naar het verste hek, stond ie nog toen wij aankwamen. Kreeg m niet eens meer fatsoenlijk richting stal dus uiteindelijk in de bak zn wonden maar verzorgd, hij was helemaal van de rel, mn hart brak. Shet intussen omhoog komen en proberen over de hekken van de uitloop te komen
Bloedlink dat beest, echt.
Fokker is ook heel enthousiast over hoe hij uitgroeit dus heb daar vertrouwen in. Bedoeling is iig om er tzt een merrie (of meer als de financien t toelaten
) bij te kopen
amyz schreef:Die shet, seriously, als ie groter was geweest had ie al 10x bij de slacht gestaan.. Moesten 10 minuutjes lopen vanaf de boerderij, constant steigeren, en echt recht overeind hoor!Vlak bij t hek kwam een van de meiden ons tegemoet op de Fries, nou, toen was die etter helemaal niet meer te houden.. Heb m losgelaten (kon toch nergens heen) toen we eenmaal voorbij de Fries waren en we hebben hem richting hek gedreven, was geen houden aan. Gewoon serieus gevaarlijk. Das nou een hengst die je ook echt niet met andere paarden kan houden, pfft. Arme Bis werd volgens de andere mensen gewoon in zn vel gebeten en vasthouden he, dat beest! Bis stond zich alleen maar te verdedigen. Mensen hadden me gebeld en uiteindelijk hebben ze de Shet vastgezet in de uitloop, deurtje open en Bis vloog eruit, gelijk naar het verste hek, stond ie nog toen wij aankwamen. Kreeg m niet eens meer fatsoenlijk richting stal dus uiteindelijk in de bak zn wonden maar verzorgd, hij was helemaal van de rel, mn hart brak. Shet intussen omhoog komen en proberen over de hekken van de uitloop te komen
Bloedlink dat beest, echt.
sonjim; ja, heb plannen met hem voor de dekdienst. Volgend jaar druk showseizoen op t programmaFokker is ook heel enthousiast over hoe hij uitgroeit dus heb daar vertrouwen in. Bedoeling is iig om er tzt een merrie (of meer als de financien t toelaten
) bij te kopen
Levensgevaarlijk ding bij de grote paarden. Bijten en niet meer loslaten waardoor er hele lappen vel losgetrokken worden
Hij kan wel bij andere shetlandhengsten. Nu hij gecastreerd is hoop ik dat dit toch oplost maar ik weet dus uit ervaring dat zo een klein ding inderdaad blijft doorgaan en dit niet stopt! Goed dat je hem daar weg hebt gedaan