Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xkellyx7

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:00

3 augustussss afrijden, spannend! Hoe vonden jullie het????

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:13

Afgelopen vrijdag heb ik me ook eindelijk maar eens ingeschreven voor mn E-rijbewijs te gaan behalen. Bij mijn vorige job heb ik al het een en ander met een enkelasser kunnen oefenen, dus ik hoop dat daar nog iets van is blijven steken. Bij mijn rijschool kon ik ervoor kiezen om de dagcursus over meerdere dagen te verdelen, dus dat heb ik gedaan. Dinsdag en woensdag krijg ik les en donderdag (11 augustus) is het dan tijd om examen te doen! Vind het nu al spannend!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:39

Ik heb vorige vrijdag nog 2 uur les gehad.
Ondertussen dus 10 uur in totaal.
Heb maandag 18 juli mijn 2de keer examen.

Hopelijk ben ik er deze keer door. Ben nu al zenuwachtig :o :o .

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:41

Over 3 weken ga ik voor mijn autorijbewijs en doe meteen daarna BE!
ben benieuwd hoe ik het doe :+

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 16:43

Ik ben helaas gezakt, ik vind het echt geen aanrader om eerst 5 a 6 uur te lessen en dan meteen examen zonder dat je enige ervaring hebt met rijden met een aanhanger. Dus ik ga nu kijken waar ik gewoon rijlessen kan krijgen en kan afrijden als mijn instructeur vindt dat ik er klaar voor ben...

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:14

Viel mij idd ook tegen, die heel aantal uren les en daarna meteen op examen, had nog niet het gevoel dat ik er klaar voor was. Heb het "geluk" dat ik zelf al met trailer rij, ga dus komende tijd heel erg veel oefenen met achteruit rijden. Had eigenlijk hoop dat hij daar wat foefjes of tips ofzo voor wat, maar was eigenlijk niets anders als gewoon veel doen, zij hij zelf ook. Dus dat ga ik maar eens doen :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:01

VivaLaVida schreef:
Ik heb mijn datum voor 12 juli gepland staan. Heb al vaker met trailer gereden, ook achteruit enz enz. Maar ik ben echt heel erg met examens, heel zenuwachtig, zie er nu al tegenop.
Wie gaat er nog meer de komende tijd voor het B-E rijbewijs? Misschien kunnen we ervaringen delen en elkaar steunen :')

Suc 6 morgen.......je kan t best....

jackie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:29

m'n moeder moet vandaag om half 12 afrijden! Ben benieuwd!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:39

Ik heb mijne vorig jaar gehaald. 7 uur les en daarna examen. die 7 uur was eigenlijk nog haast teveel. ik heb het wel over een paar dagen verspreid (3 keer 2 uur en nog een uur voor examen). heb hem gewoon in 1 keer gehaald en ben er erg blij mee.
Ik kon me goed redden met de verrichtingen, alleen het kijken is toch weer lastig (had alweer 3 jaar m'n rijbewijs, keek/kijk altijd veel maar je doet het toch niet meer helemaal volgens de regeltjes haha) Maar heb gezellig gekletst met de examinator, over dat ik hem ging gebruiken voor trekker rijden en trailer rijden. Hij vond dat ik me prima redde in het verkeer.
Verder vond ik het wel fijn om op drukke punten, bv dat je langer moest wachten om over een drukke kruising te gaan, gewoon dat te zeggen. Ik was al bang dat ik te lang wachtte maar ik kwam er gewoon echt niet tussen, en ik zei gewoon van jeetje wat is het ook druk en ik kom er niet tussen enzo, en examinator zei direct het is ook heel druk we wachten gewoon even rustig tot we ertussen kunnen, dat neemt dan direct de zenuwen ook een beetje weg!

@jackie1995: heeft je moeder hem niet gratis bij haar rijbewijs gekregen? of heb je een jonge moeder? ;) )

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 10:43

Ik moet 29-9-2011. Op mijn verjaardag. Heb dat een beetje expres gedaan ik de hoop op goed geluk! hahahaha.

Vonden jullie het mee vallen of viel het tegen?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:29

Er zijn natuurlijk steeds meer mensen (ouders) die hem er niet 'gratis' bij hebben gekregen. Sinds 1984 zit ie er geloof ik niet meer bij.
Dus mensen die nu 45 zijn hebben hem misschien nog heeel snel kunnen halen binnen die periode. De rest die jonger is heeft dus pech.

Ik begin nu gewoon al langzaam zenuwachtig te worden.. Bah.. ik haaat rij examens!! Mag nu alvast wel beginnen met de valeriaan :o

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:16

Ik wil het binnenkort ook gaan halen. Heb nu ruim 3,5 jaar mijn rijbewijs en mooi wat kilometers gemaakt. Ik zie er alleen erg tegenop omdat ik met mijn B-rijbewijs ook enorme zenuwen had en dat heeft me heel wat zakken maar ook vooral veel geld gekost :=

Ben benieuwd hoe 't is gegaan VivalaVida?

