kan ik paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 20:50

maar de hoefsmit is toch ongeveer om de 8 weken dus 60:2=30 :#
toch wat beter rekenen maar 30 is dan toch genoeg? of niet?
Ik had ergens gelezen dat je voor 15 euro wel een goede zak voer kon vinden van 25 kg en dat een paard i.d. maand ongeveer 3 zakken dan nodig heeft tja oke dat wordt dan ook weer 45 euro
Als ik dan begin met 1000 euro en elke maand 50 opzij leg voor dierenarts?
Desnoods ga ik dan niet op vakantie.
De weide vind ik niet erg maar kan hij daar dan ook i.d. winter staan?

EvaaaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 20:57

áls je ouders het toch te duur zouden vinden kan je altijd nog op zoek gaan naar een verzorgpony.
zelf heb ik een verzorgpony. (mijn ouders wilde geen eigen paard kopen doordat het waarschijnlijk te duur werd)
het kost mij nu dus ook niks alleen zadel en hoofdstel moet ik zelf betalen, maar die heb ik van een kennis gratis gekregen=D.
je hoeft je niet druk te maken over de koste en het onderhoud en dat je geen tijd hebt(<wat bij mij nog wel eens kond i.v.m proefwerkweken en veel huiswerk) enz.
zelf heb ik toch wel het gevoel dat ze van mij zijn :=

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:01

joytje333 schreef:
Angela schreef:
En mag ik vragen hoe je woont/geld verdient??? want over een paar jaar wil je misschien gaan studeren, op kamers, of gaan samenwonen... en dan??

Mijn ouders zijn gescheiden (als ze nog samenwoonde zouden ze het geld er wel voor hebben)
Dan had ik wel 800-900 euro voor paard gehad.
ik heb een kleine krantenwijk waar ik dan 2 uurtje per week aan werk en 50 euro i.d. maand verdien.
Als zakgeld krijg ik 100 euro.
Studeren kan toch wel samen met een paard?
Er zijn heel veel mensen die dat zo doen.
Op kamers wonen wil ik ECHT NIET!
Samenwonen? waarom zou dat een probleem zijn?

Als je gaat studeren gaan de kosten voor je ouders vrij sterk omhoog, of je moet veel gaan lenen. Kun je naast je studie nog wel werken? En als je ouders meer moeten betalen aan bijv schoolkosten, kunnen ze dan nog steeds aan je paard bijdragen? Bij studeren hoort voor velen ook meer uitgaan, een broodje gaan eten, gewoon op het terras gaan zitten.. geen goedkope hobby!

Samenwonen betekend een heel (nou ja, half) huishouden moeten gaan betalen... is er dan nog wel geld voor een paard??

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:02

joytje333 schreef:
Ik had ergens gelezen dat je voor 15 euro wel een goede zak voer kon vinden van 25 kg en dat een paard i.d. maand ongeveer 3 zakken dan nodig heeft tja oke dat wordt dan ook weer 45 euro

Van die prijzen zou ik niet uitgaan, ik zou gewoon in de buurt gaan kijken. En desnoods niet op vakantie gaan vind ik een wat heftige uitspraak ik zou voor de vakantie kiezen aangezien je nog jong bent. Geniet daar gewoon maar van.

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:06

Je vraagt advies op bokt en je krijgt te horen dat je het financieel gezien (kosten) beter NIET kunt doen. Dit doen wij niet om je te pesten, maar je gaat tegen enorm veel dingen aanlopen en uiteindelijk moet je misschien wel je paard verkopen, omdat je geen geld meer hebt om hem te betalen. Ik wilde vroeger ook altijd een paard en dacht het ook met 100 euro (bvb.) te redden, maar ik ben blij dat ik geen eigen paard heb gehad op die leeftijd.

Begin nog niet aan een eigen paard, zoek een verzorgpaard, misschien is er een hele goede busverbinding, zodat je op een grotere afstand kunt zoeken, misschien is er nog iets anders.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-11 21:06

Tja...dat samenwonen dat hebben we toch al een baan dan kan ik het denk ik juist betalen.
Studeren is geen probleem, mijn ouders hebben al gespaard en hebben voor mij en mijn broertjes al het geld om een studie te doen.
Dat is dus geen probleem

thofvaneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:09

joytje333 schreef:

Is er dan een schuilstal bij waar hij in kan staan bij regen, wind, sneeuw? Ben je zeker dat hij er voor langere tijd kan staan, want als je plots dan naar een manege moet omdat de weide afgegrazen is, dan betaal je wel minimaal 200 euro
Komen er ook kosten bij voor vervoer? Je moet wel van die weide naar de lessen gaan, dus heb je misschien ook een trailer nodig?
Inderdaad 1000 euro is een goed begin om te starten voor een dierenarts en als je elke maand 50 bijlegt, heb je al een buffer, maar toch zeker vragen aan je ouders of ze bereid zijn bij te springen mocht het nodig zijn. Wij hebben nog geen noemenswaardige kosten gehad bij de dierenarts, maar vrienden van ons moesten met hun paard naar de kliniek en alvoor ze opereerden kwamen ze toch af met een rekening van 3000 euro. Dit kan iedereen overkomen, sta daar goed bij stil.
Bij ons loopt de hoefsmid met de grootste bedragen weg. 60 à 65 euro per paard ( kunnen de ijzers hergebruikt worden, moeten er stiften in?) zijn allerlei factoren. Van het ene paard gaan ze 6 weken mee, van het andere 9, dit varieert allemaal.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:11

Je kan maar beter geen paard nemen .
Paarden zijn onwijs duur , en kosten kunnen altijd duurder dan verwacht uitvallen .
De tandarts kan somaar ineens 100 euro zijn of meer.
Stel je paard word een week na je hem heb gekocht ziek .
Dan heb je niks in je potje en dan heb je dus een probleem.
Ik zit ook in een dure regio maar sta hier nog heel goedkoop voor deze omgeving .
En het valt toch allemaal zwaar tegen met de kosten verder.
Dan heeft het weer dit nodig en dan moet ze weer een prikkie of een wormenkuur :=
Je zal voor minder dan 200euro per maand denk ik geen paard kunnen onderhouden .
En dat is nog excl wormenkuur etc

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 21:48

ik ging verzorgpaarden zoeken door gewoon bij de boeren zelf aan te bellen..

de 3 e was al raak.. gewoon waar je iets in de wei ziet lopen.. ik ben er 6 jaar lang geweest, tot ik ivm werk moest verhuizen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:37