hoeveel geld vragen voor paard zadelmak maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Re: hoeveel geld vragen voor paard zadelmak maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:20

ik word altijd treurig van dit soort topics. Uiteraard gun ik je vriendin een leuk zakcentje, maar niet op deze manier.
Wanneer leren mensen nu eens een keer hun eigen grenzen kennen, dit is natuurlijk vragen om ongelukken. Het zou erg jammer zijn als de paarden straks verpest zijn maar nog erger als je vriendin straks ernstig(blijvend) letsel oploopt.
Mischien een idee om het haar uit haar hoofd te praten? Weet jij ook waarom deze mensen het aan haar gevraagd hebben?

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:03

Myrna_Kyra schreef:
xxMaxx schreef:
Gewoon niet doen zijn we er zeker van dat de 3 paarden later niet naar de slager gaan!!! Zou toch allemaal kunnen gebeuren: eigenaar kan hem niet houden --> verkopen --> niemand wil hem --> eigenaar kan het niet veroorloven het paard alleen maar buiten te laten staan en is voor het paard ook niks --> hij wordt gekocht en terug gebracht, hij is helemaal verpest --> SLAGER!!!!

nou dat is wel een beetje heel erg doordacht zeg! :P

Het feest gaat nog gewoon door? En zijn jullie er al uit wat dat moet gaan kosten? Daar ging het per slot van rekening toch om?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:24

Myrna_Kyra schreef:
xxMaxx schreef:
Gewoon niet doen zijn we er zeker van dat de 3 paarden later niet naar de slager gaan!!! Zou toch allemaal kunnen gebeuren: eigenaar kan hem niet houden --> verkopen --> niemand wil hem --> eigenaar kan het niet veroorloven het paard alleen maar buiten te laten staan en is voor het paard ook niks --> hij wordt gekocht en terug gebracht, hij is helemaal verpest --> SLAGER!!!!

nou dat is wel een beetje heel erg doordacht zeg! :P

Ja maarja het zou maar is gebeuren :p en het is ook vast wel de reden waarom meerdere paarden naar de slacht gaan, dus zo doordacht vind ik het niet! Gewoon onhandelbaar dus niks mee te beginnen (wat helaas mensen snel denken, erg jammer!!) dan gaatie de handel in, niemand wil hem. Hoppa dan wordt het 100 frikadelletjes

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:27

knuffeldier schreef:
ik word altijd treurig van dit soort topics. Uiteraard gun ik je vriendin een leuk zakcentje, maar niet op deze manier.
Wanneer leren mensen nu eens een keer hun eigen grenzen kennen, dit is natuurlijk vragen om ongelukken. Het zou erg jammer zijn als de paarden straks verpest zijn maar nog erger als je vriendin straks ernstig(blijvend) letsel oploopt.
Mischien een idee om het haar uit haar hoofd te praten? Weet jij ook waarom deze mensen het aan haar gevraagd hebben?

Dat is het misschien een rotte manier, maar het is wel gewoon de werkelijkheid. Dit is gewoon beláchelijk. Wat zij wil doen, is een beroep, iets waar mensen voor hebben geleerd en gewerkt en zij denkt het zo te doen? En dan ook niet nog is 1 maar 3. Er wordt allemaal veel te makkelijk gedacht, echt belachelijk

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:50

Ik zit hier héél hard te hopen dat dit een fantasie en onzin topic is........ Hoop maar dat 2 pubermeiden hebben zitten fantaseren over hoe het zou zijn om dit in de vakantie te doen en via deze weg hun fantasie een beetje vormgeven.......
Het mag duidelijk zijn dat een 15 jarige ( of hoeveel jarige dan ook) niet in staat is om in haar / zijn eentje een paard in te rijden..
Als jouw vriendin dénkt een paard in te kunnen rijden, is dit in ieder geval kennis die ze in huis moet hebben...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:00

riagr schreef:
Ik zit hier héél hard te hopen dat dit een fantasie en onzin topic is........ Hoop maar dat 2 pubermeiden hebben zitten fantaseren over hoe het zou zijn om dit in de vakantie te doen en via deze weg hun fantasie een beetje vormgeven.......
Het mag duidelijk zijn dat een 15 jarige ( of hoeveel jarige dan ook) niet in staat is om in haar / zijn eentje een paard in te rijden..
Als jouw vriendin dénkt een paard in te kunnen rijden, is dit in ieder geval kennis die ze in huis moet hebben...

