Afgekeurd paard kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:51

Geen rijtechnische discussie.
Daarom verplaatst van RT-D naar TAO.

themi

Re: Afgekeurd paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 18:57

Het enige correcte in deze situatie lijkt mij wanneer de eigenaresse het paard aan je schenkt. Zij heeft tenslote het paard al uitbetaald gekregen van de verzekering en jij neemt de zorg van haar over. Voor jouw veel onzekerheid, verantwoordelijkheid en zorg. Al het plezier en het eventuele werk wat hij tijdelijk? nog kan is voor jouw en hem meegenomen. Wanneer jij deze zorg op je neemt kan dit voor jouw namelijk ook betekenen dat je over een onbepaalde tijd niet meer kan rijden, kosten maakt en toch de verantwoordelijkheid hebt tegenover het paard.

Succes met je keuze!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 20:29

beaversrun schreef:
Electra63 Helaas leven we in een land waar ook jij je mening in mag geven.
Er is meer dan PRINCIPE. Er is meer dan geld. Er is meer dan Papperasse.
Jammer dat sommige mensen dat nog niet meegemaakt hebben. :(:)
En ja,Ik ben absoluut WEL tegen handel in afgekeurde paarden maar niet dat hij bij zn verzorger blijft.
En als dat dier nog wedstrijden kan lopen... WAAROM NIET??
Als het niet meer gaat stopt het vanzelf bij artrose en bij artrose geld RUST ROEST.
Alleen kan het zijn dat ie over 3 weken last krijgt en misschien wel HELEMAAL NIET ;)
Maarre ik heb mijn mening gegeven en trek me terug.

Het zou fijn zijn, als meer mensen principes zouden hebben, maar aan jou maak ik verder geen woorden meer vuil.

TS, ik geloof zeker, dat jij de beste bedoelingen hebt met dit paard. Sterker nog, ik gun je dit paard van harte. Ik vind het alleen van de eigenaar niet netjes. Ik baal ook vaak van verzekeringen, maar in dit geval heeft de eigenaar geld voor dit paard ontvangen en zou zij dus 2 x geld ontvangen voor dit paard en nu ben jij heel goed voor dit paard, maar vaak komen dit soort paarden in de handel terecht met soms hele vervelende gevolgen voor paard en nieuwe eigenaar(s).

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:54

TS,gewoon het paard kopen is mijn advies.
Jij leert van je paardje en hij heeft alle liefdevolle verzorging die hij nodig heeft.

Ik heb een aantal jaren geleden een eigen paard gehad,was 3 jaar.
Heb hem vanaf jaarling gehad.
Degene die hem met z'n 3 zadelmak heeft gemaakt die adviseerde mij om de DA te bellen voor een afspraak omdat het paard heel erg gemeen deed onder het zadel(gewoon door de planken van de bak lopen,bijten enz)
De DA geweest en die constateerde dat het paard gek was in zijn hoofd.
Hij heeft toen het paard afgekeurd voor sport en recreatie.
Ik de verzekering gebeld en die hebben hem opgehaald.
Kreeg ik 2 jaar geleden bericht van het KWPN dat ze graag het paspoort en de papieren van mijn afgekeurd paard wilden hebben want er was een aanvraag binnen gekomen dat iemand een paspoort van mijn afgekeurd paard had aangevraagd.
Ik heb toen gezegd dat ik dat niet aan hun gaf omdat het paard afgekeurd was voor de sport en recreatie.
Na veel gespeur op internet ben ik erachter gekomen dat mijn afgekeurd paard nu Z-samengesteld loopt en dat hij het supergoed doet.
Nu ga ik binnenkort naar het paard toe en dan geef ik de eigenaar de papieren en het afkeuringsbewijs.
Ik ben wel superblij dat het paard het nu zo goed doet maar ik vind het schandalig dat de verzekering het paard heeft doorverkocht!!!

Nu heb ik er weer 1 op stal staan en die is afgelopen vrijdag afgekeurd voor de sport en recreatie.
Hij heeft heel veel OCD's in beide knieen.
Ik ga nu wel aangeven bij de verzekering dat ze dit paard niet verder mogen verkopen van mij ivm met wat ik met mijn vorig paard heb meegemaakt.

Maar TS,echt gewoon doen!!!

manonnougat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:56

ik zou dat paardje ook houden je kan er nog veel van leren ! ;)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 08:59

Je weet waar je aan begint, hebt een goed beeld over wat hij heeft.
Denk er heel goed over na!
Wat is belangrijker voor jou, hem een goed leven bieden zolang als het duurt of het rijden?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 09:02

Het is altijd moeilijk om een beslissing te maken, maar maak die beslissing op wat het paard kan en in hoeverre dat bij jouw ambities past. Zo zijn er paarden die totaal niks met bijvoorbeeld springen hebben. Iemand die graag springt moet zo'n paard dan echt niet kopen.
Kijk dus goed naar wat dat paard nog kan, met zijn atrose, en kijk daarna wat jij graag wil doen. Wil jij graag rustig buitenrijden, zou je het best kunnen doen, ook omdat je er al ene goede band mee hebt. Maar wil je graag veel dresssuur rijden of veel springen. Zou ik er zelf toch wel wat beter over nadenken, voordat ik hem ook echt zou kopen.

Veel succes met je beslissing!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 15:25

je rijd het paard al drie jaar probleemloos. Indien een schappelijke prijs zou ik indien je niet meer met het paard zou willen dan dat je nu doet een aankoop zeker in overweging nemen.
Daarbij elk paard kan iets krijgen, een gezond paard vandaag kan morgen dood zijn.