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:23

:D is erg druk met mensen die BE willen.
Ik ga 1 September afrijden

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:26

VivaLaVida schreef:
Ik heb mijn datum voor 12 juli gepland staan. Heb al vaker met trailer gereden, ook achteruit enz enz. Maar ik ben echt heel erg met examens, heel zenuwachtig, zie er nu al tegenop.
Wie gaat er nog meer de komende tijd voor het B-E rijbewijs? Misschien kunnen we ervaringen delen en elkaar steunen :')

En, hoe is het gegaan?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 11:34

VLV heeft het gehaald *\o/*

Ik heb het zelf ook al een hele tijd. Heb toen een dagcursus gedaan. 's Ochtends midden in de winter moest ik bij het CBR al om 7 uur zijn, was nog hartstikke donker en ijskoud :brr: . Ik was nog met een andere jongen samen, ieder had dacht ik 4 uur eigenlijk. Ik moest als laatste afrijden en ondanks dat ze me hadden gewaarschuwd dat ik echt rustig moest rijden bij die examinator had ik nog te snel gereden :roll: .

Volgende keer even 2 uurtjes herhaald, afgereden bij een andere examinator en geslaagd.

Moet ook zeggen dat die tweede examinator een heel ander type was dan die eerste......met die eerste klikte het van de eerste seconde af voor geen meter :o

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 15:02

Gefeliciteerd!!! (nu ben ik wel een beetje jaloers op jou)

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:06

Gefeliciteerd!
Ik heb BE in april gehaald. De lessen verspreid over 2 dagen, omdat ik vanmezelf weet dat ik anders veel te zenuwachtig ben voor het examen.
Tijdens het examen ging alles goed en mn examinator zat lekker te praten met mn instructeur. Zodat ik kon ontspannen :P Als ze zo verschrikkelijk op je vingers kijken, raak ik gestresst :)
Het examen vond ik heel erg meevallen.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:07

;) Hee wat leuk een topic!

Ik heb mijn examen op 2 aug staan! Morgen weer 2 uurtjes auto rijden.
Heb een pakket van 5 uur.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:43

DromenLies schreef:
Ik ben helaas gezakt, ik vind het echt geen aanrader om eerst 5 a 6 uur te lessen en dan meteen examen zonder dat je enige ervaring hebt met rijden met een aanhanger. Dus ik ga nu kijken waar ik gewoon rijlessen kan krijgen en kan afrijden als mijn instructeur vindt dat ik er klaar voor ben...

ik had wel ervaring :P geoefend met achteruit met onze trailer en paar x mee gereden.
en ja ik was geslaaaaaaaaaaaaaaaaagd :D :D :D
achteruit en bochten enz was het probleem niet, vond het rijden zelf (in een stad, zonder de boel te blokkeren enz) veel moeilijker!

echt joh wat een opluchting.

ik had trouwens valeriaan genomen tegen de zenuwen!!! dit helpt maar heel licht schijnt en ik was alsnog zenuwachtig. maar wel wat minder denk ik als zonder valeriaan! en ik had een vriendelijke, grappige examinator dat scheelt ook.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:51

Sij gooit haer charmes in de strijd,gewis sij slaegd altijd.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:27

nee hoor heb gewoon mn bikini aangetrokken!! :))

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:29

Haha examinator scheelt inderdaad erg veel hoor! Heb ik ook wel met mn B gemerkt!

Tweede keer klikte het totaal niet met de examinator, hele pijnlijke stiltes tijdens het examen >;)
Ging op zich best goed maar toen ik die zaal binnen kwam en die man zag zitten wist is al dat het em niet werd.
Derde keer was het onwijs gezellig. Leuk gepraat over de wadden eilanden, vakanties, enz.
Ik reed veel minder maar was wel geslaagd.

VivaLaVida schreef:
nee hoor heb gewoon mn bikini aangetrokken!! :))

Denk dat ik dat ook maar ga proberen.. 8-) Briefje van 50 in mn bikinitopje.. kan nooit kwaad :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:49

Geslaagd zonder enige bemerking :D :D

Mag om 2 uur de trailer gaan halen en rij dan rechtsstreeks naar de keuring.

EINDELIJK *\o/*

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:03

Wat een leuk topic!

Ik wil ook graag m'n E halen, maar weet niet of ik het aandurf om met paard in de trailer te rijden..
Heb al 4.5 jaar m'n B, dus eigenlijk wordt het weleens wat..
Hoe hebben jullie dat ervaren, eerste keer met paard erachter?

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:36

Ik vond het vooral een verschil geven met remmen. Je moet echt wel heeel veel optijd beginnen remmen met zo'n gewicht achter. Verder viel dat allemaal best wel mee.