I hope so too!!!!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:18

Vind hier eigenlijk een beetje overdreven gereageerd worden.. :o

Ik ben 13.
zit al de hele leven in de paarden en rijd al wedstrijden sinds 4 (onderlinge) en officieel sinds 6!
ik heb al een heleboel pony's ingereden en wedstrijdklaar gemaakt en krijg nog steeds regelmatig wat aangeboden (wat ik nu helaas moet afwijzen...)
oke,ik doe het dan ook met begeleiding van mijn moeder en we voelen elkaar dan ook perfect aan maar vorige zomer had ik mijn 1e paard al zadelmak gemaakt!
en ik ben een dik stuk verder en veel meer ervaring dan de normale 13-jarige meisjes in de pony's/paardenwereld ( hoop dat dit niet arrogant overkomt :+ zo bedoel ik het in ieder geval niet! )

Dit meisje moet toch ergens beginnen?
Maar,ik zou er toch echt een begeleiding bij pakken! :j
en ik denk niet dat het heel veel zin heeft in dit topic want een vriendin van de ts doet het en niet de ts zelf ;)
of ze laat dit topic zien aan haar vriendin :=

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:25

TheHorseInn schreef:

Ik ben 13.
zit al de hele leven in de paarden en rijd al wedstrijden sinds 4 (onderlinge) en officieel sinds 6!
ik heb al een heleboel pony's ingereden en wedstrijdklaar gemaakt en krijg nog steeds regelmatig wat aangeboden (wat ik nu helaas moet afwijzen...)
oke,ik doe het dan ook met begeleiding van mijn moeder en we voelen elkaar dan ook perfect aan maar vorige zomer had ik mijn 1e paard al zadelmak gemaakt!
en ik ben een dik stuk verder en veel meer ervaring dan de normale 13-jarige meisjes in de pony's/paardenwereld ( hoop dat dit niet arrogant overkomt :+ zo bedoel ik het in ieder geval niet! )

en ik denk niet dat het heel veel zin heeft in dit topic want een vriendin van de ts doet het en niet de ts zelf ;)

Dit is niet overdreven nee, dit is niet aan haar en tevens ook niet aan jou om paarden zadelmak te maken. Er zijn speciaal mensen, de profs, die hiervoor hebben gewerkt dit als beroep te doen en zij wilt dit even tussendoor doen. Kom nou zeg ze heeft er volgensmij niet eens goed over nagedacht want ze wil er ook nog aan gaan verdienen 8)7

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:27

het geld VRAGEN! vind ik idd heel overdreven.
Als je prof bent,dan kun je geld vragen! en al helemaal geen groot bedrag
een 10/20 erbij,oke.
maar 150,450!!!
en dan alleen de stallingkosten erbij

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:30

TheHorseInn schreef:
het geld VRAGEN! vind ik idd heel overdreven.
Als je prof bent,dan kun je geld vragen! en al helemaal geen groot bedrag
een 10/20 erbij,oke.
maar 150,450!!!
en dan alleen de stallingkosten erbij

Ik vraag me ook echt af wat die eigenaar van die paarden denkt die ze bij haar wilt afzetten..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:55

TheHorseInn schreef:
Ik ben 13.

En daar zit het verschil, jij hebt al jaren ervaring met wedstrijdtraining en uitbrengen op niveau, dan weet je hoe een paard hoort te lopen en als je Z sgw en Z springen bent krijgen ze je ook niet zomaar uit het zadel. Bovendien heb jij begeleiding van een ervaren persoon (ik neem aan dat je moeder ruime ervaring heeft anders zou jij vast ook niet zo jong zo ver zijn).

Het enige wat TS kan melden is dat ze haar eigen shet heeft ingereden, er is verder niets te vermelden; geen jaren rijervaring, geen wedstrijdervaring, geen ervaren begeleiding enz.
Het is zelfs de vraag of dit meisje beter kan rijden dan de gemiddelde manegeruiter (niets tegen manegeruiters maar die rijden niet voor niets op een manege).
Bovendien kun je op die leeftijd de gevolgen niet inzien, jij hebt een ouder en ervaren iemand achter je, vriendin van TS wss niet.

knijntje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 06:35

ik vind het nogal onverantwoord van de eigenaars van de pony..

mocht er iets gebeuren zijn ze dan wel verzekerd?? het meisje die het doet niet..

plus ik zou bang zijn dat het niet goed gebeuerd

mijn eige paard is verkeerd ingereden en ik ben nu al een jaar bezig om dat weer goed te krijgen maar dat valt niet mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 06:51

Hier een 38 jarige die dat ook deed vanaf haar 14e.
Fokker in de omgeving vond het wel handig zo'n jonkie die weinig woog, en hij was er zelf wat te oid voor.
Maar hij was er wel altijd bij en hield ze de eerste keer aan de longeerlijn.

Dat ging zo.. Eerste keer hoofdstel , zadel longeerliin en ik erop. Als dat goed ging de keer erna, alfa merrie ernaast, halster over het hoofdstel, hij op de alfa en halstertouw in het hand en naar buiten. Binnen de kortste keren waren ze zadelmak en kon je ermee op buitenrit.
Heb er maar 1 gehad waar ik wat vaker aande longe op moest.

