Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
GamblersCup schreef:Ja hoor, ik keur dat goed. Al is het voor de wet niet legaal, het werkt wel en sneller dan de legale manier. Als stalhouder heb je vaak geen andere keus als je geen zin hebt in (jaren?)lang getouwtrek met de kans dat je alsnog niets krijgt of dat je er zelf ook nog eens kosten aan krijgt. Geld betalen = direct paard terug, prima toch?
Dat kun je niet vergelijken met je overval-voorbeeld.
knollentuin schreef:van mij mag t ooklang leve de nederlandse wet!
de brutale slimmerik heeft de halve wereld en de eerlijke mens moet maar afwachten of t goed komt...ooit wel eens iets juridisch moeten regelen focussed? en? wat heeft t je gekost? en wat heeft t je opgeleverd?
Maar dat het nog steeds niet mag.
voornamelijk omdat ik contant betaal en nog wel eens vergeet te pinnen, betaal een maand vooruit, maar heb eigenlijk nooit problemen omdat ze weten dat ik altijd betaal. Focussed schreef:Ik zeg alleen (ivm dat Daks paarden als levend onderpand gebruikt) dat dat niet mag, omdat zij dan voor de wet fout zit. Dus als tip. En dat ik het ook begrijp dat dit soort dingen gedaan wordenMaar dat het nog steeds niet mag.En dan komen er 10 posts met dat iemand het wel goed vind, prima dat is een mening. Maar dat weerlegt de feiten niet
robeer schreef:Focussed schreef:
Ik zeg alleen (ivm dat Daks paarden als levend onderpand gebruikt) dat dat niet mag, omdat zij dan voor de wet fout zit. Dus als tip. En dat ik het ook begrijp dat dit soort dingen gedaan wordenMaar dat het nog steeds niet mag.En dan komen er 10 posts met dat iemand het wel goed vind, prima dat is een mening. Maar dat weerlegt de feiten niet
Wel eens van retentierecht gehoord? Dit mag dus wel net zoals bijvoorbeeld een garaghouder een auto achter mag houden als de eigenaar de rekening voor een uitgevoerde reparatie niet voldoet.
tiwi1969 schreef:Beslagleggen kan wel, maar dan moet de schuldenaar eerst veroordeeld zijn tot betalen door de rechter. Met dat vonnis kan de deurwaarder beslagleggen als er nog niet betaald wordt. Het paard kan dan door de deurwaarder geveild worden.
en dat weet de staleigenaar ook
Hilli schreef:Misschien kun je ze bellen en aangeven dat ze dan overmorgen meteen het stalgeld meebrengen? En dat het voor augustus uiterlijk bijv. 5 augustus door jou ontvangen moet zijn?
__PSM__ schreef:Ik zou ook op mijn strepen staan...
Maar ik moet eerlijk zeggen, mijn pa is 1,5 jaar geleden overleden en die betaalde de boel altijd, nu betaald mijn moeder het paard, alleen het is gewoon niet ons systeem en keer op keer vergeten wij het ook altijd.... Standaard de tweede week komen we er achter.... Nu ben ik ook nog het huis uit... We betalen wel altijden dat weet de staleigenaar ook