Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Myrna_Kyra schreef:xxMaxx schreef:Gewoon niet doen zijn we er zeker van dat de 3 paarden later niet naar de slager gaan!!! Zou toch allemaal kunnen gebeuren: eigenaar kan hem niet houden --> verkopen --> niemand wil hem --> eigenaar kan het niet veroorloven het paard alleen maar buiten te laten staan en is voor het paard ook niks --> hij wordt gekocht en terug gebracht, hij is helemaal verpest --> SLAGER!!!!
nou dat is wel een beetje heel erg doordacht zeg!
Myrna_Kyra schreef:xxMaxx schreef:Gewoon niet doen zijn we er zeker van dat de 3 paarden later niet naar de slager gaan!!! Zou toch allemaal kunnen gebeuren: eigenaar kan hem niet houden --> verkopen --> niemand wil hem --> eigenaar kan het niet veroorloven het paard alleen maar buiten te laten staan en is voor het paard ook niks --> hij wordt gekocht en terug gebracht, hij is helemaal verpest --> SLAGER!!!!
nou dat is wel een beetje heel erg doordacht zeg!
knuffeldier schreef:ik word altijd treurig van dit soort topics. Uiteraard gun ik je vriendin een leuk zakcentje, maar niet op deze manier.
Wanneer leren mensen nu eens een keer hun eigen grenzen kennen, dit is natuurlijk vragen om ongelukken. Het zou erg jammer zijn als de paarden straks verpest zijn maar nog erger als je vriendin straks ernstig(blijvend) letsel oploopt.
Mischien een idee om het haar uit haar hoofd te praten? Weet jij ook waarom deze mensen het aan haar gevraagd hebben?
riagr schreef:Ik zit hier héél hard te hopen dat dit een fantasie en onzin topic is........ Hoop maar dat 2 pubermeiden hebben zitten fantaseren over hoe het zou zijn om dit in de vakantie te doen en via deze weg hun fantasie een beetje vormgeven.......
Het mag duidelijk zijn dat een 15 jarige ( of hoeveel jarige dan ook) niet in staat is om in haar / zijn eentje een paard in te rijden..
Als jouw vriendin dénkt een paard in te kunnen rijden, is dit in ieder geval kennis die ze in huis moet hebben...

zo bedoel ik het in ieder geval niet! )

TheHorseInn schreef:Vind hier eigenlijk een beetje overdreven gereageerd worden..
Ik ben 13.
zit al de hele leven in de paarden en rijd al wedstrijden sinds 4 (onderlinge) en officieel sinds 6!
ik heb al een heleboel pony's ingereden en wedstrijdklaar gemaakt en krijg nog steeds regelmatig wat aangeboden (wat ik nu helaas moet afwijzen...)
oke,ik doe het dan ook met begeleiding van mijn moeder en we voelen elkaar dan ook perfect aan maar vorige zomer had ik mijn 1e paard al zadelmak gemaakt!
en ik ben een dik stuk verder en veel meer ervaring dan de normale 13-jarige meisjes in de pony's/paardenwereld ( hoop dat dit niet arrogant overkomtzo bedoel ik het in ieder geval niet! )
Dit meisje moet toch ergens beginnen?
Maar,ik zou er toch echt een begeleiding bij pakken!
en ik denk niet dat het heel veel zin heeft in dit topic want een vriendin van de ts doet het en niet de ts zelf
of ze laat dit topic zien aan haar vriendin
TheHorseInn schreef:het geld VRAGEN! vind ik idd heel overdreven.
Als je prof bent,dan kun je geld vragen! en al helemaal geen groot bedrag
een 10/20 erbij,oke.
maar 150,450!!!
en dan alleen de stallingkosten erbij
TheHorseInn schreef:Ik ben 13.
en ik ben een dik stuk verder en veel meer ervaring dan de normale 13-jarige meisjes in de pony's/paardenwereld ( hoop dat dit niet arrogant overkomtzo bedoel ik het in ieder geval niet! )
xxMaxx schreef:Gewoon niet doen zijn we er zeker van dat de 3 paarden later niet naar de slager gaan!!! Zou toch allemaal kunnen gebeuren: eigenaar kan hem niet houden --> verkopen --> niemand wil hem --> eigenaar kan het niet veroorloven het paard alleen maar buiten te laten staan en is voor het paard ook niks --> hij wordt gekocht en terug gebracht, hij is helemaal verpest --> SLAGER!!!!
[/quote]TheHorseInn schreef:Vind hier eigenlijk een beetje overdreven gereageerd worden..
Ik ben 13.
zit al de hele leven in de paarden en rijd al wedstrijden sinds 4 (onderlinge) en officieel sinds 6!
ik heb al een heleboel pony's ingereden en wedstrijdklaar gemaakt en krijg nog steeds regelmatig wat aangeboden (wat ik nu helaas moet afwijzen...)
oke,ik doe het dan ook met begeleiding van mijn moeder en we voelen elkaar dan ook perfect aan maar vorige zomer had ik mijn 1e paard al zadelmak gemaakt!
Dit meisje moet toch ergens beginnen?
Maar,ik zou er toch echt een begeleiding bij pakken!
en ik denk niet dat het heel veel zin heeft in dit topic want een vriendin van de ts doet het en niet de ts zelf
of ze laat dit topic zien aan haar vriendin
Myrna_Kyra schreef:Ja maarja het zou maar is gebeuren :p en het is ook vast wel de reden waarom meerdere paarden naar de slacht gaan, dus zo doordacht vind ik het niet! Gewoon onhandelbaar dus niks mee te beginnen (wat helaas mensen snel denken, erg jammer!!) dan gaatie de handel in, niemand wil hem. Hoppa dan wordt het 100 frikadelletjes
xxMaxx schreef:Er zit gewoon zo een/ groot risico aan dit wat je vriendinnetje wilt gaan doen, maar heeft ze wel gedacht aan de gevolgen als het fout gaat? die kan zij niet overzien!
Myrna_Kyra schreef:xxMaxx schreef:Er zit gewoon zo een/ groot risico aan dit wat je vriendinnetje wilt gaan doen, maar heeft ze wel gedacht aan de gevolgen als het fout gaat? die kan zij niet overzien!
Hoezo zou ze dat niet kunnen overzien? omdat ze 15 is?
dat hoeft niks te betekenen!
maargoed, het is duidelijk dat iedereen het hier geen slim idee vinden,
prima maar ze is vastberaden om dit te doen,
ze weet wat ze moet doen!
ze doet blijkbaar bij een boer allerlei paarden inrijden,
dit wist niet ik, dus ze weet wel wat ze doet, en hoe het moet!
het risico blijft natuurlijk wel altijd, maar ik vindt het nu wel duidelijker
maar niemand geeft antwoord op mijn vraag, iedereen zegt dat het geen slim idee is,
na meer dan 60 van zulke reactie's weten wij dat ook wel xD
mijn vraag is hoeveel jullie ervoor zouden vragen, niet of iedereen het een slim idee vindt

easygoing schreef:Je vraag is al door meerdere mensen beantwoord, ik zeg dat ze er helemaal niets voor kan vragen buiten het onderhoud maar aangezien het om een weiland gaat waar ze 24/7 op gaan denk ik niet dat dat de 75 pleuries zal overschrijden.
Maar geef jij dan ook eens antwoord op mijn vraag en die was of haar ouders hier achter staan?
Ook zou ik graag willen weten hoeveel ervaring ze heeft en hoe ze daaraan gekomen is?
En wie gaat haar helpen en wat gaat ze doen op de dagen dat ze geen hulp heeft?