En daar begon ik mee toen ik nog manegeruiter was.

Ik moet er niet meer aan denken om het zo te doen, maar al dat belerende gedoe hier. Alsof we zelf allemaal zo heilig waren vroeger.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 07:23

Ik vind het niet verstandig als ze dit alleen gaat doen zonder begeleiding. Daarnaast, als ze dit toch doorzet, zou ik alleen de daadwerkelijke stalkosten vragen. Als je zegt dat ze dag en nacht op de wei staan en alleen hooi krijgen vind ik 75 euro per paard echt meer dan genoeg.

iedereen die echt zou willen beginnen met dit vak moet natuurlijk ergens beginnen, maar ik zeg het nogmaals, dan wel met begeleiding!!

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:57

Ja maarja het zou maar is gebeuren :p en het is ook vast wel de reden waarom meerdere paarden naar de slacht gaan, dus zo doordacht vind ik het niet! Gewoon onhandelbaar dus niks mee te beginnen (wat helaas mensen snel denken, erg jammer!!) dan gaatie de handel in, niemand wil hem. Hoppa dan wordt het 100 frikadelletjes[/quote]

wie zegt dat het mis zal gaan, dat ze 15 is,
betekend niet dat ze niet kan rijden of iets

je hebt wel gelijk dat het gevaarlijk KAN zijn en dat het een groot risico is,
maar dat moet ze zelf weten, ik vraag alleen hoeveel jullie ervoor zouden vragen,
dat ze de paarden naar de slacht moeten brengen, omdat ze het niet kan
vraag ik helemaal niks over!

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:59

xxMaxx schreef:

nou dat is wel een beetje heel erg doordacht zeg! :P[/quote]

Het feest gaat nog gewoon door? En zijn jullie er al uit wat dat moet gaan kosten? Daar ging het per slot van rekening toch om?[/quote]

Het gaat nog wel door, maar de kosten weet ze nog niet,
ze gaat eerst kijken hoeveel de stallingskosten zijn,
en dan kijken of ze er nog iets bij wilt doen,
omdat zij het gewoon leuk vind om te doen,
en er niet echt persé geld voor wil vragen

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:03

TheHorseInn schreef:

Ik ben 13.

jaa ze krijgt gewoon hulp, kijk misschien niet elke keer, maar als ze er bv voor de 1e keer zadel ofz bijvoorbeeld op wil leggen,
dan krijgt ze zoiezo hulp en zo nog veel vaker enz.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:08

Myrna_Kyra schreef:
Ja maarja het zou maar is gebeuren :p en het is ook vast wel de reden waarom meerdere paarden naar de slacht gaan, dus zo doordacht vind ik het niet! Gewoon onhandelbaar dus niks mee te beginnen (wat helaas mensen snel denken, erg jammer!!) dan gaatie de handel in, niemand wil hem. Hoppa dan wordt het 100 frikadelletjes

wie zegt dat het mis zal gaan, dat ze 15 is,
betekend niet dat ze niet kan rijden of iets

je hebt wel gelijk dat het gevaarlijk KAN zijn en dat het een groot risico is,
maar dat moet ze zelf weten, ik vraag alleen hoeveel jullie ervoor zouden vragen,
dat ze de paarden naar de slacht moeten brengen, omdat ze het niet kan
vraag ik helemaal niks over![/quote]

Ja dat zal dan wel zo zijn maar mensen gaan bedenken dat dit niet zo slim is.
Het gevolg van dit handelen kan negatief maar ook positief natuurlijk en daar gaat het om
Het kan mis gaan en daar gaat het om!!!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:10

Er zit gewoon zo een groot risico aan dit wat je vriendinnetje wilt gaan doen, maar heeft ze wel gedacht aan de gevolgen als het fout gaat? die kan zij niet overzien!

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:20

xxMaxx schreef:
Er zit gewoon zo een/ groot risico aan dit wat je vriendinnetje wilt gaan doen, maar heeft ze wel gedacht aan de gevolgen als het fout gaat? die kan zij niet overzien!

Hoezo zou ze dat niet kunnen overzien? omdat ze 15 is?
dat hoeft niks te betekenen!

maargoed, het is duidelijk dat iedereen het hier geen slim idee vinden,
prima maar ze is vastberaden om dit te doen,
ze weet wat ze moet doen!
ze doet blijkbaar bij een boer allerlei paarden inrijden,
dit wist niet ik, dus ze weet wel wat ze doet, en hoe het moet!
het risico blijft natuurlijk wel altijd, maar ik vindt het nu wel duidelijker

maar niemand geeft antwoord op mijn vraag, iedereen zegt dat het geen slim idee is,
na meer dan 60 van zulke reactie's weten wij dat ook wel xD
mijn vraag is hoeveel jullie ervoor zouden vragen, niet of iedereen het een slim idee vindt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:22

Myrna_Kyra schreef:
xxMaxx schreef:
Er zit gewoon zo een/ groot risico aan dit wat je vriendinnetje wilt gaan doen, maar heeft ze wel gedacht aan de gevolgen als het fout gaat? die kan zij niet overzien!

