_Esther_87_ schreef:Ik lees dit topic echt met snel stijgende verbazing...
Denken jullie nou echt, zo stellig, dat de gemiddelde automobilist aan het gedrag van een paard kan zien dat het dier bang is? En denken jullie echt in alle serieusheid dat mensen begrijpen hoe paarden reageren op passerende auto's en op toeteren? Of beter gezegd, dat mensen snappen dat paarden daar überhaupt op reageren? Wake up!
Het overgrote merendeel van de automobilisten heeft paardenkennis die niet verder gaat dan het herkennen van de voor en achterkant van het dier. Mensen zien echt niet het verschil tussen een blij, bang, opgefokt, dravend of passagerend paard. Echt niet!
Snappen jullie dat de meeste mensen het verschil tussen draf en galop niet zien (hoe onvoorstelbaar ook) en dus ook niet zien of een paard normaal beweegt of aan het stuiteren is?
Als ik dit zo lees vrees ik dat de overheid een verkeerde campagne voert, we kunnen beter beginnen met het bewust maken van de ruiters over de belevingswereld van anderen!
Excuses voor mijn felle bericht, maar als ik hierdoor maar één iemand bewust kan maken van de situatie ben ik al blij. En uiteraard hoeft ook niet iedereen zich aangesproken te voelen, maar jongens ik schrik hier echt van!
dat probeerde ik te zeggen, amen