2 ruinen zonder tussenschot in 2-paards trailer, mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DyonS

Re: 2 ruinen zonder tussenschot in 2-paards trailer, mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:39

Mijn paard heeft eerder ook altijd in een vrachtwagen gestaan, de vorige eigenaar zette hem altijd wel wat ruimer omdat hij dat fijner vond. Bij haar was het paard nooit gevallen en ze wist dus ook niet dat hij dit probleem heeft.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:41

ik heb niet alle tips gelezen,maar heb ook gehoord van kennis van mij die ook een paard hebben die zich om laat vallen op een normale trailer,dat hun paard het niet doet als hij schuin op de trailer staat.dus misschien eens een trailer proberen van iemand anders waar ze schuin op staan

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:43

Dat is iid mogelijk. Sinds een paar weken hebben we een nieuwe trailer, dus ik denk niet dat paps dat echt gaat waarderen :+ .. En ik heb ook al wel gekeken naar die trailers waar ze schuin in staan, maar dan kom je gelijk op een 3-paards trailer uit die ook behoorlijk wat kosten -O- ..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:45

•Thiel
•Buckman
•Van Fautras
•Ifor Williams

Allen hebben ze trailers waar paarden diagonaal op kunnen. Dus vast ook wel een tweepaards?

emmalady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:45

Het zou opzich wel kunnen. Als de twee ruinen elkaar goed kennen zou het wel kunnen, als ze vreemd voor elkaar zijn, zet ze dan eerst samen in een paddock en dan een stal ofzo. dan zou ik pas de trailer gaan proberen. succes! :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:46

Chaos schreef:
•Thiel
•Buckman
•Van Fautras
•Ifor Williams

Allen hebben ze trailers waar paarden diagonaal op kunnen. Dus vast ook wel een tweepaards?

Ik heb net even gekeken en er bestaan iid ook 2-paards trailers waar ze diagonaal in staan.
Laatst bijgewerkt door DyonS op 03-07-11 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Knollboll

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:47

Ook wij zetten de paarden al jaren met tweeën samen in de trailer zonder schot. Nog nooit problemen mee gehad. Gaat allemaal erg goed! Met schot gaat het niet zo goed als zonder.

Ik vind sommige reacties wel overdreven hier hoor.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:51

Alleen vaste paarden, of zet je ook onbekende zo samen op de trailer?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:54

Ach, sommige mensen kunnen hier ook wel erg overdrijven hoor.

In Amerika deden we niet anders.

Hier heb je dus ook trailers waar ze schuin kunnen staan, zoals in ergens hierbovenstaande post is aangegeven.
Gewoon even uitproberen, goede beenbescherming om ook voor geval dat ze elkaar toch minder leuk vinden dan gedacht.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:58

Hier ook vaak en veel gedaan met verschillende paarden, geen enkel punt, met wat voor combinatie we ook hadden. Kwestie van proberen of eigenlijk meer gewoon doen!

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:01

misschien een trailer erbij (van iemand lenen) ? heb je ook niet het probleem dat ze naast elkaar staan en dan heeft je paard meer ruimte, want je zei dat als die alleen staat in een brede trailer dat er dan niet zo veel aan de hand is. misschien is dat een idee? wel vervelend zeg! zou der niet aan moeten denken dat je paard zich laat omvallen als je in een bocht zit. :(:)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:03

Michelle: Misschien zitten wij een beetje vastgeroest in ons veilige systeem.
Maar het werkt hier dan ook prima. :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 12:04

Om nu 2 trailers thuis te hebben staan is natuurlijk ook wel een beetje overdreven. Ik hoor nu ook van aardig wat mensen dat het wel kan, misschien ga ik het toch een keer proberen.

Pucki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:09

Ik zou het persoonlijk niet doen, want er kan altijd 1 van de paarden in paniek raken/vallen/vervelend doen, wat dan heel vervelend of zelfs gevaarlijk is voor het andere paard!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:12

wij hebben een tweepaards i for en ik kan t tssenschot voor en achter schuin klappen er zit een balk in het midden waaraan ze hangen,dan denk ik dat je ze wel schuin kan vervoeren erin de ophangsystemen voor de balken zijn ook heel ruim daarin gaat t wel lukken ,misschien eens proberen te lenen?
ik snap ook wel dat t met twee stabiel staande paarden te doen is om zonder schot te vervoeren,maar om nu een rommelend en instabiel paard naast een ander te zetten zonder schot zou niet mijn keus zijn.
ik heb zelf naast mijn merrie in de trailer gestaan en ik was blij dat er geen ander paard bij hoefde ... :\

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:23

Ik kan geen trailers vinden die tweepaards zijn en waar ze schuin in kunnen? Wie heeft er een foto en prijsklasse?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:25

IforWilliams kun je schuinzetten lees ik net?
Verder heb ik hierboven een lijstje met Nederlandse merken die diagonale trailers verkopen. FF bellen?

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 12:27

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:36

Als je het doet, zou ik wel een lange stang bestellen die je er in kunt doen, ipv de twee korte en het tussenschot.
Dit houdt je trailer namelijk in het verband (zeker het soort trailers dat jij laat zien op de foto).
Als dat er niet in zit en er gaat 600 kilo tegen de zijwand hangen, kan ik me voorstellen dat je trailer uiteindelijk een beetje uit het lood raakt... en dat is ook zonde natuurlijk...

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 12:44

_Hyperion_ schreef:
Als je het doet, zou ik wel een lange stang bestellen die je er in kunt doen, ipv de twee korte en het tussenschot.
Dit houdt je trailer namelijk in het verband (zeker het soort trailers dat jij laat zien op de foto).
Als dat er niet in zit en er gaat 600 kilo tegen de zijwand hangen, kan ik me voorstellen dat je trailer uiteindelijk een beetje uit het lood raakt... en dat is ook zonde natuurlijk...

We hebben 2 lange stangen hoor :)

DyonS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 16:07

Wij hebben waarschijnlijk DE oplossing gevonden *\o/* ! Vanmiddag zijn we weer met de trailer weg geweest met de 2 ruinen daarin, wel gewoon met het tussenschot erin. We hebben hem aan de rechterkant gezet, wel wisten we dat er ontzettend veel bochten waren die zowel naar rechts als naar links gingen (maar je moet hem toch aan een kant zetten).. Maar toch ging de rit helemaal vlekkeloos :j ! Mijn paard vindt het gewoon makkelijker/fijner om aan de rechterkant te staan en dan is er niks aan de hand, het maakt niet uit welke kant we op gaan! Ik ben echt super happy!! Had nooit gedacht dat dit ooit goed zou komen :D ! Bedankt voor al jullie meningen/ervaringen etc _/-\o_

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:48

Top TS!
Je zou ook nog kunnen kijken naar trapbescherming voor de zijwanden, voor het behoud van je trailer. :)

OmeOnline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:50

Wat fijn dan het zo de oplossing is geworden :)

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:53

Als de paarden elkaar goed kunnen verdragen, waarom niet? je kunt het idd eerst een klein stukje proberen en als dit goed gaat dan zit het goed ja. :j

margreet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:55

Wij hebben het schot er ook tussenuit gehaald en een stang ertussen! Zo hebben de paarden iets meer beenruimte en dit gaat goed, mijn paardje moet ook altijd aan de linkerkant anders gaat het ook niet goed! Ook met hangen en laten vallen, zichzelf verwonden! Maar nu gaat het super En die stang vind ik echt een oplossing hoor :)