Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
stef schreef:Stampij maken, meteen weg gaan en weet ik veel wat er hier nog langs komt
Wat is er mis met te beginnen met een goed gesprek?
Ik kwam ooit op stal toen er een moeder van een les meisje bij mijn haf in de box stond. Ik heel verbaast.... "wat doet u?" Moeder: Ja mijn dochter moet op Molly (ook een haflinger) rijden, maar ik krijg het hoofdstel niet in.... Ik: Kan kloppen, dit is molly namelijk niet. No harm done.
stef schreef:Ik kwam ooit op stal toen er een moeder van een les meisje bij mijn haf in de box stond. Ik heel verbaast.... "wat doet u?" Moeder: Ja mijn dochter moet op Molly (ook een haflinger) rijden, maar ik krijg het hoofdstel niet in.... Ik: Kan kloppen, dit is molly namelijk niet. No harm done.
dynamiek schreef:tinkervrouw schreef:het is diefstal om zonder weten van de eigenaar een paard
mee te nemen kan je aangiften tegen doen ...
ik vraag me uberhoudt af of de politie hier wat mee doet, ze komen tegenwoordig zelf al niet meer bij een aanrijding ofzo. Laat staan dit.
Horse321 schreef:stef schreef:Ik kwam ooit op stal toen er een moeder van een les meisje bij mijn haf in de box stond. Ik heel verbaast.... "wat doet u?" Moeder: Ja mijn dochter moet op Molly (ook een haflinger) rijden, maar ik krijg het hoofdstel niet in.... Ik: Kan kloppen, dit is molly namelijk niet. No harm done.
Maar dat is toch ook een totaal andere situatie, of ben ik nou gek? Hier maakt een lesklant een fout door jouw haflinger te verwarren met de haflinger van de manege. Zo'n fout moet kunnen en daar zou ik als eigenaar ook niet moeilijk over doen![]()
Maar dat je pensionhouder JOUW paard ongevraagd meeneemt voor zijn/haar eigen doeleinden en dan ook nog er een slaatje uit slaat door betaald te krijgen?! Zijn ze nou helemaal gek geworden??![]()
Ik zou ook wel een gesprek aanknopen... maar aan de reactie ''ow sorry we kregen de pony's niet bij elkaar weg, dus namen we die van jouw ook maar mee''(of iets in die trant wat ik begreep)
Nou dan is het voor mij ook zwaai,zwaai
mysa schreef:Belachelijk natuurlijk. Maar dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent, geloof ik toch niet. In zekere zin is dit een soort diefstal, als een paard echt gestolen wordt kun je niet aansprakelijk zijn voor wat de dief er mee doet, dat is te gek voor woorden.
mysa schreef:Belachelijk natuurlijk. Maar dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent, geloof ik toch niet. In zekere zin is dit een soort diefstal, als een paard echt gestolen wordt kun je niet aansprakelijk zijn voor wat de dief er mee doet, dat is te gek voor woorden.
stef schreef:mysa schreef:Belachelijk natuurlijk. Maar dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent, geloof ik toch niet. In zekere zin is dit een soort diefstal, als een paard echt gestolen wordt kun je niet aansprakelijk zijn voor wat de dief er mee doet, dat is te gek voor woorden.
Toch wel, als jij zonder mijn toestemming mijn pony uit de wei plukt en daar gezellig mee naar buiten gaat en een deuk in een auto krijgt, ben ik aansprakelijk
dynamiek schreef:Eigenlijk een kromme regeling van de verzekering.
mysa schreef:Nou...........een flink aantal jaren geleden is de auto van een kennis gestolen. Die auto is vervolgens gebruikt bij een overval, en er is ravage aan ander verkeer aangericht. No way dat die kennis aansprakelijk was.
renate85 schreef:dynamiek schreef:Het schijnt zelf te zijn dat ze 4 paardjes in een trailer vervoer hebben !
... misschien hebben deze mensen wel meerdere keren heen en weer gereden om de pony's te halen.
Of was je er bij?
geweest staleigenaar hoort van andermans dier af te blijven!