Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
schipper1 schreef:Ik heb een paard in de verkoop en zet het er inderdaad bij. Wij kunnen hem niet aanhouden en dat wisten we vantevoren. Maar om nou 3 jaar paardloos te zijn totdat je je zelfgefokte 3 jarige kunt gaan beleren is ook weer zowat. Verkoop gaat ons aan het hart, het is echt een lief beest. Ik zeg het erbij, omdat ik niet wil dat hij bij iemand terecht komt die m in 2 jaar doortrixt en dan voor het dubbele bedrag verkoopt. Wij verkopen dus ook op gevoel, en ik denk dat je door zo'n zin aangeeft wat voor persoon je bent, en wat voor koper je zoekt. Das dus de andere kant van het verhaal TS!
Merlinde schreef:Ik heb vorig jaar ook mijn pony verkocht, maar ik wil zeker weten dat deze niet in de handel komt. Wij hebben dus ook op contract staan dat ik het eerste recht van terugkoop heb wanneer de huidige eigenaar om wat voor reden dan ook die pony weg doet.
Maar deze pony heb ik verkocht aan m'n verzorgster omdat de pony duidelijk aangaf het op dat moment bij haar beter te hebben, dus niet zo maar iemand die een paard van MP afhaald..
Maar ik vind inderdaad niet dat je het iemand kan verplichten. Je weet nooit wat er verandert in het leven waardoor je misschien wel niet meer in staat ben een paard te onderhouden....... Ik zou overigens wel contact op nemen met de oude eigenaar wanneer ik op het punt zou staan het paard te verkopen.
Ulfeino schreef:Ik vraag me trouwens af hoe dat zit met een contract tekenen, stel ik teken vandaag een contract waarin staat dat de oude eigenaar de 1e koop heeft mocht ik willen verkopen.
Maar dan, ik heb het dier 5 jaar en wil het verkopen, maar ondertussen is het dier 8 en loopt M dressuur en L springen, het dier is nu veel meer waard, of andersom het dier is ondertussen 20 en veel minder waard.
Staat dat ook allemaal in het contract, denk dat je enorm veel ruzie kunt krijgen hiermee.
angy schreef:Ik dwaal ook wel een over MP en zie dan ook de one-liners in de advertenties als de TS. Alleen voor een goed huis, moet 24 uur buiten staan,
Je besluit niet voor niets om je paard te verkopen. Als ik een paard koop dan wordt ik de eigenaar en bepaal ik wat er mee gebeurd. Misschien vind ik de oude eigenaar helemaal niet zo geweldig en moet ik er niet aan denken dat het paard ooit weer terug zou gaan naar de betreffende persoon. Er worden verschillende goede punten aangedragen waarom ik geen afspraak met de oude eigenaar zou maken. En ik zie ook een goed voorbeeld uit de praktijk dat het wel werkt. Paard dat niet op de klei kan staan of een fokker die graag zijn fokproduct weer terug zou willen. Voor mij in ieder geval geen verkopers met eisen.
Twiggy2008 schreef:Maar wat is er mis met 'alleen voor een goed tehuis, moet 24 uur buiten staan?' Zoiets zou ik zeker zoeken voor mijn paard, ALS hij al weg zou moeten. En kun je daar niet aan voldoen, gaat hij niet weg. Heel simpel.
blijkbaar kan niemand zo goed voor het dier zorgen als jij, nou dan zou ik het vooral houden Vivat schreef:xsenny dan moet jij vooral je paard niet verkopenblijkbaar kan niemand zo goed voor het dier zorgen als jij, nou dan zou ik het vooral houden
xsenny schreef:[Dat ik wel een wettelijk contract op stel via een notaris dat als ik mijn paard weg GEEF en hun zouden haar om wat van reden ook weer weg doen .
Prisca schreef:Leuk dat NIEMAND reageerd op wat te doen als ze het contract niet nakomen???.
RECHTZAAK, ADVOCATEN????.........contractje is pure onzin niemand die er wat mee gaat doen of nakomen.
Ulfeino schreef:Iedere dag lees ik de advertenties waar we onze paarden/pony's aanbieden voor de verkoop.
In heel veel advertenties lees ik de regel "alleen voor blijven nieuw tehuis" of iets in deze strekking.
Nergens om hoor en ik kan me ook best voorstellen dat je je paard/pony dat toewenst, maar toch vind ik het enorm hypocriet, want om de één of andere reden mag hij of zij niet bij jou blijven.
Je vindt dus dat een andere jouw dier moet geven wat je hem zelf niet kunt of wilt geven.
Daarnaast misschien is je paard/pony wel helemaal niet zo goed af bij dat nieuwe blijvend tehuis.
Ik ben heel benieud hoe andere bokkers hier nu over denken, want ik erger me er eigenlijk heel erg aan.
Daar heb je wel even een punt inderdaad!Prisca schreef:xsenny schreef:[Dat ik wel een wettelijk contract op stel via een notaris dat als ik mijn paard weg GEEF en hun zouden haar om wat van reden ook weer weg doen .
Dus je bent bereid om te betalen dit te regelen?. Denk dat een kopende partij niet aan mee zou willen betalen kan leuk in de papieren en geld lopen....denk vanaf 300 euro tot......
Nee hoor zal niet gaan werken gok ik zo.
F_Orumster schreef:Prisca schreef:Leuk dat NIEMAND reageerd op wat te doen als ze het contract niet nakomen???.
RECHTZAAK, ADVOCATEN????.........contractje is pure onzin niemand die er wat mee gaat doen of nakomen.
Als ik een paard zou kopen en zou zo'n contract krijgen, tja, op prijs stellen zal ik dat niet, en dus ook niet tekenen.
Ik mag het toch wel ff lekker zelf weten?
Als ik geen band kan krijgen met het paard, dan ga ik daar niet jaren mee rondhobbelen ofzo.