Hoezo zou ze dat niet kunnen overzien? omdat ze 15 is?
dat hoeft niks te betekenen!

maargoed, het is duidelijk dat iedereen het hier geen slim idee vinden,
prima maar ze is vastberaden om dit te doen,
ze weet wat ze moet doen!
ze doet blijkbaar bij een boer allerlei paarden inrijden,
dit wist niet ik, dus ze weet wel wat ze doet, en hoe het moet!
het risico blijft natuurlijk wel altijd, maar ik vindt het nu wel duidelijker

maar niemand geeft antwoord op mijn vraag, iedereen zegt dat het geen slim idee is,
na meer dan 60 van zulke reactie's weten wij dat ook wel xD
mijn vraag is hoeveel jullie ervoor zouden vragen, niet of iedereen het een slim idee vindt

omdat ze gewoon nog jong is. Wat doet ze als ze iets breekt? wie is aansprakelijk? wat als er iets met het paard gebeurd? kreupel of iets dergelijks waar jij verantwoordelijk voor bent. Kan zij de DA kosten betalen? nou dat denk ik niet;)
maar dat ze het vaker heeft gedaan oke, dat wist niemand hier dat veranderd meteen alles. Ze moet eigenlijk niet echt iets vragen,
of vragen aan de eigenaar wat hij/zij ervoor wilt geven

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:55

[/quote]

omdat ze gewoon nog jong is. Wat doet ze als ze iets breekt? wie is aansprakelijk? wat als er iets met het paard gebeurd? kreupel of iets dergelijks waar jij verantwoordelijk voor bent. Kan zij de DA kosten betalen? nou dat denk ik niet;)
maar dat ze het vaker heeft gedaan oke, dat wist niemand hier dat veranderd meteen alles. Ze moet eigenlijk niet echt iets vragen,
of vragen aan de eigenaar wat hij/zij ervoor wilt geven[/quote]

ja klopt ik wist het ook niet, dat zij ze ook pas gisteren tegen mij, maar dat veranderd idd wel veel!
Ik zou zelf de stallingskosten en die oliebol vragen, en verder paar tientjes voor de tijd!
want ze vindt het ontzettend leuk om te doen, maar ze werkt niet, en zou ook wel wat geld willen verdienen

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:15

Ja maar toch is dit niet echt het normaalste baantje wat er is... wel erg leuk natuurlijk geld verdienen terwijl je met paarden bezig bent! als ze echt maandelijks geld wilt gaan verdienen kan ze beter iets anders gaan doen... Hoelang krijgt ze de paarden op stal en hoeveel waren het er? Heeft ze met de eigenaar ookal gesproken over wie aansprakelijk is over wat en dergelijke? beter van te voren doen dan tijdens!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:31

Je vraag is al door meerdere mensen beantwoord, ik zeg dat ze er helemaal niets voor kan vragen buiten het onderhoud maar aangezien het om een weiland gaat waar ze 24/7 op gaan denk ik niet dat dat de 75 pleuries zal overschrijden.

Maar geef jij dan ook eens antwoord op mijn vraag en die was of haar ouders hier achter staan?
Ook zou ik graag willen weten hoeveel ervaring ze heeft en hoe ze daaraan gekomen is?
En wie gaat haar helpen en wat gaat ze doen op de dagen dat ze geen hulp heeft?

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 06:43

easygoing schreef:
Je vraag is al door meerdere mensen beantwoord, ik zeg dat ze er helemaal niets voor kan vragen buiten het onderhoud maar aangezien het om een weiland gaat waar ze 24/7 op gaan denk ik niet dat dat de 75 pleuries zal overschrijden.

Maar geef jij dan ook eens antwoord op mijn vraag en die was of haar ouders hier achter staan?
Ook zou ik graag willen weten hoeveel ervaring ze heeft en hoe ze daaraan gekomen is?
En wie gaat haar helpen en wat gaat ze doen op de dagen dat ze geen hulp heeft?

haar ouders vinden het prima, en willen haar ook hierbij helpen,
ze heeft meerdere paarden zadelmak gemaakt bij een boer,
Eigenlijk iedereen gaat haar helpen, iedereen die daar regelmatig komt
en op dagen dat ze geen hulp heeft.. tja weet ik het xD
gewoon wat rustiger aan doen? xD Nee sorry dat weet ik niet wat zij dan gaat doen