Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
meggiemeg schreef:Probeer alles duidelijk te krijgen, wat zijn zijn wensen en wees duidelijk (en vooral ook naar jezelf toe) wat jou wensen zijn. Passen die nog altijd in hetzelfde plaatje dan is het goed.
Is dat niet het geval dan moet je een keuze maken, of alleen nog maar recreatief gaan rijden of stoppen.
Vind wel dat het boertje zich moet realiseren dat er altijd wat kan gebeuren, in de wei, op een buiten rit of tijdens een wedstrijd of een cross.
Colway schreef:CD28 schreef:Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.
Ten tweede is het zijn paard. Dus als je het niet met hem eens bent ga je ergens anders maar een paard zoeken. Zo simpel is het.
Iemand met een boerderijtje en wat vee is toch ook een boertje? Wat is daar onrespectvol aan?
Moet het mister farmer worden dan?
Maar goed, meneer 'gebruikt' jouw toewijding aan dat paard, aan jou nu de taak om je grenzen aan te geven. Je doet genoeg inderdaad
en ja ik vind ook dat [als het echt zo goed gaat als ts beweert ,dat de farm-manager] genoeg zou kunnen profiteren van deze dame haar input. een paard met l achter dr naam is meer waard dan weidepaard met nix...

Een gesprek lijkt mij inderdaad het juiste
Als je hem de mogelijkheid geeft om er nog één veulen van te fokken, zou je dr dan niet kunnen overnemen? Kan me voorstellen dat je dr niet in de steek wilt laten, heb ik het ook erg moeilijk mee gehad... En in principe geeft hij wel aan dat paarden duur zijn en dat hij het risico niet wilt lopen, dan lijkt het me alleen maar een beter idee om het paardje aan jou te verkopen!Sijs15 schreef:En om maar in herhaling te vallenEen gesprek lijkt mij inderdaad het juiste
Als je hem de mogelijkheid geeft om er nog één veulen van te fokken, zou je dr dan niet kunnen overnemen? Kan me voorstellen dat je dr niet in de steek wilt laten, heb ik het ook erg moeilijk mee gehad... En in principe geeft hij wel aan dat paarden duur zijn en dat hij het risico niet wilt lopen, dan lijkt het me alleen maar een beter idee om het paardje aan jou te verkopen!
Houd ons op de hoogte!
?mylittlejoy schreef:Maar wat ik niet begrijp, als het hem alleen om het geld ging, dan zou hij dat paard toch veel liever verkopen en maandelijks stalgeld binnenkrijgen, dan dat hij het paard zelf aanhoudt en het "alleen maar geld kost"? Dan is het simpel rekensommetje dat verkopen meer oplevert. Dus volgens mij speelt er bij hem wel degelijk meer dan alleen geld.
CD28 schreef:Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.
Ten tweede is het zijn paard. Dus als je het niet met hem eens bent ga je ergens anders maar een paard zoeken. Zo simpel is het.
meggiemeg schreef:De eigenaar kan ook zeggen dat je geen cross meer mag rijden, is het risico ook minder.
Met alleen op de wei lopen kan ook genoeg gebeuren mensen! Paarden kunnen in het draad terecht komen, kunnen een klap van een van de andere krijgen, uitglijden enzovoorts.
De beste man krijgt ook genoeg terug van TS als ik het zo lees, door haar (en haar vriendin) heeft hij weinig omkijken naar de paarden en kan hij ook met vakantie omdat ze de zorg op zich neemt van de andere dieren..
CD28 schreef:Ten eerste vind ik dat je verschrikkelijk onrespectvol over die meneer praat door hem een 'boertje' te noemen. Als je bij mij reed kwam je het terrein nooit meer op.